موضع آمریکا درباره امضای توافقنامه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۳/۶/۳۱ کد خبر: 80063 منبع: پرینت

آمریکا از نامزدان ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله و داکتر اشرف غنی احمدزی بخاطر امضای موافقتنامه دولت وحدت ملی تقدیر بعمل می آورد.

امضای این موافقتنامه به بحران سیاسی افغانستان نقطه پایان می گذارد و حس اعتماد به آینده را احیا می کند، جهت کسب اطمینان از موفقیت آنان، ما ازین موافقتنامه حمایت می کنیم و آماده همکاری با اداره بعدی هستیم.

طوریکه هر دو نامزدان در اعلامیه هشتم اگوست خود اظهار داشتند، مردم افغانستان سزاوار یک دولت مشروع و موثر برای آینده بهتر کشورشان هستند. میلیون ها افغانستانی شهامت به خرچ دادند، تهدیدات و خشونت ها را نادیده گرفته و به داکتر عبدالله و داکتر غنی رای دادند، این موافقتنامه احترام به اراده جمعی مردم افغانستان است. رسیدن به این موافقتنامه نیازمند انتخاب های دشوار، مشارکت و سازش توسط هردو نامزدان بود و نتیجه گفتگوهای آنان اولویت قایل شدن نیازهای مردم افغانستان بر سیاست و قدرت طلبی شخصی بود.

این موافقتنامه فرصت مهمی را برای وحدت و ثبات در افغانستان نشانه گیری می کند. ما از همه افغانستانی ها به شمول سیاسیون، رهبران مذهبی و رهبران جامعه مدنی دعوت به عمل می آوریم تا از این موافقتنامه حمایت به عمل آورند و مشترکاً دعوت به همکاری و آرامش نمایند.

احترام به پروسه دموکراتیک یگانه راه برای افغانستان است تا به پیشرفت های خود به سوی یک آینده ایمن و با ثبات ادامه دهند و حمایت متداوم آمریکا و جامعه جهانی را با خود داشته باشند. ما دیده به راه تصمیم نهایی پروسه انتخاباتی، اعلان نتیجه انتخابات، حلف وفاداری رییس جمهور آینده و توظیف رییس اجرایی، نهایی ساختن قرار داد امنیتی و قرارداد وضعیت نیروها با سازمان ناتو هستیم که شراکت استراتژیک و تعهد ما به افغانستان را یکبار دیگر تایید نماید و زمینه را برای حمایت ما از افغانستان با ثبات مهیا می سازد.


هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است