واکنش مجلس نمایندگان به حادثه اجرستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80543 منبع: پرینت

گروه طالبان جمعه گذشته با حمله به ولسوالی اجرستان ولایت غزنی، دوازه غیر نظامی را به اتهام همکاری با دولت سر بریدند و ده ها خانه را به آتش کشیدند.

مقام های محلی ولایت غزنی می گویند که با اعزام نیروی کمکی به ولسوالی اجرستان، این ولسوالی از خطر سقوط نجات یافت.

با این حال اعضای مجلس نمایندگان نسبت به حمله روز گذشته طالبان به ولسوالی اجرستان غزنی واکنش نشان دادند و این حمله را محکوم کردند.

محمد علی اخلاقی، نماینده مردم غزنی در جلسه مجلس نمایندگان گفت: عملیات نظامی که روز گذشته در ولسوالی اجرستان انجام شود قابل توجه نبوده و نیروهای امنیتی باید عملیات گسترده ای را راه اندازی کنند.

وی گفت: در ولسوالی های اجرستان باید پاسگاه های امنیتی بیشتری ایجاد شود تا این ولسوالی دیگر با خطر سقوط مواجه نشود.

نصرالله صادقی زاده نیلی، نماینده مردم دایکندی نیز در جلسه از سیاست های رییس جمهور کرزی در قابل طالبان انتقاد کرد و گفت: من از رییس جمهوری آینده می خواهم که مانند کرزی طالبان را برادر خطاب نکند و جنایات این گروه را نادیده نگیرد.

این عضو مجلس نمایندگان گفت: طالبان با حمله به ولسوالی اجرستان غزنی، نزدیک به ۲۵۰ خانه را آتش زده و ده ها غیر نظامی دیگر را به قتل رساندند که به گفته او، این کار طالبان نابخشودنی است.

در این جلسه به اوضاع امنیتی ولایت هلمند در جنوب کشور اشاره شد و آنان در مورد افزایش نا امنی ها در این ولایت به خصوص ولسوالی سنگین ابراز نگرانی کردند.


کوشان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از همه اولتر سلام به شما!
اینکه بنده محصل پوهنتون و یکی از باشندګان ولسوالی اجرستان قریه (خوشحال خیل) میباشم معلومات دقیق کی از خانه و از دوستا دارم چنین است ، ارقام کشته شدن هنوز دقیق معلوم نیست ولی تا جایکه ما خبر دارم زیاتر از ۵۰ نفر پولیس میلی و بولیس محلی کشته شده ، زیاتر از ۲۰۰ نفر ملکی جان شیرین خو از دست داده بیشتر از ۱۰۰ خانه را به اتیش زده و تعداد مجروحین بی نهایت زیات است و بیدون مرکز ولسوالی تمام مناطق در دست طالیبان است و تاهنوز هیچ نیروی زمینی توان داخل شدن به ولسوالی پیدا نکرده البته نیروی کماندو از طریق طیاره به مرکز ولسوالی رسیده ولی باوجود نیرو کماندو همین روز هم جنک به شدت جریان داشته و تمام قربانیان جنک هنوز هم در میدان جنک است.
تاریخ ۰۹،۰۷،۱۳۹۳ چهارشنبه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است