اعلامیه عطا محمد نور درباره حکومت وحدت ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۳/۶/۳۱ کد خبر: 80064 منبع: پرینت

به نام خداوند دادگر و توانا

هموطنان عزیز، ملت آزاده و سربلند کشور!
خدای بزرگ را سپاس که پس از یک دور طولانی تلاش و مبارزه پیگیر، با توافق روی تشکیل حکومت وحدت ملی، کشور از بحران حتمی نجات یافت که بدون شک بخشی ازین بحران من و شما عزیزان می بودیم. لذا از توافق بوجود آمده علی الرغم فراز و فرود های بسیار، استقبال می کنم.

با توجه به شرایط موجود کشور و درک عمیق از اوضاع و احوال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان، با سران و هیئت رهبری تیم اصلاحات و هم گرایی بر امضای موافقتنامه و ایجاد حکومت وحدت ملی، توافق نمودیم.

از جامعه جهانی، شرکای بین المللی و نمایندگی سازمان ملل متحد بخاطر مساعی و تلاش های شان در زمینه برون رفت از بن بست انتخاباتی، جلوگیری از بحران و شکل دهی توافق میان دو نامزد، سپاس گزارم.

با آنکه مخالف توافق بوجود آمده نیستم اما قلبا در کنار میلیون ها شهروند این کشور، آرزو داشتم که اراده واقعی مردم و دموکراسی، ارجحیت داده می شد و تحقق میافت و آنگاه با خرسندی تمام، دست برنده میدان دموکراسی و رای مردم را می فشردم و مبارکباد می گفتم.

افراد مشخص در کمیسیون متقلب انتخابات نه آنانی که با وجدان پاک و صداقت کار کردند، چیزی را که می خواستند و اگر به قیمت آبرو و حیثیت شان تمام شود و یا وجدان شان زیر سوال برود، کشور به بحران برود و دموکراسی خدشه دار شود و یا هم اگر اراده مردم صدمه ببیند، محقق شد.

کسانی که به هر وسیله ممکن (حتی با استفاده از روش های ماکیاولی) می خواستند به آنچه برسند، رسیدند و دست یافتند.
تعداد کسانی که (حتی با ساز و کار غیر قانونی) می خواستند به خود جایگاه باز کنند و قدرت محض را انتظار داشتند، به خواست شان دسترسی پیدا کردند.

جناب رییس جمهور!
ای کاش آنچه امروز در ارگ اتفاق افتاد، از مجاری دموکراتیک، قانونی و بر مبنای اراده واقعی مردم شکل می گرفت تا نام شما به عنوان حامی ارزش های مردم سالاری و پاسدار دموکراسی، درج تاریخ این سرزمین می گردید و پایه گذار انتقال مسالمت آمیز قدرت، شناخته می شدید.

مردم عزیز و سر بلند کشور!
می خواهم به شما بگویم، از شما معذرت می خواهم که در طول رقابت های انتخاباتی و در دو دور انتخابات، سبب زحمت بی پایان شما شدم، با آنکه اذیت شدید، انگشتان مبارک و ارغوانی تان قطع گردید، فرزندان عزیز و دل بند تان مجروح و یا شهید شدند، تا شاهد تحقق اراده واقعی تان باشید و دموکراسی را پاس دارید اما کمیسیون متقلب انتخابات بر این همه آرزو های تان خاک پاشید، امیدوارم پنج سال بعد، با کمیسیون خاین، متقلب و وطن فروش انتخابات مواجه نشویم و از رای شما پاسداری درست صورت گیرد و به اراده تان حرمت گذاشته شود.

