اولین انتقاد عبدالله از اشرف غنی کلیک خورد
سخنان جناب اشرف غنی مبنی بر اینکه همه چیز امن و امان است و هیچ نگرانی خاصی درباره تشکیل وحدت ملی و حضور نمایندگان مردم در دولت آینده وجود ندارد، بلافاصله از سوی تیم اصلاحات و همگرایی رد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۲    ۱۳۹۳/۷/۵ کد خبر: 80409 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات امروز شنبه پنجم میزان طی مراسمی اعتبارنامه اشرف‌غنی احمدزی را به عنوان رییس جمهور کشور به وی اعطا کرد.

محترم احمدزی در این مراسم پس از دریافت این اعتبارنامه متعهد شد اصلاح نظام انتخاباتی را یکی از اولویت‌های دولت وحدت ملی قرار دهد و گفت: مردم برای مشق مردم‌سالاری خطرات زیادی را به جان خریدند و حتی برخی از شهروندان در جریان رقابت‌های انتخاباتی و یا در روز انتخابات کشته شدند که در انتخابات آینده نباید تجربه گذشته تکرار شود و باید آینده‌ای را بسازیم که در شفافیت و درستی انتخابات آن ذره‌ای شک نباشد.

رییس جمهور جدید همچنین اظهار داشت: در دولت وحدت ملی که بر اساس توافق دو تیم انتخاباتی به وجود آمد، نمایندگان تمام مردم اعم از کسانی که به من یا به داکتر عبدالله رای دادند، حضور خواهند داشت و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

این سخنان جناب اشرف غنی مبنی بر اینکه همه چیز امن و امان است و هیچ نگرانی خاصی درباره تشکیل وحدت ملی و حضور نمایندگان مردم در دولت آینده وجود ندارد، بلافاصله از سوی تیم اصلاحات و همگرایی رد شد.

با این توضیح که صبح امروز تیم اصلاحات و همگرایی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار جزییات نتیجه نهایی بازشماری آرا از سوی کمیسیون انتخابات (که دیروز اعلام شد و براساس آن اشرف غنی 55.27 درصد از مجموع هفت میلیون و 120 هزار رای صحیح را به خود اختصاص داد) بر خلاف توافق انجام شده میان دو نامزد در مورد نحوه اعلام نتیجه نهایی دور دوم انتخابات بوده است.

در این اطلاعیه که اولین انتقاد داکتر عبدالله از دولت وحدت ملی محسوب می شود، آمده است که انتشار آمار و ارقامی که تمام نهادهای ناظر ملی و بین‌المللی به وجود تردید در مورد دقیق و صحیح بودن آن اذعان دارند، نوعی وارونه جلوه دادن واقعیت بوده و موجب تشویش اذهان عمومی می‌گردد.

به بیان دیگر تیم اصلاحات و همگرایی معتقد است که محترم یوسف نورستانی بارها در ناتوانی کمیسیون انتخابات در تفکیک آرای واقعی از ساختگی اذعان کرده، پس زمانیکه نمی توان آرای حقیقی را از آرای تقلبی تشخیص داد و نتیجه ی واقعی را به دست آورد، انتشار اطلاعات آماری آن هیچ توجیهی ندارد.

به ویژه اینکه داکتر عبدالله به عنوان رییس اجرایی دولت آینده و اشرف غنی به عنوان رییس جمهور حدید پیش از اعلام نتیجه نهایی انتخابات، توافق کرده بودند که نتیجه نهایی انتخابات با درنظرداشت گستردگی تقلبات انجام یافته باید بدون ارایه جزییات آماری اعلام شود.

حال اینکه کمیسیون انتخابات چه هدفی از ارایه ی این آمار داشت، جای بحث و گفتگو دارد که یکی از دلایل آن می توان بستن دهان طرفداران عبدالله و کسانی باشد که مدعی بودند تقلب در انتخابات صورت گرفته است. بدین ترتیب هم جای بحثی برای مخالفت و اعتراض باقی نمی ماند و هم در ظاهر چهره ی کمیسیون انتخابات از دست داشتن در تقلب تطهیر شده است!

