شورای علما سخنگوی طالبان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۳/۷/۱ کد خبر: 80136 منبع: پرینت

رهبر طالبان پنجاب هشدار داده است که پس از این نبرد را در سطح منطقه آغاز خواهند کرد و جنگ در افغانستان را شدت خواهد بخشید. وی به زیردستان خود دستور داده که نبرد در پاکستان را کنار بگذارند. شورای امنیت ملی این هشدار را مداخله ی آشکار سازمان استخباراتی پاکستان در افغانستان می داند و وزارت دفاع ملی گفته است که اگر حمله ای از سوی این گروه صورت گیرد با پاسخ دندان شکن نظامیان افغانستان روبرو می شوند. این در حالی است که پاکستان حفر خندق 480 کیلیومتری را در امتداد خط دیورند آغاز کرده است. از آغاز امسال پاکستان حدود 6018 موشک را به خاک افغانستان پرتاب کرده است.

شکیبا هاشمی عضو مجلس نمایندگان در برنامه ای رسانه ای گفت: اوضاع فعلی کشور بسیار نگران کننده است. در اواخر طالبان پاکستانی بخصوص پنجابی در ولایت قندهار، ژری و دیگر مناطق کشور در جنگ مستقیم با پولیس امنیتی دیده شدند. خوشبختانه رییس امنیت قندهار در جنگ با طالبان شخصاً شرکت کرد و با این کار، مورال نیروهای امنیتی را افزایش داد. ای کاش افراد زیادی چون رییس امنیت قندهار عمل می کردند اما متاسفانه مردم دیدند که پس از اینکه وی به نیروهای زیردست خود اعلام کرد که هر پنجابی و طالبی را که دیدند بکشند، به کابل احضار و حتی وی حاضر به استعفا شد.

وی افزود: به گفته استاد سیاف جاسوس های زیادی در کشور فعال هستند و متاسفانه سیستمی در کشور فعال است که برای منافع کشور کار نمی کند بلکه به منافع پاکستان فکر می کنند، به طوری که عصمت الله معاویه جرات کرده و می گوید که نبرد را در افغانستان شدت می بخشد زیرا اسلام در خطر است. مردم باید قضاوت کنند که در افغانستان اسلام در خطر است یا در لاهور و پیشاور پاکستان که در آن رقاصه خانه ها فعال است.

به باور هاشمی از روزی که پاکستان در نقشه ی جهان متولد شد تا به امروز خصومت خود را بر علیه افغانستان نشان داده است. یکی از حمایتگران و طراحان برنامه های اصلی این کشور «ام آی سیکس» است. ما باید به طورعلنی برای مقابله با این تهدید دست به کار شویم. عصمت الله معاویه تصریح کرد که به مشورت علما و بزرگان قوم این کار را کرده است، این در حالی است که شورای علمای افغانستان در برابر تهدید و اعلان عصمت الله معاویه هیچ واکنشی نشان نداده است.

شکیبا هاشمی با تاکید بر اهمیت شورای علما در افکار عمومی اظهارداشت: اگر این شورا حداقل سه بار اعلامیه به مردم می داد با تاثیر زیادی که روی افکار و عملکرد مردم دارند می توانست صلح و ثبات در کشور ایجاد کند. امیدوارم که نیروی امنیتی کشور جاسوس ها را به مردم بشناساند. اگر شورای علما در جهت آگاهی دادن به مردم چهره ی واقعی از طالبان ارایه می دادند جرم و جنایت در کشور کمتر می شد. گاهی شورای علما مانند سخنگوی طالبان عمل می کند و از منافع دشمنان مردم افغانستان دفاع می کند. متاسفانه به قدری مردم نسبت به طالبان ناآگاه هستند که در منطقه ی پلخشتی از آن ها به عنوان فرشته های صلح یاد می کنند.

عضو مجلس نمایندگان حکومت را در وضعیت فعلی مقصر دانست و گفت: این سال پنجم است که از سوی پاکستان به کنر حمله صورت می گیرد و همواره حکومت گفته است که به شورای امنیت ملل متحد اعتراض می کند ولی تا به حال این کار انجام نشده است. از سوی دیگر مردم شاهد بودند که حکومت چگونه به صورت حامیان بین المللی خود سیلی زدند و آن ها را طوری دل آزرده کردند که تجهیزات خود را محو کردند اما به ما ندادند.هم دولت افغانستان عملکرد اشتباه و نادرستی داشته و هم عناصر خارجی چون پاکستان در ایجاد چنین وضعیتی سهیم هستند.