در فرجام در حالی که از گذشت، صبر و حوصله مندی فراوان داکتر عبدالله عبدالله، و فداکاری هایش به منظور جلوگیری از به بحران رفتن کشور، حفظ مناسبات نیک افغانستان با کشور های منطقه و جهان، سپاس گذاری می کنم، آرزو دارم، مردم سرزمینم در سایه صلح و ثبات به زندگی مرفه و با سعادت دست یابند.
و من الله التوفیق


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استادمحترم دیگرمنتظرچه استی آیامیخواهی که قتل زنجیری بالای مجاهدین رازیادترببینی؟ پاخیز و رهبری مجاهدین را بدست بگیر و جهاد را بالای یهود و نصارا و مزدوران داخلی انهااعلان کن انشاالله خداوند همرایت است تا باشد در جمله خوارج حساب نشویم و خداوند از ما راضی شود.
وسلام....خدادوست

>>>   جناب عطامعلم! دوروزقبل بیست و پنج فقره غضب و جایدادفسادکاری جناب شمارا درین شبکه مطالعه کرده هزارهزارافسوس کردم چرا هم چو یک دزدتاریخی تاکنون محاکمه نمیشود؟ همین فسادکاری دموکراسی شماست که جیب همه و مال ومنال همه غریب وغربارادرطول جهادتاکنون به غارت برده اید. مطمین باشید بخاطر ادامه دزدی شما غیر از دزد کسی دیگری رای نداده اگرریس جمهوراشرف غنی بخاطراین دزدیهای قارونی شمارابه میزمحاکمه ملت نکشاندخیانت درحق ملت خواهد بود. اگر جناب شمارابه دروازه روضه مبارک حلق آویزنکنندبرضدهمه دزدی مبارزه خودراادامه خواهم دادتادزدان ریشه کن شود.
قره

>>>   از این نوده پیوند کو شوړا توت مزه میته
اقای نور روزهای زوال شما خیلی نزدیک شده است چی شد همان اخطارهای شما حکومت موازی شما چی شد همان اخطارهای شما که ګفته بودید که دست وپای حکومت اشرف غنی راچنان میده خواهم کرد وغیره وغیره چی شد حرکت های سبز ونارنجی شما چی شد دفاع از رای مردم منتظر باش انشاالله که به مقام ومنزلت خود میرسی که همانا عقب میله های زندان خواهد بود
تحلیلګرمسایل سیاسی کشور

>>>   تمام مردم ارزو داشتن که حکومت به اساس ارای پاک وبدور از تقلب بوجود اید اما دیده شد که خانین دین و وطن به این کار اجازه ندادن به هرصورت بهترین کار در شرایط فعلی وحدت مردم افغانستان است که انشاالله تحقق پیداکرده وخواهد کرد
گردیزی

>>>   تزرع برای چی کجارا درنظر گرفته ای ولایت هم برایت کلانی میکند در کشمکش های اخیر همه فهمیدند که نیم چارک هستی واین راهم دانستند که میخواستی این ملت بیجاره را به دان توپ بدی خوب شد که ازشرت خلاص شدیم.
م.ا.کابل

>>>   بخدا کاش شما شرم می داشتید اقای نور
کجا است حکومت موازی کجا است حرکت های رنگارنگ و کجا است دارو دسته شما که همیشه در تلویزیون ها قر قر می کردی شما خو نمی خواستید با حکومت که با تقلب بیاید یعنی رئیس جمهور غنی احمدزی در راس ان باشد که یکجا شوید ولی امروز همه دانستند که شما وطنفروش و ملت فروش استید که با رای همه ملت بازی نمودید و خود را به قدرت رساندید مگر هیچ کسی در فکر ملت نیست...بر شما وطفروشان و ...
شغنانی کابل

>>>   وووی به عطاگک چوکی نرسید!

>>>   اقای قومندان صاحب نور خوب شد که این توافق نامه امضاشد که شما از تصرف وچور وچپاول ادارات دولتی منصرف شدید وگرنه عمل کردشما مردم را بیاد سالهای ۱۳۷۱ هنگام سقوط حکومت داکتر نجیب انداخت

>>>   این آدم خجالت نمی کشد او کشور را به بحران کشاند می خواست حکومت موازی تشکیل دهد، مردم دقت کنند حکومت موازی یعنی چه؟ خدا کند روزی برسد که این آدم با آن معاون چپاولگرشان به سزای اعمال شان برسد.