غافل از اینکه خود مردم می دانند به چه کسی رای داده اند و پیروز و بازنده ی واقعی انتخابات کیست؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تیری که از کمان جست باز نمی اید اقای عبدالله هیبت وصلابت ملت قهرمان وبزرگ را ضرب صفر نمود وبه فرمان برداری واطاعت از بادارن خیالی که اورا به مزدوری هم نمیگیرند همه چیز را از دست دادوهیچ چیزی بدست نیاورد یکبار دیگر میخواهد به ملت چنین وانمود کند که او انچه رخداد وبوقوع پیوست اطلاع ندارد گویا این غلط را کمیسیون انجام داده درحالیکه ملت بزرگ شاید فهمیده باشند که هرچه واقع میشود یک دسیسه علیه این ملت به تبانی وتوافق احمد زی وعبدالله است هرگز این خیانت ملی نه بخشیده میشود ونه هم فراموش میگردد دیگر عبدالله با این خیانت درحق کافه ای ملت به پا خیسته ومبارز ابرو وحیثیت خود را از دست داده جفا خواهد بود که در اینده یک نفر هم به استقبال او براید ویا به او رای بدهند وانشاألله او با این معامله گری ها خسر الدنیا والاخره میگردد افسوس وصد افسوس که مدعیان یاران مسعود قهرمان باین اندازه خسیس ... گردیده اند
استاد شریف از پوهنتون استاد ربانی شهید

>>>   به تیم عبدالله بگویید اوبرادر دیگه خدا روی تان رابنگرد هر روز مملکت به سمت جار جنجال و بد بختی نکش دیگه بسه ما فامیدیم که تو و هم تمی هایت بسیار آدم های راستگو هستی هرچه تقلب و دوروغ است مال دیگران است. ازشتر پرسید: ازکجا آیی ای فرخنده پی / گفت ازحمام کوی دوست / گفت این پید از زانو توست. ازسابقه شما این راست گوی و درست کاری پیدا است

>>>   بله. کاملا روشن است که به داکتر اشرف غنی احمدزی رأی داده اند.
شریفی

>>>   تیم اصلاحات و همگرایی اکنون چه صیغه ایست؟ این تیم مثل تیم تحول و تداوم، باید دیگر وجود نداشته باشد؛ چون اشرف غنی و عبدالله عبدالله باهم « اتحاد» کرده اند!آیا ، تیم اصلاحات ، تا پنج سال آینده، میخواهد، هر روز، از هر کار دولت که، خوشش نیامد، بیانیه بدهد؟واقعا که آدم به توفیق این گونه دولت ائتلافی(!) بسیار شک میکند!
نسیم از مکروریان ۳

>>>   داکتر صاحب عبدالله این را همه میدانند حالا که این رهبر ... را که امریکا نصب نموده چطور کنیم باید بخاطر مردم بازهم گذشت کنیم در غیرآن نه اشرف غنی ونه تمیش لیاقت این کرسی نداشته و ندارند.

