چوکی بی ننگی در انتظار رییس جمهور!
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۲    ۱۳۹۳/۷/۶ کد خبر: 80482 منبع: پرینت

تقلب، شیطنت و منافقت در جوامع بشری از خلقت بشر تا امروز وجود داشته و در طریق بدبخت ساختن و گمراهی بشر سهم بزرگ داشته است. آمریکا برای مقاصد استعماری خودش 13 سال قبل یک اقلیت فروخته شده و مفسد را که قبل برآن درتضاد با منافع افغانستان و اسلام، به دولت شوروی و بعد به روسیه پناه برده بود.

با دادن جوال های دالر و اسلحه باین گروه، گویا ریشه سرطان را دربین ملت افغانستان خلق کرده بود. این ریشه سرطانی درظرف 13 سال به هیولای خبیث ومهیبی تبدیل شد که همه چیز(: خاک، ثروت وقدرت مطلقه) را برای خود می خواست، چنانچه با طمطراق در انتخابات دور دوم 2014اشتراک کرد، ولی غافل ازینکه از لحاط تعداد هنوز هم یک اقلیت ناچیز می باشد، با تفاوت یک میلیون رای شکست خورد اما شکست خود را با تهدید و زور، تقلب، شیطنت و منافقت، به موفقیت تبدیل کرد.

این گروه فاسد و فاسق که در بین آن دزد، راهزن، قطاع الطریق، آدمکش، وطنفروش و آدمفروش بسیاراست، و همه این بدمعاشان در تحت چتر(شورای نظار) از جانب یک ابرقدرت حمایت می شوند، در ظرف سه ماه اخیر بعد ازینکه از باختن خود در انتخابات با تفاوت یک میلیون رای خبر شدند، کمیسیون انتخابات را 14 بار هدایت داد و تحت تهدید و زور، بشمول لت وکوب و چاقوکشی، وادار ساخت تاشمارش و تفتیش آرا را مطابق میل و ذوق آنها انجام دهد. وقتی آن هم فایده نکرد، مدعی شد که دو ملیون رای بذوق و میل آنها باطل گردد و درعین زمان دو بار اخطار کودتا و اشغال دفاتر دولتی وارگ را صادر کردند. وقتی دیدند که تفتیش آرا و ابطال آرا مشکوک هم فایده نکرد و در حالی که پروسه انتخابات در تحت نظر ناظرین بین ا للملی و نمایندگان ملل متحد و مراقبت ناتو صورت میگرفت که آدمکشان شورای نظار نمی توانستند یک هزار نفر را قتل عام کنند، بالاخره بافشار ابرقدرت حامی خود بجان غنی جان افتادند.

ابتدا چوکی شورای اجرایی را تقاضا کردند، وقتی غنیجان آن را مغایرقانون اساسی خواند، منافقین شورای نظار از فشارابرقدرت حامی خود کار گرفته غنیجان را وادار ساختند چوکی اجرایی را به تدویر جرگه محول ساخته، عجالتا آن را بداخل چوکات دولت بپیذیرد. آنگاه منافقان شورای نظار موضوع قدرت چوکی اجرایی را مطرح ساختند که باید با رییس جمهور قدرت مساوی داشته باشد. یکماه بالای این مناقشه گذشت و درعین زمان پروسه تفتیش و شمارش آرا مطابق به تقاضاهای شورای نظار بکلی خاتمه یافت و کمیسیون اعلان کردکه تا سه روز دیگر نتایح انتخابات رااعلان می کند، آنگاه تماس های تلفونی ازخارج تشدید یافت، نه تنها به غنی جان امر شد که هرچه عبدالله می خواهد برایش بدهد، بلکه ابرقدرت ها تنخواه خوران خودرا نیزهدایت دادند تا بنام مجاهد وروحانی (که در حقیقت همه جنگسالار می باشند) غنی جان را وادار به تسلیم کنند که در قطار آنها حامدکرزی رول مرکزی را بازی می کرد، زیرا کرزی می خواست حکومتی مانند خودش ایجاد شود که رییس جمهور سمبول و قدرت بدست شورای نظار باشد.

