نخستین اقدام غنی در بدنام سازی تاجیک ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۸    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80551 منبع: پرینت

اشرف غنی رییس جمهور توافقی، پیمان امنیتی با آمریکا را خود امضا نمی کند. گفته می شود که او خواهان امضا این پیمان از سوی جنرال بسم الله محمدی است.
پیمان امنیتی با آمریکا، پیمان ننگینی است که در صورت امضا شدن توسط یکی از شخصیت های تاجیک لکه بدنامی آن تا ابد در دامن تاجیک ها می ماند.

بر اساس مفاد توافقنامه امنیتی بین واشنگتن و کابل، آمریکا با حفظ پایگاه های دایمی اش، نزدیک به ده هزار نفر از نیروهای زبده آمریکا تا پایان سال 2016 همچنان در افغانستان باقی خواهند ماند و هیچ خبری از تعطیلی پایگاه های نظامی آمریکا نخواهد بود.

حضور این نیروها و اختیارات ویژه آنها در کشور ما و همچنین اجرای حق کاپیتولاسیون در حمایت از نظامیان آمریکا (داشتن مصونیت قضایی سربازان خارجی در افغانستان) و عدم تعریف فعالیت سازمان جاسوسی سیا در خاک افغانستان از جمله موارد عمده ای است که همه ترس از امضای آن دارند.


هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب داکتراشرف غنی به نظرم دقیق فکرکرده اند . چون نیروی تعین کننده اردوی ملی افغانستان است آنهم به معاش خودامریکادرخدمت خودامریکا مصروف فعالیت است . بنابرین امضای این پیمان ننگین ازجانب وزیردفاع مطمین و اعتمادیترازهرکسی دیگری برای امریکاست . چه فایده که امروزیک تیم بدون نیروی اجرایی امضاکرده فردا ازعهده تطبیق آن برآمده نتواند یا اردوی درمخالفت قرار گرفته امضاکننده بخودامریکافرار نماید.برعلاوه امریکا بخوبی میداند که امضای پیمان ادامه جنگ در افغانستان و منطقه است افزار جنگ امریکا همین ماشین های انسان نمای افغانی است که درلباس نظامی درخدمت بمقابل معاش تیارسی ایستاده است . فلهذا امضای این پیمان ازطرف وزیردفاع معقول و مناسب امریکاست .
وطندوست

>>>   اگر قرار است بسم الله محمدی این پیمان را امضا کند پس وظیفه ریس جمهور چیست ایشان از سمتشان نرفته استعفا بدهد بعدش ما دلمان هر کاری کردیم امضای این لکه ننگ همان مایده گندمگ است و بس این در صلاحیت وزارت دفاع نیست بدون شک آقای محمدی امضا نخواهد کرد

>>>   اگر اشرف غنی از ریاست جمهوری استعفا میدهد این پیمان را بسم الله محمدی امضا کند درغیر آن امضا کردن احمقی است و این از صلاحیت ریس جمهور است.بااحترام
فیصل کابلی

>>>   تاجیک هاچه نام نیک دارد غنی انهارا بدنام سازد

>>>   اشرف غنی ده سال و یا بیشتر از آن از سوی سازمان تروریست پرور سیا و موساد اسرائیل تمرینات دیده و خوب بلد است که توسط کی امضا کند.
نادری

>>>   هرکسی امضاکند به این معنی است که اشرفغنی امضا کرده زیرا همین بسم الله محمدی وزیر دفاع کرزی هم بود چرادرآن زمان امضا نکرد

>>>   غنی بد کرده. هر نیک نامی و بد نامی که در زمان زمام داری اش بوجود می آید مسول خودش هست.
حمید بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است