>>>   با عرض سلام و ادب خدمت خواننده گان محترم، در قدم اول انتخاب عالی جنابان داکتر صاحب اشرف غنی احمد زی و داکتر صاحب عبدالله عبدالله را بذای تشکیل دولت وحدت ملی از صمیم قلب تبریک عرض میدارم. غیر از این دیگر کدام گزینه بهتر برای نجات وطن و کشور از بحرانیکه در حال شکل گرفتن بود وجود نداشت. جای واقعا سپاسگذاری و تقدیر از هردو رهبر گرامی و دلسوز ما و تیمهای همکارشان باید باشیم. اینها هردو شخصیتهای قابل قدر و با دانش اند، جناب داکتر صاحب اشرف غنی آدم با دانش، عالم، اقتصاد دان و شحص مدبری میباشد. همچنان داکتر صاحب عبدالله آدم بسیار مهربان، وطندوست و با دانش که تمام عمر خودرا در مبارزه برای نجات و طن و مردمش، برای تطبیق عدالت و ترقی در کشور صرف نموده اند، ایشان هردو در اثر انتحاب اکثریت مردم افغانستان از میان چندین کاندید دور اول بدور دوم رای آوردند و با وجود یک سلسله مشکلات که در اثر تقلبات دور دوم بوقوع پیوست کشور بسوی یک بحران عظیم در حرکت بود. خوشبختانه این رهبران عزیز وطن بسیار دلسوزانه و با روحیه و طنپروری رای اکثریت مردم کشور را به هدر نبردند بلکه با تفاهم عالمانه شان به هر شکلی که بود برای نجات کشور ذست یافتند و این مهم نیست که کدام تیم اکثریت قاطع را از آن خود کرده زیراکه تفکیک آن بسیار پیچیده و بغرنج شده بود. مهم این است که هردو تیم با اکثریت آرا مردم بکجا برنده شده و حکومت وحدت ملی یک حکومت انتخاب شده مردم است. متاسفانه هستند افراد مغرض، آشوبگر، منفعتجو و تفرقه افگن که با استفاده از نام نمایده مردم در پارلمان، بنام آگاه سیاسی، ژورنالست و امثال آن با مصاحبه های بسیار غرض آلود و بیمفهوم خود میخواهند ذهنیت مردم را مغشوش ساخته و علیه این نظام تازه که در حال تشکیل شدن است تبلیغات زهر آگین کنند. توطیه میکنند که این دولت انتخابی نیست،یا ایشان را معامله گر با تقلب کاران و امثال آن قلمداد میکنند. این حرفها از کسانی اند که خود دشمن صلح، ثبات و دشمن مردم این سرزمین اند. مردم به گپهای بیهوده ایمگونه افراد نباید گوش داد. ما اتباع این کشور از هردو تیم برنده که نماینده گی از تمام مردم میکنند زیرا تمام کاندیدان دیگر بدور این هردو جمع شده بودند میخواهیم تا صادقانه و برادر وار، از صدق دل برای کشور جنگزده خود یک دولت قوی و با اراده را بسازند تا باشد بدردهای مردم الم بگذارند. از پروردگارعالم سلامتی وتوفیق مزیدبرایشان آرزو دارم.
احترام طلای شرقی - بغلان.

>>>   بعد از ... چارزانو شستن فایده ندارد.
نورالله امیری

>>>   هردوی شان خوب است
عبید.

>>>   بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی ما دیگر نه تیم تحول و تداوم را مشناسیم و نه تیم اصلاحات و همگرایی را بنائا گفته های عبدلله را گفته های دولت وحدت ملی مدانیم. از تمام هموطنان خود مخواهم تا منطقی به مسائل روز کشور نظر داشته باشند و نگذارند تا اختلافات بیش از این بین مردم ریشه کند. من برای دولت وحدت ملی آرزوی موفقیت دارم چرا که موفقیت دولت افغانستان مساوی است با موفقیت مردم افغانستان و ناکامی دولت ناکامی مردم را خواهد داشت. عبدلله و اشرفغنی هردو از منتخبین افغانستان عزیز مباشند پس باید برای مردم تلاش کنند نه برای تیم خود یا شخص خود.
شرایط به سمتی پش مرود که اگر هرکدام از این دو نفر به سود تیم خود سخن بگویند یا برای منافع شخصی خود قدم پش بانند ملامت خواهند بود وعبدلله در اولین انتقاد خود یک نمره منفی را در کارنامه سیاسی خود ثبت کرد چرا که وی نباید از زبان تیم اصلاحات سخن بگوید اما باز هم برایش آرزوی موفقیت دارم.
مهاجر

>>>   کل دنیا ومردم فهیم ما فهمیدند که عبدالله وتیمش معامله گرهای پیش نیستند خدا عاقبت ما را بخیر کند که رهبرهای ما نورک ،عندالله مححق امثال اینهاست
مراد رحمانی بغلان سبز