همان بود که غنی جان تسلیم شد و به عبدالله قدرت مساوی به خود را قایل گردید اما اینکار هم برای شورای نظار بسنده نبود. آخرین تقاضای شورای نظار این بود که نتیجه انتخابات اعلان نشود چون که موجب خجالت شورای نظار و همراهانش می شود. شورای نظار پذیرفت که غنی جان را بشرطی بحیث رییس جمهور می پذیرد که نتایج برد و باخت در انتخابات اعلان نشود. اینبارغنی جان در برابر تقاضایی قرار گرفت که در سه ماه گذشته ده بار بالای اعلان نتایج انتخابات اصرار ورزیده بود. غنی جان خوب می دانست که پنهان کردن نتایج آرا انتخابات به شرافت دموکراسی، حیثیت ملت افغانستان و اعتماد پنج میلیون نفری که برای او رای داده بودند تعلق می گیرد. غنی جان ابتدا شفاهی مقاومت کرد و بالای اعلان نتایج اصرار ورزید و گفت نتایج باید عینا اعلان شود اما در اثر تماس های تلیفونی عبدالله باخارج، به غنیجان از خارج هدایت رسید که بگوید و به عبدالله اطمینان بدهد که طبق آرزوی او با "عدم اعلان نتایج" نیز موافقت دارد.

آنگاه عبدالله جان موافقتنامه ای را که قبلا ولی نعمت او منظور کرده بود برای امضا درمجلس ارگ حاضر ساخت و بعد از امضای موافقتنامه عبدالله و کرزی به رییس کمیسیون انتخابات امر کردند که نتایج را اعلان نکند، بلکه ننایج آرا را توسط مکتوب به هردو کاندید و هم به دفتر ریاست جمهوری ارسال کند.

کرزی به نورستانی هدایت داد که درضمن صحبت راجع به نتایخ انتخابات همینقدر بگوید که داکتراشرف غنی رییس جمهور است اما نام برنده وبازنده رانگیرد. این عین هدایتی بودکه ازخارج بکرزی داده شده بود. وقتی عبدالله ازین موضوع خبرشد، توسط غفلام بچه شورای نظار یعنی حامدکرزی دوباره به نورستانی هدایت داده شد که بعد از اعلان داکتراشرف غنی بحیث رییس جمهور، این راهم بگوید که داکترعبدالله بحیث رییس اجرایی تعیین شده است.

بدبخت نورستانی که یک آدم ساده وخوش باوراست، او بایست به کرزی می گفت که باساس قانون انتخابات این کمیسیون مکلف می باشد نتایج را اعلان کند اما اگرشما بحیث رییس جمهور می خواهید که نتایج اعلان نشود، هدایت خود را توسط یک مکتوب بمن ارسال کنید و تذکر بدهید تا داکتر اشرف غنی را بحیث رییس جمهور و داکتر عبدالله را به حیث رییس قوه اجرایی اعلان کنم زیرا باساس قانون اساسی رییس کمیسیون انتخابات صلاحیت ندارد بدون ذکر تعداد آرا و تشخیص برنده و بازنده باساس شمارش آرا، رییس جمهور را تشخیص و اعلان کند اما باساس هدایت شورای نظار، رییس جمهور بدون اعلان نتایج آرا تعیین گردید. علاوتا بسیار مضحک و خنده آور این است که نورستانی ساده لوح را باساس اوامر شفاهی وادار ساختند تاچیزی را که قطعا در صلاحیت او نبود، یعنی تقرر داکتر عبدالله بحیث رییس قوه اجرایی را هم توسط او اعلان کردند.

