جدیدترین اعتراف اوباما درباره داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۳/۷/۷ کد خبر: 80503 منبع: پرینت

'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا اذعان کرد، دولتش در برآورد میزان خطر «دولت اسلامی» (گروه تروریستی داعش) اشتباه کرده و انتظار نداشته است که ناامنی در سوریه منجر به پیدایش گروه های تندرو مثل داعش شود.

به گزارش پایگاه 'الیوم السابع' مصر، اوباما روز یکشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد، آمریکا و نیروهای عراقی، افراد مسلحی را که از عراق بیرون رانده بودند در سوریه تجمع کرده و داعش را تشکیل دادند.

وی افزود: 'جیمز کلپر' رییس دستگاه اطلاعاتی آمریکا اعتراف کرد، نتوانسته آنچه در سوریه جریان دارد را برآورد کند و واشنگتن نیز در ارزیابی نیروهای آموزش دیده ارتش عراق در تقابل با گروه های مسلح اشتباه کرد.

اوباما افزود: مسوولان تبلیغاتی سازمان «دولت اسلامی» در کاربرد ابزارهای ارتباط جمعی «بسیار ماهر» شدند و توانستند به یارگیری جدید از اروپا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کشورهای اسلامی بپردازند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنظر من امریکائی ها در ادعا یا اعتراف شان مبنی بر اینکه در مورد حمایت از گروهای مخالف دولت سوریه اشتباه نموده اند، صادق نیستند. این امریکای که در هر شبانه روز ده ها میلیون مکالمات تیلفونی مردم سراسر جهان را ثبت مینمائید، این امریکای که تقریبا ۲۰ فیصد از مجموع بودجه امنیتی اش را صرف جمع آوری معلومات راجع بگروهای ایکه به اصطلاح، فعالیت های شان منافع امریکا را به خطر میآندازد، میباشد چطور در مسلح ساختن گروهای افراطی در سوریه میتواند اشتباه کند. اگر فرضا امریکا در آنزمان اشتباه کرد، پس چرا حالا با مسلح ساختن بقایای همان گروه های افراطی در سوریه تحت نام گروهای میانه رو، کمک نظامی و اقتصادی میکند. اگر امریکائی ها واقعا در جستجوی آزادی برای مردم کشور های عربی در شرقمیانه اند، مردم عربستان سعودی، قطر، بحرین، اردن وغیره به کمک امریکا در آوردن دیموکراسی و قظع جنایت های ضد بشری در کشورهای شان فوق العاده نیاز دارند. زنده گی مردم سوریه بنظر من از هر نگاه تحت نظام بشارالاسد بمراتب بهتر از زنده گی مردم کشور های دوست امریکا در منطقه بود. بلآ خره روزی امریکائی ها به این اشتباهات شان پی خواهند برد، شاید در آن زمان، دیگر دیر خواهد بود.
کیومرث

>>>   کیومرثِ عزیز، من به تمام معنی‌ با خودت همنظر هستم. آمریکایی ‌ها هر کاری را که میکنند، سنجیده شده، پلان شده و مطابق منافع ملی شان(منافع سرمایه بزرگ) آماده و پیاده میکنند. این پروژهِ داعش و ال‌قاعده، النصر و جدیدا خراسان به منظورِ ساختن یک "شرق میانه جدید" که در آن امنیت ارضی و سیاسی اسرائیل تضمین گردد و منابع سرشارِ انرژی در اختیار کورپوریشن‌های بزرگ قرار گیرد، مورد اجرا قرار گرفته و تا این پروژه تکمیل نگردد، "مسائل چون داعش و خراسان...و..) سر خطِ اخبارِ غرب خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است