>>>   اینکه واضع است اشرف غنی نوکر پاکستان با گورستانی...خیل ...تا توانستن تقلب کردند. خوب است غنی نمیشرمد امروزی که به زور تقلب پادشاه شده هرروز گردهمائی میگیرد .نمیفهمم از شوق زیاد دیوانه شده چی بلا خدا زده.
دخترافغان

>>>   تقلب تیم اشرف غنی برهمه ما اشکار است

>>>   اشرف غنی احمدزی نوکر امریکار است که به کمک ری گوسفندی به ریاست رسیده است چیزی که عیان است چی حاجت به بیان است.تا امریکا در افغانستان است نوکرانش به قدرت استند.

>>>   کدام شخصیت شخصیتی که تحصیلاتش تقلبی اصلیت اش تقلبی تابیعیت اش تقلبی دینش تقلبی چرا ما از یک یهودی دفاع کنیم ما شکر الحمدالله مسلمان هستیم و این انسان تقلبی را اصلا بحیث ریس جمهور خود نمیدانیم این انسان ریس جمهور تحمیلی از سوی بادارانش است که بالای مردم مسلمان افغانستان تحمیل شده و مسلمانان او را نمیپزیرند

>>>   اشرف غنی یهودی این نوکر معلوم الحال استخبارات امریکا ، انگلیس وپاکستان .درسه انتخابات ریاست جمهوری ما قصدآ شکست خورده معرفی شدیم این خود میرساند که نوکرکیست و وطن فروش کیها اند . تاریخ حالا درکتاب نه بلکه درفلم ها درست خواهد شد و نسل آینده قضاوت خواهد کرد و مانند نام عبدالرحمن جد بزرگ تان که معاهده ننگین گندمک را امضا کرده و تاریخ از آن به عنوان یک شخصیت وطن فروش و نوکرصفت یاد کرده است از کرزی ها ، اشرف ها ، احدی ها ، سلطان زوی ها وغیره به عین طریق نام خواهد برد.

>>>   جد بزرگش عبدالغنی هم یکی از همکاران انگلیس در سرنگونی حبیب الله کلکانی است
علاوه بر این، پدربزرگ پدری اشرف غنی بنام "عبدالغنی" یکی از همکاران نیروهای مزدور انگلیس (به رهبری محمد نادر) در جریان سال‌های 1929- 1930 در سرنگونی "حبیب الله کلکانی" است. عبدالغنی، به پاس این خدمات توسط "نادر شاه" -با لقب نظامی اعزازی- مورد تفقد واقع شده و به وی مبلغ زیادی پول و یک دستگاه واحد مسکونی رایگان در محلۀ قدیمی کابل اعطا می­‌گردد. این خانه، یکی از انبوه منازل ضبط شده توسط حکومت کابل از مخالفین قبلی بود.

>>>   اعلان تفصیلی نتائیج انتخابات برخلاف تعهد این که نتیجه به این شکل اعلان نشود اخرین تلاش های کرزی برای خراب ساختن حکومت وحدت ملی بود که شاید قبل از مراسم تحلیف این دو تیم را بجان هم بی اندازد ولی فکر میشوداین تیر هم مانند سایر تلاش های اقای کرزی به هدف اصابت نکرد وتیم اصلاحات از هوشیاری کار گرفته هرنوع احتجاج ومخالفت واعتراض را به بعد از مراسیم تحلیف موکول نموده اند چون اجل اید طبیب ابله شود هرگاه دوره ای حکمروای خاتمه یابد هیچ نوع نیرنگ وخدعه کارگر نمی افتد بدینوسیله اخرین میخ برتابوت امیدهای اقای کرزی حواله گردید وانشاء الله ملت ما برای ابد از تیم مداری باز ها نجات یافتند
لکل امة اجل هر امت وگروه وگروپ یک عمر معین داردچون این مدت پایان یابددیگر دسیسه ها ونیرنگ ها اثر خود را می بازد وگرنه این اعلان اخیر وجشن گرفتن های بیمورد تیم اصلاحات در ارای تقلبی بهترین وسیله برای تخریب حکومت عبدالله واقای غنی بود که شاید خداوند نخواسته بود
تبنگ چی