درحالی که چوکی ومقام ریاست اجرایی درحال حاضر اصلا وجودندارد واین چوکی بموجب توافقنامه تحمیلی بعد ازمراسم تحلیف رییس جمهور توسط صدورفرمان قانونی تاسیس می شود اما شورای نظار از طریق خدعه و تقلب توانست تقرر رییس شورای اجرایی را خلاف قانون توسط بیچاره نورستانی اعلان کند. بموجب همین شیطنت وپیشگیرکی شورای نظار، آقای حکیمی وتعداد دیگری ازجنگ سالارن شورای نظار از دو روز باینطرف با یک ادعای جدید روی ستیج تلویزیونها حاضرشده و ادعا دارند که عبدالله نیرهمراه با رئیس جمهور یکجا در مراسم تحلیف اشتراک داشته باشد، زیرا شورای نظار نتایج انتخابات دوره دوم را ناقص و منسوخ دانسته و عبدالله را دارای قدرت مساوی و مستحق اشتراک در تحلیف می دانند. این حرص و تلاس برای بدست آوردن قدرت بیشتر ازجمله خصلت های شورای نظاراست اما ولی نعمت خارجی عبدالله که می خواست یک حکومت ضعیف و تابع خودش روی کار آید، به مدعیات شورای نظار برای مشترک ساختن عبدالله در مراسم تحلیف وقعی نمی گذارد، بلکه مراسم تحلیف را به نفع غنی جان انجام خواهد داد.

باین ترتیب می بینیم غنی جان "عقل عالم" همه شعور تحصیلی وغیرت افغانی و اسلامی خود را در برابر اشغال چوکی از دست داده و موافقتنامه خامی را که بالایش امضا کردند، درنتیجه حرص و آز شورای نظار بروز اول بعد از امضا، بوی بدازین توافقنامه برخاسته است. نتایج انتخابات بقرار هدایت شورای نظارو امر حامد کرزی اعلان نشد و قرار است چندروز بعد غنی جان بعد از مراسم تحلیف بچوکی بی ننگی تکیه بزند. حامد کرزی برای بی حیثیت ساختن غنی جان بسیار رول بازی کرده تامانند خودش نوکرشورای نظارباشد. طبعا شورای نظارمانند سابق مدیون این خدمتگار خود خواهدبودو در نتیجهء این توافق که حامد کرزی در ساخت وبافت آن روم مهم بازی کرده، بزعم شخص کرزی خودش وبرادرانش ازبازخواست ومحاکمه نحات یافته اند، اما ملت افغانستان غصب زمینهای اطراف دریای (ترنک) و (عینو) وفابریکه سمت سازی و سقوط کابل بانک را فراموش نکرده، این پرونده ها حتما مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

شرکن سهاامی که غنی جان ازذکرنام ان عارداشت، اینک با امضا این توافقنامه همان شرگت سهامی بشکل فجیع تر آن رویکارآمده است، طرفه اینکه شورای نظار امضای ولی نعمت خود سفیرآمریکا را نیز در توافقنامه داخل ساخته است. این توافقنامه اگرچه بالای غنی جان تحمیل شده اما بازهم توسط دو نفر افغانستانی امضا شده، ضرورت امضای سفیرآمریکا و نماینده ملل متحد چه بود؟

ملت افغانستان هیچگاه یک قرارداد تحمیلی را نپذیرفته و درموقعش این قرارداد را نیز منسوخ و باطل خواهد ساخت اما بیچاره غنی جان که خود را با شورای نظار در چاه کثافات انداخته، غافل از اینکه آدمشکان شورای نظار بزودی غنی حان را ترور خواهند کرد تا عبدالله در راس قدرت قرارگیرد. چند روز پیش یک مجله آمریکایی پلان قتل و ترور غنی جان را درمنزلش توسط شورای نظار نشر کرده، پلان ترور غنی جان موقتا معطل شده اما یک هدف مهم شورای نظار می باشد که در موقعش عملی خواهد شد.

درتقسیم قدرت و چوکی، شما خواهید دیدکه شورای نظار چوکیهای کلیدی را بدست خواهدگرفت . شورای نظار درنظردارد یکنفر طرف اعتماد خودرا بحیث قاضی القضات مقرر کند زیرا بین عبدالله وغنی جان دعوا و نزاع بسیار واقع می شود، بنابراین عبدالله میخواهد قاضی القضات یک نفر از حامیان شورای نظار باشد.