وی با اشاره به مواضع متناقض پاکستان گفت: آن ها فقط منافع خود را در نظر دارند. زمانی که روس ها به افغانستان آمده بودند پاکستانی ها آن ها را کافر نامید و مجاهدین را تشویق به جهاد کردند و آمریکا را به عنوان حامی و دوست مجاهدین قلمداد می نمودند ولی حالا آن ها آمریکایی ها را کافر دانسته و قصد دارند برای کشتن آن ها به افغانستان بیایند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شورای علمای افغانستان از یک مشت اشخاص مفت خور و چاپلوس تشکیل گردیده است که هیچ کار مثبتی برای مردم نکرده اند.
123

>>>   وكيله صاحب شما بايد در سياست معلومات داشته باشيد كه اين جنگ از امريكا است نه از كدام كشور ديگر طوريكه در بيانيه كرزي در روز خداحافظي گفت كه اگر امريكا بخو اهد در يكروز جنگ ختم مي شود بخاطر بقاي خويش در كشورجنگ را براه انداخته است شما فكر كنيد طالب در كجا بود و جنگ در كجا شروع شد در حاليكه طالب در پاكستا ن بود

>>>   حق با بانو هاشمی است. اگر شورای علما کمی برای آگاه سازی مردم همت کنند و محکم و یکپارچه عملکرد طالبان را محکوم نمایند، لااقل از خودی ها خنجر نمیخوریم و تلاش نیروی امنیتی و پولیس برای مقابله با طالبان به نتیجه میرسد. افسوس که شورای علما وقتی نفعشان نباشد جز سکوت کاری نمیکنند! و این جز ادامه کشمکش ها و ناامنی داخلی چیزی بدنبال ندارد...
آفتاب

>>>   شورای علما سخنگوی طالبان است
چرا دروغ میگی دروغ نگو شورای علما سخنگوی طالب است شورای علماچه کاره است
وظیفه دولت است که با برادران ناراضی خود صلح میکند یا میجنگد
نبی جاغوری

>>>   شورای علما سخنگوی نه بلکه اکثرا خود شان طالب اند.ولی غیرت رفتن بجبهات جنگ را ندارد واما بوسیله زبان وقلب شان از طالبان حمایت میکنند. معاش از دولت وکاربرای دشمنان این سرزمین.باید علاوه کرد که تعدادی زیادی از اعضای شورای نامنهاد ملی هم طالب اند.مانند ان پشم الودیکه در مسجد پل خشتی طالبان را فرشته خواند .

>>>   با سلام : ما به یک رهبر واقعی و رئیس جمهور متعهد نیاز داریم تا این مشکلات را تحلیل و به حل آن بکوشد. شخصی مانند مصطفی کمال آتا ترک که ما را یکدم از ...بی مسئولیت...جامعه نجات دهد . همه این ها ( بجز جهاد گران واقعی مانند استاد سیاف و دیگر مسئوولین جمعیت اسلامی افغانستان که همیشه برضد تروریزم و طالب بوده اند)را یکباره از صحنه زنده گی افغانها بدور کند تاباشد که مردم نفس راحتی بکشند. بااحترام
مرور

>>>   علمای دین هم سخنګوی طالبان و هم اکثر شان طالب و طرفدار اعمال اتنحاری استند واین عمل غیر مسلمانی را مقاومت ملی می دانند امروز در دنیا زیادترین مسلمانان توسط مسلمانان به نام دین کشته می شوند... این عمل اساس جدا شدن و دور شدن مردم از دین اسلام که قتل و قتال هدف شان است می باشد این اعمال باعث بربادی دین اسلام می شود. برباد و نابود باد این نوع دین اسلام که باعث قتل و قتال مردمان بی ګناه شده و می شود
بصیر نظری