>>>   تیم اصلاحات هم توافق میکند وهم از توافق سوی استفاده اگر توافق به این بود که فیصدی رای اعلان نگردد که نگردید باز عطا حق نداشت که رئیس جب مهور را غیر مشروع گفت واز طرف کمیسیون وقتس خلاف قانون یک نفر را به حیث رئیس اجرائیه اعلان کرده میتوانند که هیچ به سلسله انتخابات ارتباط ندارد اینرا هم گفته میتواند که درصد فیصد تفتیش به تقلبات رسیدگی نشد ولی یوناما سخن دیگر دارد اگرانها نیز همین سخن را تائید کنند جامعه جهانی باید روزهای تفتیش را ازانها بازگردانند زیرا نتیجه نداشت به هر صورت شما داکتران براه مستقیم انچه که منافع ملی ایجاب مینمایند قدم گذارید ورنه رای واپسگرفتن اسانتر ازرای دادن است .

>>>   سلام برای همه هموطنان تقدیم است:انتقاد کردن عادت داکتر صاحب عبدالله شده است،هرکه انتقاد سالم کرد اصلاحات به وجود اورد،هرکه انتقاد وماجرا خلق کرد، خودرا انزوا کرد.قادری

>>>   داکتر صاحب عبدالله یک سیاستمدار ورزیده و کهنه کار است .... ما برایش رای دادیم و او هم تا پای جان ازش حمایت کرد. زیاد لفاظی نیاز نیست.

>>>   چه بدبخت مردم هستیم ما که چنین رهبران و دولتمدارانی داریم شما را به خدا کوتاه بیاید تا به کی اختلاف و قوم پرستی به مردم مظلوم کشور خود رحم کنید وبه خود هموطنان خود که درین چند دهه ریخته شده احترام بگذارید، به خدا شرم ست تا به کی!!!! به جهان نگاه کنید به کجاست ما به کجاییم نه امنیتی نه کاری و چند بقصد مردم هم مهاجر ، آواره و سر گردان از دست قدرت طلبی شما از خدا بترسید. بسه دیگه شما را به خدا بسه تا به کی!!!!!.
غوث الدین ازهرات مقیم ایران

>>>   باعرض سلام خدمت خوانندگان محترم,درضمن بنده هچ نوع تبریکی درموردریس جمهور وریس اجرایه ندارم چون حکومت که به وجود آمده به رای مردم احترام نشده خطرها,تهدات وتلفاتی که مردم شریف افغانستان بخاطر رای دادن دیدن درنظرگرفته نشده,ازنظرمن این اتخابات باید لغو میشدزیرا ازی به بعد مردم هچ باکمیسیون انتخابات باورندارندوانتخابات بی معنی است
شادان

>>>   حالا برای تیم اصلاحات اب از سر پریده است حقایق برای همگان معلوم است حتی خود غنی میداند که چطور ریس جمهور شده و به واسطه کی ها حالا که هر قدر فیصدی اعلام شده قابل دقت نیست بلکه قابل دقت و انتظار هواخواهان تیم همگرایی ان بود تا مطابق به اظهارات رهبر تیم از رای شان دفاع میشد و یا حد اقل بعد از باز شماری مجدد ارا معلومیشد که چقدر رای تیم تحول تقلب شده بود ما هیچ چیز بدست نیاوردیم به جز اینکه به غیر از خود سهم قدرت سایر ملیت هه را در دولت جدید اضافه نموده و در انزوای سیاسی قرار کرفتیم . از دادن رای پشیمان هستم و تا کمه زنده هستم دیگر در انتخابات اشتراک نمیکنم.
بااحترام "حبیب از کابل"