>>>   معلم اعطا غر و فش... صدا سبز سرخ سیاه و سفید گفتن تو بخاطر این است مال و اموال که از خون ملت و مردم به غنیمت و غارت برده ئ از حساب و محاسبه دولت و مردم دور درامان و حفظ باشد این را خوب بدان اگر دولتی بعدی و ریس جهمور ان پا جان زندگی سر مال و دارای باد و شمال اورده تو را در دروازه ئ روضه مبارک به میز و دار محاکمه نه کشاند این ملت بزرگ و مردم چور شده و رنج دیده ان شخصی ریس جهمور را محاکمه خواهد کرد . مردم اگاه و بیدار شدند خوب میدانند که روزی حساب و پرسان فرا رسیده....
کریم حق طلب از بلخ

>>>   نظریات اقایان هریک قره تحلیلګرمسایل سیاسی کشور و شغنانی قابل قدراست ومورد تایید مردم افغاستان قراردارد ولی اګر زره ازشرم وحیا دروجود معلم عطا وجود داشته باشد که ندارد باید هرچه زودتر کشور راترک کرده وخودرا ازانظار مردم افغانستان پنهان کند
ملاتوره کی از هیچلنډ

>>>   یک ضرب المثل است که می گوید ... درخت سبز کند در سایه آن می نشیند آقای والی شما هم از همین گونه اشخاص هستید یک یهودی فاشیست بالای مردم حکومت می کند و شما...با احترام
احمدی

>>>   عزیزان کی در این کشور به قدرت ریسد و خیانت نکرد؟ من به این باورم که هر که به قدرت رسیده تا حد و توان خود خیانت کرده است. از این میان نه استاد اعطا محمد نور و نی داکتر محمد اشرف غنی احمدزی پاک هستند. شاید از یاد بعضی ها رفته باشد اختلاص داکتر صاحب غنی که بعد منجر به کنارگیری شان از وزارت مالیه شد. همه در این کشور تا توانستند ظلم کردند. باد همه را به خدا واگزار کرد تا او جزای هر کس را مطابق به عمال شان بدهد.

>>>   جناب عطا!
خینه شما دیگر رنگی نخواهد داشت. خدا را شکر ازشر شما خلاص شدیم.
معلم ولی از کانبرا، استرالیا

>>>   جناب عطامعلم!...چراتو دزدتاریخی تاکنون محاکمه نمیشوی؟روزی خواهد امد که با دارو دستی خویش در شهر مزار شریف حلقه اویز شویو. انشاه الله

>>>   عطا جان تا پنج سال دیگه تو نیستی وقت مرگت نزیک است

>>>   سلام برادران هر كسي خود را مسلمان ميگويد. و از پدر ومادر مسلمان بدنيا امده نبايد براي كسي توهين كند و يادشنام بدهد. اگر كسي براي شما و فاميل تان توهين كند. براي شما هم خوش أيند نيست. پس لطفاً براي هيچ كس توهين و دشنام نكنيد.
سرگردان كابل.

>>>   اعطا خان بگوید فلزکاری که شما با او شاگرد بودی حالا در کجا میباشد . حالا نزد شان میروید

>>>   جناب عطا محمد نور شما بر عکس بر شما و تیم متقلب و مکار تان برمیگردد. شما از وجدان خود بپرسید که کار ها و مکر های که انجام دادید چگونه بود . شرم است برای شما. خود را حامی ملت و مردم و وطن میدانید در حالیکه افغانستان خانه همه افغان ها میباشد . بی شک شما یکی از متعب ترین اشخاص این جامعه میباشید . وگر نه خود را حاکم مطلقه یک ولایت نمیدانستید. آیا ولایت بلخ تنها وطن شما میباشد یا تمام افغانستان وطن میباشد ؟ اگر جواب مثبت است چرا به ولایت های محروم مانند دایکندی. نورستان.، سرپل، بادغیس،کاپیسا ،ارزگان ، غور وغیره خدمت نمیکنید.
در حالیکه مردم این ولایت ها از جمله محروم ترین افراد این جامعه میباشند. پس از این معلوم میشود شما تشنه خدمت به ملت نیستید بلکه منافع شوم خود را در ولایت بلخ بهتر احساس میکنید و زمینه برای غصب چریب ها زمین دولتی رابرای خود آسان تر میدانید. سرمایه حرام و غیر مشروع را که جمع آوری نموده اید آن را چه خواهید کرد؟ . با خود بخاک خواهید برد؟ خیر. برای دیگران باقی خواهید گذاشت تا عیش ونوش کنند . مال بیت المال را تا چه وقت غارت خواهید کرد. و آخرش چه خواهد شد.بخود بیا و توبه کن اگر واقعآ خود را مجاهد و مسلمان میدانی.
شیر جان هراتی

