وقوع 3 انفجار در کابل همزمان با مراسم تحلیف
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80534 منبع: پرینت

کابل پایتخت افغانستان بامداد امروز دوشنبه 29 سپتامبر 2014 همزمان با برگزاری نخستین مراسم تحلیف رییس جمهور جدید این کشور شاهد 3 انفجار بود.

دو انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در جاده فرودگاه کابل و یک انفجار هم ناشی از بالون گاز بوده است.

تا هنوز از تلفات و خسارات ناشی از این انفجارها خبری در دست نیست و مقام های امنیتی کابل نیز دراین زمینه چیزی نمی گویند.

شهرکابل امروز دوشنبه بخاطر برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدید افغانستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و بیشتر راه های منتهی به مرکز شهر کابل مسدود می باشد.

اشرف غنی احمدزی رییس جمهور جدید و عبدالله عبدالله رییس اجرایی امروز دوشنبه با حضور 1400 مهمان داخلی و خارجی در کاخ ریاست جمهوری سوگند وفاداری یاد می کنند.

ورود مهمانان داخلی و خارجی به تالار سلام خانه کاخ ریاست جمهوری افغانستان ساعت 8 بامداد امروز دوشنبه به وقت کابل آغاز شد. این نخستین بار در تاریخ سیاسی افغانستان است که قدرت به صورت مسالمت آمیز از یک جناح به جناح دیگر انتقال داده می شود و مراسم با شکوهی تحلیف نیز با حضور 200 مهمان خارجی برگزار شد.

این مراسم از سوی بیشتر رسانه های افغانستان بصورت زنده پخش شد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ضمنآ محترم عبدالله عبدالله حلف وفا داری را در مقابل رئیس جمهور افغانستان بجا اورد.

>>>   به فکر من دیگر هچ انفجار رخ نخواهد داد زیرا حکومت وحدت ملی بوجود دیگر دشمن نداریم

>>>   یعنی باز هم هیچ !!! همان ... همان درک. کرزی رفت احمدزی نشست اگر پشتون از قدرت رانده شود شاید در این وطن صلح تامین گردد چون خود پشتونها به 50 قوم و قبیله مختلف تقسیم شده اند از همین رو هم انتحاری , قاچاقچیان مواد مخدر , آدم ربایان , دزدان و یک عده خوبان در این قوم جمع شده اند که یکی به دیگری تن نداده و بخاطر رسیدن به قدرت به هرنوع معامله حاضر هستند.از همین رو هرکشور که قصد مداخله در افغانستان را داشته اول از همین قوم استفاده نموده است . ما فکر میکردیم با نشاندن اشرف غنی امریکا به نوکران خود دستور خواهد داد تا دست از مخالفت مسلحانه بردارند حالا میبینم که امریکا بازی دیگری را با اشرفک آغاز نموده تا توسط مردم سنگسارش کنند.

>>>   تا پشتون است انفجار، انتحار، تقلب، معامله گری و تملق به خارجی ها ادامه خواهد داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است