>>>   کمیسیون متقلب و کوچی غنی میخواهند یکدیگر را به اصطلاح مشروع جلوه دهند-در حالیکه دادن این سند از یک منبع نامشروع و متقلب- بیشتر به نامشروع بودن غنی و مسخره ساختن این مغز بی تفکر و... یهوددر نزد مردم جهان و کشور اثبات تقلب وخیانتش را برملا میسازد.
کابلی

>>>   کاسهء چینی که صدامیکند/خودصفت خویش ادا میکنم.
داکترصاحب اشرف غنی وداکتر صاحب عبدالله هر دو ازشخصیت های برازنده وباتجربه وطن ماوشمااستند.ومردم برای شان رای داده اند.حوصله داشته باشیدکه چه میشود.بدون مدرک کسی را متهم به بی دینی وغیره ساختن خودش جرم است. بااحترام
پنجشیری ازشبرغان

>>>   به هواه خواهان محترم عبدالله:
آیا می توانم از آفای عبدالله و تیم نا متجانس اش بپرسم که شما یان همین سه تنظیم (جمیعت، حزب و وحدت) در سالهای 71-75 در کابل در حدود بیش از 75000 کابلیان بیگناه را کشتید بیت المال دولت و خانه های مردم را غارت نمودید در همان وقت چرا تیم اصلاحات وهمگرایی را تاسیس ننمودید در ان زمان همدیگر را به بنام های شورای نظار، شورای هماهنگی، شورای اهل حل و عقد وغیره وغیره کابل را راکت باران وبمباران نمودید. 75000 انسان در نظر تان ملی سرخک بنظر میرسد به خداوند ج، ملت ومردم چه پاسخ میدهید. عزیزان از عبدالله و امثالش هیچ گاه توقع جواب را نداشته باشید خوب روزی فراخواهد رسید که در پیشگاه ایزد منان سر افگنده ایستاده باشند و ملت مظلوم بگوید (بای ذنبِِ قتلت) وجایگاه ایشان جهنم خواهد بود. پس همگرایان موقتی بیایید قبل ازاینکه مرگ تان فرا رسد توبه نمایید از خداوند و ازملت مظلوم پوزش بطلبید.
فردا که بارگه حقیقت شود پدید
شرمنده رهروی که نظر بر مجاز کرد
کاکاشیرو

>>>   برادر مگر این پنجشیری ها شرم دارد ده خانه مردم را قباله شرعی برای خود ساخت است

>>>   هردو تایشان خوب است اگر خوب گفته شود حوب میشود انشاالله
از هرات باستان

>>>   جناب کاکاشیرو دیگ به دیگچه میگوید رویت سیاه مردم هرات و مزار که وحشیانه بدست طالب ها کشته شدند به کدامین گناه بود کشته شدند به صرف این که افغان نبودند( بأی ذنب قتلت) مجاهدین تاجیک و هزاره فقط برای دفاع از حقوق خود و زیر بار ظلم نرفتن قیام نمودند.

>>>   چرا کل افغانستان را محدود میسازین به کابل وکابلیان

>>>   سلام.تقلبی بودن این انتخابات را یک بچه ی ده ساله هم میتواند تشخیص دهد.در کشور ما هرکس نوکریش را به اجانب اثبات کند به قدرت میرسد.متاسفانه در بین مسیولین ما وطن پرستی مرده است.

>>>   بجواب کسی راجع معاهده گندمک صحبت کرده!!!!!!!
از مضمون تان معلوم می شود بالای پشتون ها خیلی قهر دارید.وخیلی احساساتی هم استید.گفته بزرگان است که وقتی علم ومنطق خلاص میشود احساسات بالا می ایدوجای منطق را میگیرد.
در نوشته های شما این حقیقت دیده میشود زیرا معاهده گندمک را عبدالرحمن خان امضا نکرده اگر باور ندارید به تاریخ مراجعه کنید.
برعلاوه اگر شما در موقف انهای میبودید که معاهده گندمک را امضا کردند شاید خانه خود را هم به انگلیس ها رایگان میدادید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است