>>>   هم ميهنان
دلگرمترين آرامش سياسى را به راى دهندگان به مناسبت مرگ دموکراتى و مرگ مردم سالارى براى شروندان و ننگ و نفرين به روز تاريکى و تقلبکارى پايه گزارى دموکراسى براى حاکمان افاغنه ون يمه اوغان مى خواهم. نابود باد حکومت ضد دموکراسى و ضد مرد سالارى! نيمه پشتون هم کارد پشت مردم زد! اين *عروسى فيل ها* بزودى طلاق درپى دارد ."عروسى فيل ها" ايتلاف دو حزب و جريان سياسى را در اروپا مى نامند.ننگ...زيادتر به ازخودى ها يعنى ... غير پشتون ها

>>>   جناب والی: حرکات سبز و نارنجی را از کجا شروع کنیم تو خو وقت کده برایش مبارک باد گفتی. عجیب است ولا.
نور آغا پودری

>>>   به جواب شغنانی وقره ودیگر مزدورگ ها بدانید هیچ کسی موافق این گفته های ...توهین آمیز
نیستن اگر انسان های عاقل با وجدان این نظر ...تان را بخواند شرم از انسانیت میکند ...
نه تنها وجود تان پر از نفرت است بلکه قلبهای چرکینی دارید بسیار متاسفم برای تان
این دلهای چرکین را خاک هم قبول نمیکند چه بسا آدم های عاقل گفته های جنا ب
استاد عطا محمد نور واضح و واقعی است اگر تقلب در کار نمیبود قدرت هم نصف نمیشد
یک اقلیم ودو ریس جمهور این برکت افراد جهل وبی خرد بود متقلب بود بدون شک گفته های عطا محمد نور
واقعی بوده ودرست است انشاالله در پناه خدا باشد ایشان
با احترام یاسین از بلخ باستان

>>>   برخی نظردهندگان باتوهین کاندیداهابدون اسناد شخصیت فامیلی خودرانمایش می دهند.امید که باتوافق جدید به آن بندتفاهم که اصل شایسته سالاری درانتصاب والیان رعایت شود دست یابیم تافاسدترین مردم حاکم ترین آنهانباشد.
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   خدا کمسیون انتخابات را ل... کند.این خاین های ملی را خود خداوند به جزا شان برساند.
از نورستانی گرفته تا امرخیل، سعادت ، کور محمد کور سخنگوی و همه خاین ها ملی را .
دختر افغان

>>>   آقای عطا محمد نور بخاطر مردم و بخاطر میهن این ازخود گذری را نمود- اگر شروع به مبارزه مسلحانه نماید -هم شما مردم مانند موش درغارهای تان پت میشوید و اگر کشته شدید -میگویید که شورای نظار و ... چنین گرد و چنان و ...در پشاور و راولپندی فرار میکنید .
زنده باد استاد عطامحمد نور

>>>   آقای معلم میخواستی نخست وزیر شوی فکر میکنم خواب دیده بودی کی بیدارت کرد داکتر عبدالله یا داکتر اشرف غنی من به حیث یک شهروند افغان اعلان میکنم تویک ...هستی هیچی به دستت نیامد حالا بوت برس میزنی

