دیدار مقام های هند و چین با رییس جمهور اسبق
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۳/۷/۸ کد خبر: 80590 منبع: پرینت

محمد حامد انصاری معاون رییس جمهور هند با حامد کرزی، رییس جمهور اسبق کشور در منزل وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، معاون رییس جمهور هند انتقال صلح آمیز قدرت سیاسی در افغانستان را یک رویداد بزرگ خواند و به حامد کرزی گفت: تاریخ شما را به یاد خواهد داشت و شما شخصی بودید که تحقق این رویدار تاریخی را مساعد ساختید.

به گزارش ریاست جمهوری، حامد کرزی با اشاره به مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان، این روز را یک روز تاریخی برای مردم افغانستان خواند. وی از کمک های هند در 13 سال گذشته به افغانستان تشکر کرد و کمک های این کشور مخصوصا در فراهم آوری زمینه های تحصیلی به جوانان افغانستان را برای آینده کشور خیلی مهم خواند.

در این دیدار، معاون رییس جمهور هند از حامد کرزی دعوت کرد تا در یک فرصت مناسب از هند دیدار کند که با تشکر از جانب حامد کرزی پذیرفته شد.

همچنین، ین ویمنگ، وزیر منابع بشری و امنیت اجتماعی جمهوری مردم چین که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور چین در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان اشتراک نموده بود با حامد کرزی رییس جمهور اسبق کشور، به طور جداگانه دیدار کرد.

در این دیدار، نماینده ویژه چین، انتقال قدرت سیاسی به رهبری جدید افغانستان را از موفقیت های حامد کرزی خواند و گفت شما با وجود چالش های متعدد، بنیاد نیرومندی را برای کشور تان گذاشتید. وی افزود: در جریان زعامت شما بنیاد همکاری های استراتژیک میان افغانستان و چین گذاشته شد و روابط میان دو کشور گسترش مزید یافت.

حامد کرزی چین را از دوستان نزدیک افغانستان خواند و گفت: چین در 13 سال گذشته پی هم به افغانستان پاسخ مثبت داده و این کشور کمک های زیادی را برای افغانستان فراهم کرده است.

وزیر منابع بشری و امنیت اجتماعی چین از حامد کرزی دعوت کرد تا در یک فرصت مناسب به چین سفر نماید که با تشکر از جانب حامد کرزی پذیرفته شد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس صاحب جمهور خداوند پشت و پناهت شخصی خوبی بودی عمر طویل برایت خواهانم
فواد از هرات

>>>   جناب حامد کرزی ریس جمهور اسق در زمان قدرت تان انتقاد های زیادی را بالای شما نمودیم که بعضی ان دیده گرفته شدوبعضی شان بدون پاسخ ماند ولی هرچه بود ریس جمهور خوب وبا حوصله برده بار بودی زندگی خوش را برایت ارزوداریم واکنون طرف انتقاد ما عمل کرد ریس جمهور جدید قرار خواهند گرفت دیده شود که رقم شما با برده باری وحوصله مندی انتقادات را پاسخگو خواهد بود ویا اینکه با عصبانیت وتند مزاجی به ان بر خود خواهد کرد گذشت زمان جواب این سوال را میدهد . سد هاشمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است