>>>   خداوندشماراباآتاترک مشهور کند . آخرآدم بیخرد مگرآتاترک چه کارمثبت برای امپراتور عثمانی ودرمحدوده خاص ترترکیه فعلی انجام دادجزترویج بی بندوباری و ناسیو نالستی تحت عنوان پان ترکیسم افغانستان مابه یک رییس جمهورنیازدارد که غرورملی ودرایت داشته باشد چون شهید سردارداود که هم حساب پاکستان رابرسد وهم به بیگانگان اجازه دخالت ندهد

>>>   ماديان جان درسخنانت متوجه باش علماءراتوهين نكن
اكراين علماءنباشندروزانه تعدادازمردم بالايت سوارمي شوند

>>>   برای... که مخاطبین را ...مادیان خطاب کرده است و به نظر دهنده قبل از ان خطاب میکنم :
اتاترک اصلا" ترکیه مدرن امروزی را که در مقابل اسرائیل قدعلم کرده ساخته است . شما عرب های...و علمای نام نهاد چی کردید خداوند شما واری... اجیر ومعاش خور ای اس ای را از سر مردم افغانستان پس کند شما کم سوادان بودین که مملکت را به این روز رساندین که دختران افغان در پاکستان وکشور های خلیج مثل متاع بازار خرید وفروش میشود ومردم ازدست شما ... به حدی عقب مانده اند که جهت ساده ترین درما به چتلستان یا هندوستان میروند خدا شما ...را جزا دهد.والسلام
مرور

>>>   بد و خوب میان همه اقشار وجود دارند اما زحمات علماء نیز بسیار مهم است. روس ها را علما و گفتار شان شکست داد گرچه دیگر اقشار نیز متحدانه با صدای علماء نقش مهم داشتند.
ولی مزدوران آمریکا و اسرائیل می خواهد نقش علماء را میان مسلمانان بد جلوه دهد.
گروه طالبان به اسم علماء تشکیل کردند تا فاصله میان مردم و علما ایجاد کنند و مردم را از علماء دور کنند.
علماء مطابق سنت پیامبر ریش می گذارند تروریست های ارو پایی آمریکایی در قالب طالبان و داعش نیز همین کار را می کنند تا چهره علما را بد جلوه دهند و مردم را از علما دلزده کنند, این هدف دشمنان اسلام است.
حالا چند سال دیگر می بینید که نه افغانستان دین اسلام باشد و نه دین دیگر بلکه آدم های لا ابالی که زنان مثل
مقاله نویس را البته اگر نظرش به این گونه زنان بگیرد روزی چند بار مورد تجاوز قرار دهد در ادارات در کوچه های خلوت در دکان ها در خانه هایش و در دهات های دور افتاده
آنوقت قدر اسلام و علماء روشن می شود
کم کم نقش علماء از مردم گرفته شده است و تبلیغات غربی ها به کوش خیلی ها رفته است.
منتظر روزهای حیوانی افغانی ها باشیم
انسانیت در گرو پیوند علماء بامردم است.
و الآن به لحاظ دولتی نقش علماء نادیده گرفته شده است.
معلمان اخلاق و دین در فکر نان شب است نه تبلیغ این بدین معنی است که دولت هیچ نقش به این قشر قائل نیست.
مردم هم اکثرا فقیر است به نقش علماء پی نمی برد. لذا علما الآن مانند یک کار گر سر میدان کار گران شده است.
عغ.

>>>   علماء مثل دیگران نیاز به تأمین معاش دارند الآن کسی به علماء معاش نمی دهند علما جوالی گری و بنایی و کارهای دیگر مثل دیگران می کنند تا زندگی شان را چند روزی نگهدارند.
نمایندگان مجلس که پول به قدر کافی از سرمایه ای ملی می خورند و معاش دارند باید کاری کنند
نه علماءی که در قانون اساسی چیزی به نام مسئولیت علماء در نظر گرفته نشده است.
این ها کارهای دولت و مجلس است که چطور امنیت مردم را بگیرند و سیاست مردم را بچرخانند نه علمای که همه از نقش افتاده اند.
البته از دلگرمی توده ی مردم به علما علماء بسیار راضی و خرسنداند اما دولتی ها باید نقش خودرا درست ایفاکنند.
البته که علماء وقتی شب به خانش از بنای بر گشت اگر حالی داشت حتما به مردم از کمکش فروگزار نکرده اند و نمی کند.

>>>   این بانو کاملا حقیقت را بیان کرده و او را هیچ ملامت نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است