>>>   اقای نور واقعا که شهامت شما در دفاع از حقوق ملت تان قابل قدر است دشمنانت از دل تنگ وبی چاره گی این چنین یاوه سرای میکنند

>>>   ارشاد الهی است که {لا تظلمون ولا تظلمون}اولی با فتح تا وکسر لام ودومی به ضم تا وفتح لام خوانده میشود معنی این ایه ای مبارکه این است که نه ظلم بکنید ونه هم ظلم را قبول نماید
عطامحمد نور وهمه ای ازادی خواهان با انتباه ازین فرمایش قرانی مسئولیت دارند که خود وملتشان را از زیر چتر مظالم نجات داده ودرصف مقاومت علیه بی عدالتی وجور وستم دشمنان انسانیت وکور دلان وکج روشان قرار گیرد کسیکه مدت بیش ازیک دهه در سمت ولایت یکی از ولایت های بزرگ کشور خوب وظیفه انجام داده وخدمات شایانی را انجام داده است وعمران وابادانی بخش مهم ازین وطن بعهده داشته ورهبری خرد مندانه ای موصوف در مدت بیش تر از بیست سال جهاد ومقاومت کار اسان وساده نبود ه درایت وشایستگی میخواهد سران کشور های خارجی وزمام داران پیمانهای نظامی وسفرا ونمایندگان کشورهای بیرونی که همه روزه با جناب والی صاحب بلخ ملاقات های دوستانه صورت می دادند دلالت به فضل وجاذبه و خرد مندی او دارد
اراده ای مستحکم وقاطعیت اقای نور در عصر حاضر بی شایبه بوده اگر شاهد اعلامیه های انقلابی وحق طلبانه ای ایشان نمیبودیم متقلبین ودسیسه کار ها نقشه های خائینانه ای بیشتر را در سر می پروراندند اودر گذشته وامروز وفردای کشور تاریخ ساز بوده تبلیغات ناروا وشوم حریفان مانع رزق گدا نمیتواند شود وقل جاء الحق وزهق الباطل ان البا طل کان زهوقا
تبنگ چی

>>>   آقای نور شمارا خدا حفظ کند.

>>>   بروبچیم ناف تان رفت

>>>   مثل عامیانه است "به .... در یا مردار نمیشود"
م د
کابل

>>>   داکترصاحب بااقتدا به رهبرشهید راه آزادی ومقاومت وعدالت شهید مزاری باسرسختی بسیارهمراه تیمش کوشیداماتاهمینجا موفق شد تاتحقق کامل عدالت اجتماعی تاهنوز فاصله داریم بایدبسیار کوشید.بااحترام

>>>   زند باد افغانهای واقعی این سرزمین زنده باد استاد اعطا محمد نور والی والایت بلخ واقعآ افغان مجاهد دلیر شجاع وپاسدار خاک نوامیس این ملک مجاهدین است واگر نه این غرب زده ها یک بار دیگر غیانت فراموش ناشدنی را انجام میداد.
N/P/Pاز کابل

>>>   برادر عزیزعطا اصلا خدارا نمی شناست مردم راخوچه میگی عطا صرف سرمایه خود را میشناسد مبارزه مسلحا نه رابخاطرنکرد که چوکی راتا به کو لاب که ببرد
محمد ازمزار شریف

>>>   رهبران تاجیک وازبک وهزاره ها خوب بفهمید وبدانید که امریکایها درطول تاریخ به شما ریاست جمهوری رانخواهد دادحتی اگر 90 درصد ری هم برده باشد معلوم است که داکتر70 درصد ری داشت واشرف ریس جمهورشد

>>>   زمستان تیرمیشود وروسیاهی به ذغال میماند:-
انتخابات سپری شدوروسیاهی به عطامحمد چورماند.
روشنفکران