در خاتمه این نکته را باید خاطرنشان سازم که توافقنامه نام نهاد حکومت وحدت ملی یکبار دیگر شورای نظار را برسرنوشت ملت افغانستان مسلط ساخته و اکنون ملت با شهامت افغان مکلف است این یوغ اسارت را ازگردن خود بدور اندازد و شورای نظار را دوباره در ولسوالی پنجشیر قرار دهد.
ومن الله التوفیق



جاوید خیراندیش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگز واقعا خيرانديش باشي به جز اشرف غني فعلا كسي ديگر مستحق نيست او راه حل همه ئمشكلات ر ا ميداند

>>>   ها ها ها ... هنوز کجا است نو شروع کار است .. انشاالله که برادران ازبک ما هم معاون ریس جمهور شدن بخیر ریس جمهور هم میشوند ... هزاره های ما هم صاحب اقتصاد و اقتدار شده اند که بخیر اونا هم ریس جمهور میشن ... باز هم شما دیده دیده زاره کفک شوین .. از ما خو همیقه شماره وار خطا ساخته بس است ..
تاجک از مزار مولا علی

>>>   به جواب جاوید...
وطندار قتد تو میخواهی بگویی رای گوسفند ها بهتر از مردم افغانستان است این اشتباه عظیم است تو اگر یک انسان سالم باشی با شعور وآگاهي خوب داشته باشی کاملاً قضایارا وارونه تعریف کردی این سند مزدوری را پنجا سال پیش وقتی غنی جانت در دانشگاه آمریکایی واسرایلی شد این طرح ریخته شد اگر تو واقعیت هارا باز گوکنی همه مردم ما با تو هم نظر خواهد بود آیا مردم افغانستان اقلیت هستند بر عکس در واقع این گوسفند ها اقلیت مزدور هستند که همیشه از ولی نعمت های خودشان انگلیس و آمریکائی اراده اجانب را برای نردم ما تحمیل کردن نه مردم پنجشیر وشورای نظار توهر کی هستی هر چه هستی مزدوری بیش نیستی بر عکس درین انتخابات بیشترین ترورها از جانب مزدورانی مثل اشرف غنی علی نماینده گان واقعی مردم افغانستان واقع گردید بدون شک این این ترور ها قتل های زنجیری با هم کاری فردی بنام حامد کرزی طراحی شده بود ودرین میان نقش اشرف غنی با طرفند یهودیت و عوام فریبی هایش نقش خودشه بازی کرد اما غافل بود ازینکه مردم افغانستان فرد مشکوک و دستوری را زعیم خویش نمی خواستند با تمام تلاش های به بهانه های مریضی معده دردی در رفت آمدهای خارجش کرد در ارتباطات و مشاوره گرفتن از آمریکایی واقعاً از خودش که یک چهره مجهول بود به عنوان یک انسان مسلمانان و دو رگه ساخت با تمام توان و کومک گرفتن حتی از گوسفندهای چاق رخم بر مردم سالاری نکرد و به تمام آرزوهای مردم خاک ریخت اما سوال من از آقای بد انیشه این است این امتیازاتی که نام بردی اشرف غنی از جیب خودش بخشیده یا حق ملت خواسته های بر حق مردم افغانستان را مد نظر گرفته جواب این سوال این است حق گرفتنی است نه دادنی که جناب اشرف غنی بده یا کسی دیگر بر دیگر اقوام این طایفه هستند که همیشه با تقلب تاریخ را وارونه جلوه دادن نه شورای نظار کدام شورای نظاری دیدیت در خارج از مرز افغانستان با انتحاری وکشت مواد مخدر خواسته هایش را بر دیگر مردم افغانستان تحمیل کند آیا افرادی مثل بنلادن ها ملا عمر کور دل ها در کجا هستند آیا برای منافع افغانستان میجگند یا گروگان مزدوری وطن فروشی ناموس فروشی همه اینها به خاطر رضایت ولی نیعمتان خود میکنند خوست مردم افغانستان این نیست با لباس مادر وخواهر خودش دست به انتحاری بزنند شما از کدام وطن دوستی گب میزنید از فروختن به انگلیس ها از فروختن به روس ها از فروختن به اعراب وپنجابی ها امافروختن به آمریکائی هارا افتخار خودتان میدانید بدون شک انسانهای فوقلعاده شکست خورده مزودر هستید که تمام قلب خون تان پر از نفرتی است مثل قوم ابوجهل نمرود ها من اضافه گویی نمیکنم باتمام شرق وغرب عالم وآدم را وارد افغانستان کردید بازم کوچک تر از آن هستید بازم ریز تر از آن هستید که زره اای بتوانید خدشه وارد کنید برای مردم پنجشیر ویا بقول خودتان امان شورای نظار
با احترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   تشکرازنویسنده محترم ! اگرچه ظاهرا این نوشته نفاق معلوم میشودمگردست بستن هردزدبی تکلیف میسرنیست .
وطندوست

