زراعت عامل موثر در مبارزه با مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80513 منبع: پرینت

در نمایشگاه زراعتی که در بادام باغ شهر کابل برگزار شده بود، زراعت یکی از بسته های موثر مبارزه با مواد مخدر عنوان گردید.

به گزارش وزارت مبارزه علیه مواد مخدر، دین محمد مبارز راشدی وزیر مبارزه با مواد مخدر ضمن ابراز خرسندی از همچو برنامه‌ها می گوید: یکی از ابعاد مبارزه با مواد مخدر تقویت کشت و زراعت افغانستان است. ما باید زراعت افغانستان را به حیث یکی از بسته های مبارزه علیه مواد مخدر تقویت کنیم. ما می خواهیم این مهم را با تقویت دهقانان و زراعت ما عملی نمایم.

آقای راشدی افزودند: دو رقم کشت‌ کننده مواد مخدر داریم یکی به اساس مجبوریت دوم به اساس دستور مافیا. ما بهترین زعفران دنیا را تولید می کنیم اما متاسفانه بصورت درست بسته بندی نمی شود مارکیت برایش ایجاد نشده است.

محترم راشدی می گوید: دست دهقان را که بگیریم و برنامه خوب برایشان تنظیم شود. ما می توانیم سخن را در این بخش در سطح منطقه بزنیم، مردم ما انرژی قوی در این بخش دارند.

محمد آصف رحیمی وزیر زراعت آبیاری و مالداری ضمن خوش‌آمد گویی اشتراک کنندگان افزود: این نمایشگاه زمینه آن را برای دهقانان مساعد می‌سازد تا تاجران و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، با محصولات زراعتی و تولیدات داخلی آشنا شده و زمینه های داد و ستد تجارتی را از همین ساحه تنظیم نمایند.

محترم رحیمی می گوید: نمایشگاه یاد شده همچنان زمینه آشنایی دهقانان افغانستانی با تکنالوژی پیشرفته زراعتی را نیز فراهم می سازد.

ایشان گفتند: بنابر این حضور شما باعث تشویق بخش زراعت و شرکت های زراعتی می شود. محصولات و ابتکارات که در بخش زراعت می شود آنها را بشناسیم، شرکت های یکدیگر را بشناسند و بلاخره بازار برای محصولات داخلی پیدا می شود.

بیشتر از 220 اوپراتیف، اتحادیه، شرکت از 25 ولایت اشتراک نموده اند قبلا مصارف آنها را می دادیم اما حالا تنها زمینه برگزاری نمایشگاه را ایجاد می کنیم.
آرزوی ما این است که در زون های مختلف افغانستان این نمایشگاه ها برگزار شود این نمایشگاه سالی دو بار برگزار می شود آغاز سال و زمان محصولات.

در ادامه عبدالجبار تقوا والی کابل سخنرانی نموده و می گوید: پلان و برنامه های انکشاف دهات وزارت مبارزه با مواد مخدر در حقیقت تقویت کننده و رونق بخش دسترخوان دهقان است. چرا هموطنان ما مواد مخدر کشت می کنند بی عزتی را هیچ فرد افغانستانی قبول ندارد همه چیز را می دانند اما جرم و مشکلات را بخاطر نجات از گرسنگی قبول می کنند.

ایشان ضمن توجه اداراه های زیربط در قسمت کیفیت محصولات گفتند: لذت میوه افغانستان را میوه هیچ کشور همسایه ندارد. وزارت های زیربط باید زمینه را مساعد بسازند تا زراعت ما خوب شود. بالای تولیدات خارجی مالیات بیشتر نظر به عولویت بندی وضع شود تا ما به مرحله خود کفایی و تولیدات برسیم. و تولیدات داخلی جای آن را بگیرد. بخش خصوصی ما باید در این بخش سرمایه گذاری کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است