>>>   برای قره وشیغانی وملاتوره نامان که نمیدایم نام اصلی شان است ویا نام های جعلی انتخاب کرده اند اینقدر میکویم
کاسه چینی که صدا میدهد
خود صفت خویش ادا میکند
اهنگر قدر زر را چه داند زرگر قدر زر را میداند کسانیکه مانند استاد عطامحمد نور بخاطر نجات کشور ومردمش در مقابل تعرض شوروی واشغال طالبان افراد ای اس ای در سخت ترین شرایط خود را سپر دشمن کردند وافغانستان را نگذاشتند که بیگانه گان بالای خاک وناموس ملت افغان ظلم وستم نماید همچو اشخاص تاج سر ملت ومردمش میباشند ولی دشمنان قسم خورده ومزدوران استخبارات بیگانه این ها را خار چشم خود میدانند تاب دیدن انها را ندارند .با هزاران افتراحات کاذب به انها تهمت میبندند تا نزدمدمش انها را تحقیر کنند ولی ملت ومردمش از ترفند ونیرنگ مزدوران بیگانه بکلی میدانند نتها که به افتراحات واکاذیب شان باورندارند بلکه به محبوبیت استاد عطامحمد نور هسنگر های دوران جهاد ومقاومت شان بیشتر از پیش ارجیت قایل میگردند ودوستان شان افزونتر منسجم تر میگردند .
عماد مبشر

>>>   هر كسي خود را مسلمان ميگويد. و از پدر ومادر مسلمان بدنيا امده نبايد براي كسي توهين كند و يادشنام بدهد. اگر كسي براي شما و فاميل تان توهين كند. براي شما هم خوش أيند نيست. پس لطفاً براي هيچ كس توهين و دشنام نكنيد. همه تلاشهای آقای عطا محمد نور بخاطر حاکم ساختن دمکراسی بوده و بس..
حیدری

>>>   افرین عطا نور اخلاق از کجا کردی-- تسلیم شدی آخر-- به جای و جایداد تان میترسی-- بسیار اخلاق کردی بی...-- از مردم چی معذرت میخواهی شما را ملت میشناسد که خائن ملی و یک جدال بزرگ به کشور هستی و مزاحم انکشاف افغانستان هستی
محب کابل

>>>   آقای عطا نور زبانت نسبت به عملت بسیار تیز است .
اطفال خورد سال از خواب غفلت بیدار شدند اما افسوز به حال شما"
فقط در فکر همین هستید که شاید از کدام طرف وحیه بالایتان نازل گردد.
غرور هم اندازه دارد" به این حرکتهای بی معنی غیر از ذلیل کردن خود هیچیز به دست نخواهید آورد "
چند نفر وطنداران مظلوم بیچاره بی سواد ما از گرد خود جمع کردی و اخطارهای بی معنا میدهید که
اصلآ مردم فهمیده و با سواد تعجب میکند و به گفتنیهای تان پیش جهانیان میشرمند
آنکس که بداند ونداند که بداند : بیدارش نماید که بس خفته نماند.
داوری

>>>   کسانیکه با رای مردم بازی کردند با سرنوشت مردم هم بازی خواهند کرد. بهتر است مردم این فریب بزرگ را بارهبری یک رهبر خردمند که از میان مردم برخواسته باشد یک بار دیگر در نطفه خنثی کنند و این دو خائین ملی(عبداله و غنی) را در محکمه مردمی به پایه دار ببرند. تا در آینده هیچ کسی را جرات آین نباشد تا با رای مردم و سرنوشت مردم بازی کند.
داکتر جلیل کابل

>>>   هیچ قانون و اصولی یک مقام عالیرتبه دولتی نمیتواند از یک کاندید مشخص پشتیبانی و کمپاین نماید آقای نور در هر سه دورانتخابات به نفع کاندید مشخص کمپاین نموده و میلیونها دالر پول مردم را بر باد کرده و هم داد از قانون و شایسته سالاری میزند من منحیث یک افغان این سخنان عوام فریبانه و .... را شنیده خجالت میکشم