>>>   این آدم بی منطق یعنی غنی متعصب فراموش کرده که رای واقعی او 3 فیصد بود که در انتخابات 2009 بدست آورد. مگر در طی 5 سالی که گذشت چه شاهکاری انجام داد که باید 55 فیصد مردم به او رای دهند، قبول می کنیم که 10 فیصد رای از ازبکها و 10 فیصد دیگر از سایر اقوام گرفته باشد. رای واقعی او از 30 فیصد بیشتر نبود،اما افراد خایین به کشور، کور دل و متعصب با تقلب و بی شرمی تمام رای او را به 55 فیصد رساندند. اما من در حیرتم که این...با بی شرمی تمام هنوز هم خود را ریس جمهور منتخب افغانستان می داند. شرمت باد غنی ای نوکر امریکا و یهود.
حمید بلخی

>>>   جان لالا گپهای خودراسنجیده بزن وگرنه ازگفتارت پشیمان خواهی شد؟؟؟؟

>>>   دوستان من که یک تایمنی هستم اما متآسیفانه قوم تاجک همین نام را هم ازما گرفته بنام تاجک مسما نموده است بازهم میگویم که رای خود را نیز به داکتر صاحب اشرف غنی رئیس جمهور منتخب دولت جمهوری اسلامی تقدیم نموده ام روک پوست کنده باید بگویم که دروطنی ما افغانستان غیر ازقوم پشتون ما که همیشه خود فروخته خارجیان بوده وجای هیج شکی نیست ونخواهد بود اما تاجک های محترم همیشه تیشه به ریشه خویش زده اند که ولایت غور یکی ارحامیان اصلی همین تاجک صاحب های عزیز بوده است تابه حال ما خو ندیدیم زره محبت از دوستان تاجک خود که ما را حتی نمیانند که تایمنی،ایماق، غورباشیم.
غوری

>>>   بیادر غوری ایره خو کل مردم میفامه که از قوم چار ایماق و هزاره سنی همیشه به جای تایر اشتبنی استفاده شده است. ده وقت جنگیدن ده مقابل دیگرا از لشکر خوب و جانفدای آنها کار گرفته میشه. ولی ده وقت امتیاز باز گفته میشه که اینا هزاره هستن و هزاره سنی و شیعه نداره، هزاره هزاره است دیگه. او بیچاره ها هم نمیتانن مذهب خوده تغییر بتن، از سوی دیگه ده ای مدت سه صد سال سر قوم چار ایماق ایقه زوار کشتن که راه شیشتن قوم شریف ایماق ره با هزاره ها حد اقل ده آینده های نزدیک سد کده . هنوز هم بیچاره ها مجبور هستن ده رای دهی یا جنگ همو اشتبنی بودنه قبول کنن.

>>>   دوست خوب غوری من. شما از پیکر تاجک ها جدا نبوده و نیستید. محرومیت شما بخاطر ایماق و یا تایمنی بودن شما نیست بلکه بخاطر تعصب زمامداران پشتون تبار مینهن ماست. من هم مانند شما شاهد محرومیت های زیاد از مردم خود بوده ام و یک تاجک اصیل از بدخشان هستم. موفقیت ما در یکپارچگی ماست. اگر به هر اندازه به گروه های کوچک تر تقسیم شویم آسیب پذیر تر می شویم. نظر من اینست که باید اسم تاجک و هزاره و ایماق را هم کنار گذاشته بنام فارسی زبان مبارز ه کنیم زیرا ما اکثریت نفوس این کشور را تشکیل میدهم ولی سهم مان در قدرت خیلی نا چیز است.
پویان پامیری

>>>   اطاعت غنی بابا واجب است چون او رییس جمهور منتخب مردم افغانستان است مردار باد متعصبین و جنگسالاران
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است