بزرگترین نظام آموزشی میراث حکومت کرزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۱    ۱۳۹۳/۷/۶ کد خبر: 80471 منبع: پرینت

بزرگترین نظام آموزش و پرورش از حکومت حامد کرزی به میراث مانده است.

وزیر معارف می گوید: نظام آموزش و پرورش رو به پیشرفت است و هیچگاه به عقب نخواهد رفت.

رییس جمهور آینده افغانستان، نظام آموزشی منظمی را به ارث برده است که در آن میلیون ها آموزگار و دانش آموز مشارکت دارند.

هرچند فاروق وردک تاکید دارد که هنوز هم نظام آموزشی کشور پاسخگوی تمامی نیازمندی های مردم نیست اما به سوی بهتر شدن در حرکت است. هم اکنون افغانستان 13 میلیون دانش آموز دارد و جامعه جهانی یک میلیارد دالر را برای کمک به نظام آموزشی افغانستان تعهد کرده است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اول- این نظام حاصل کار آقای فاروق وردک نیست
دوم- مردم خودشان علاقمندی به تحصیل داشتند بناً اشتراک میلیون ها دانش آموزش و شاگرد نشان از لیاقت فاروق وردک ندارد
سوم- فساد مالی و اداری در دوران آقای فاروق وردک به اوج خود رسیده است
چهارم- احصائیه هایی را که آقای فاروق وردک نشر می کند کذب است، کارشناسان میتوانند با نظارت مستقیم به این امر پی ببرند
پنجم - از رئیس جمهور جدید خواهشمندیم فاروق وردک و تیم ایشان را اجازه ندهد که به صد کیلومتری معارف نزدیک شود، البته اگر میخواهند همین نیمه جانی که مانده هم حفظ گردد

>>>   رشد کمی میتواند شاخصی برای توسعه علمی کشور باشد اما رشد کیفی نظام آموزشی کشور نباید فراموش شود ما تنها با داشتن تحصیلکردگان با کیفیت میتوانیم مشکلات افغانستان را حل کنیم و در ردیف ممالک مترقی قرار بگیریم سیزده سال قبل گفتم دنیای مدرن ابتدا ذهنا محقق میشود سپس در عالم بیرون، گذر زمان نشان داد تا زمانیکه مدرنیته در عالم ذهن افغان ها شکل نگیرد محال است به توسعه برسیم و جهت این عبور تاریخی نیازمند مدیران بزرگ و با دانش هستیم کسانیکه برنامه عبور داشته باشند و من از رییس جمهور اشرف غنی میخواهم زمینه حضور نخبگان برنامه محور را در کشور فراهم کنند.

>>>   محترم وردک بداندکیفیت بسیاراندک وضع صحی وتربیتی وهمچنین بازده وراندمان آموزشی وارزشیابی درمعارف که کاملا محسوس است وبااستندردهای مطلوب فاصله بسیارداردنتیجه عملکرد ضعیف اوست .
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   با تأئيد نظر فوق می خواهم اضافه کنم آیا آقای وردک و سایر وزیران گذشته بخاطر دارند هنگام که آقای کرزی را برای افتتاح سال تعلیمی ونواختن زنگ مکتب دعوت کرده اند به شاگردان مکتب کتاب درسی توزیع کرده باشند و یا یکماه بعد آن و یا هم شش ماه بعد از آغاز سال تعلیمی .واگر به دفتر وزیر و معینان سری بزنید خواهید فهمید چه فضائي حاکم است.در پشتو ضرب المثل پر افتخار و خیلی علمی وجود دارد که «ترکانی د بزو کار ندی»آخر عزیزانیکه در نقش وزیر عز تقرر حاصل کرده بودند آیا لازم بود وزیر می شدند؟ واقعأ چقدر به فرزند این وطن جفا شد.؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است