>>>   حیدری-- از کجا آمدی--چرا همین سخنان را دو هفته قبل نمی گفتی-- دشنام میتوانید که تعریف کنید؟ عطاگک و عبدالله بی سواد چه فغان انداخته بود-- مظاهره توهین به عکس رئیس جمهور--شکستاندن لوحه بشتونستان--خطاب گسفند به ملت-- تحریک های سبز و ابی وغیره--هیچ حیا و شرم ندارند-- چطور به مقابل فامیل شان می نشیند--شرم است- حیا کن اگر نی خوار و ذلیل خواهد شد-

>>>   کمپاین و تبلیغات انتخاباتی ختم است حال برای منافع ملی کشور هم باید درایت آن را داشته باشیم که باهم در هر کجاکه هستیم برای آینده درخشان کشور کارنمائیم بدون در نظرداشت قوم تنظیم و سمت . اینک میدان عمل است نه اختلافات. اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور منتخب کشور است ، حال هرکه تبلیغ بی جا میکند و یا علیه رئیس جمهور منتخب منفی بافی میکند بغاوت است. بیانیه عطامحمد نور هم در چوکات بابر است اینرا او نیز درک کرده.
کابلی

>>>   جناب عطابای لطفا این غم شریکی خویش را با کسانی بکن که در فرجامین روزها بتحت قیادت خودت در قیامهای سبز وزرد لحظه شماری میکرد تابتواند باقی مانده از دارو ندار این ملت مظلوم را به غارت ببرند حیف است بحال تو که نتواستی چنین برنامه های شوم خویش را بالای مظلومین تحقق ببخشی
اینجانب شیر دل از کابل

>>>   خیلی جای شرم است و خداوند شما واری ... را برای تادیب ما خلق کرده چرا که ما مستحق چیزی دیګری نیستیم جز زندګی تحت وصایت شما ...همین علامت آخر زمان است که غاصب مال یتیم ودزد مشهور کشور می خیزد به مردم درس دیموکراسی ومردم پرستی را میدهد.
عبدالله

>>>   همزیستی و تحمل پذیری عین جوانمردی است ، حال لازم است عطا نور و سایر مخالفین اشرف غنی برنده شدن آن را در انتخابات تبریک بگویند تا حد اقل نشان بدهند که هنوز یک کمی شجاعت در اینها وجود دارد و کاملآ فسوده نیستند که با همه چیز و با همه کس به خاطر رسیدن به قدرت و سیم و زر دشمنی نمایند.
کابورا

>>>   عطا گک بچیم قصه ات مفت شده ای گپ ها فایده نداره آن روز دور نخواهد بود که به ملت افغان حساب پس بدهی فامیدی ؟
کلک راستگوی

>>>   درطول 200 سال تاریخ کشور صرف مسعود بزرگ خردمندانه از علقوم یهودتبارران فاشیست قدرت را گــــــــــــرفت وبس واین دیگرا ن معامله گران...هستند
نجرابی

>>>   استاد محترم عطا محمد نور سلام ودرود برشما: خیلی مغرور شده ئی از خداوند برای شما هدایت درراه راست میخواهم،برف بام خود رابالای بام دیگران انداختید افرین برشما ،تیم حامی متقلب اصلاحات وهمگرائی کاندید یک تنظیم است،چطور در برابر کاندید ملت مقاومت کرده میتواند مجبوراست به ملت تسلیم شود،دراین مدت یک سال ملت مظلوم را گروگان نموده بودید افرین برحوصله ملت شما باید رسما از ملت معذرت خواهی نمائیید ورنه مورد غضب الهی وملت مظلوم قرار خواهید گرفت...قادری

>>>   آقای نجرابی ! بدست گرفتن قدرت مهم نیست برعکس حفظ قدرت مهارت و درایت میخواهد که مسعود تو این درایت را نداشت و به مجض فتح کابل با تمام اقوام افغانستان وارد جنگ شد و فکر میکرد که تنها پنجشیری میتوانند که حکومت کنند و پروفیسور تان هم از علم پروفیسوری خود استفاده کرد و بر ضد جنرال دوستم فتوای جهاد داد
کلک راستگوی

>>>   آفرین به آنهاییکه تمام حقایق را علیه معلم عطا این دزد عظیم تاریخ نوشته اند. معلم عطا وقتی قمار را باخت عازم به اصطلاح جبهه جنګ شد. اما متاسفانه ار روز اول با کشتن یک عسکر آن زمان اول تفنګ وی را فروخت و سپس دریشی اورا به فروش رسانید. از همان جا دزدی و خیانت اش آغاز یافت. وقتی از طرف طالبان در سال 97 دستګیر شد توسط طیاره آی اس آی پاکستان به پشاور آورده شد و در آبدره رود در یک اپارتمان در منزل ۴ بود و باش داشت. معلم عطا با تمام سازمان های جاسوسی کشور های همسایه استخدام شده و در خدمت آنها است. دیری نخواهد ګذشت که با تمام دارایی های دزدیده شده اش به ګودال تاریخ پرتاب خواهد شد.
پیغمبرقل از نچکه

>>>   جای بسیار تاسف وشرمساری است که صاحب نظران فوقالذکر اصلآتاحال ندانسته اند که دراین وطن این مبارزین (جهادگران مسلمانی)به فرمان که این جهاد را رااندازی نموده وتوسط کی ها اسلام را دراین وطن به میل خودشان جابجامیکنند آن اسلامی که دختر بچه سه ساله را هم مورد تجاوز جنسی قرار میدهندوتوسط چینل تلویزیون های مختلف فرهنگ بیگانه را درکشور تحت نام اسلام تطبیق میکنند .ازمردم استقلال وناموس وطن هیچ خبرندارند!!!وطن ما ازهر چهار استقامت به نفع همسایگان خورد شده رفته یک قسمت را ترکمنستان،دیگر قسمت را ایران و یک قسمت بزرگ آن را پاکستان بخود با خط درشت و حفر طولانی به میل خود نشانی میکند. ولی جوانان ما (فوقالذکر نویسان)فقط خانم های شله واری سیالی گک هارا به راه انداخته اند که در فرجام هیچکدام فایده نخواهد داشت.
در وطن گر معرفت بسیار می بود نبود
کله مستت اگر هوشیار میبود بد نبود
چرا در آسمان ما غبار است است
کنون چشم وطن در انتظار است.
در خاتمه قابل یاد آوری میدانم که نوشتار شما اصلآکدام فایده ویانقص به شخصیت بزرگ استاد عطا که نامش هویداست استاد است تاثیر ندارد افسوس به حال تان صد افسوس به حال تان

>>>   در افغانستان مثل عطاء محمد خان نور سی و چار والیان دیگر
وجود دارد.اگر او می گوید در جهاد علیه روس بوده هزاران جهادی
دیگر هـــم وجود دارد.
پس معلوم است که هر که از موقف خود زیاد استفاده نامشروع کرد
و زیاد پول مردار و جایداد فراهم کرد زیاد غر میزند و خود را به
اصطلاح می پنداند
محــــمد سلیم کابل

>>>   آقای عطا محمد نور !
شما غیر از پول حرام و کثیف که خون مردم است دیگر چه فضیلت
دارید. سهم شما در مسایل انتخاباتی برابر به دیگر شهروندان ، مجاهدین
و والیان است .شما چرا غُر اضافی می زنید . معلوم نظر به پول هایکه
به داکتر صاحب عبدالله دادید و او در کمپاین انتخاباتی رشوه ها داد
خود را سهمدار قدرت می دانید و به جایگاه خود اهمیت بالاتر دعوی
دارید. همه اشخاص از قماش شماچه در تیم اصلاحات و همگرایی
و چه تیم تداوم بدانند که ملت خدمتگذاران خالص را که (متآسفانه
تا حال بروز نگرده ) البته قدر می کنند.کرزی... هم لاف می زند
فریدون کاوش کابل

>>>   من فقط این را میگم دیگر هیچ فردی از افغان به پای صندوق های رای دهی نخواهد رفت ؟ وبه هیچ یک از کاندیدی اعتماد نخواهد داشت ؟؟؟
بابه گلکی))))


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است