عبدالله پست ریاست اجرایی را نمی پذیرد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۳/۶/۳۱ کد خبر: 80044 منبع: پرینت

روز گذشته در ساعت 12 ظهر توافقنامه ای میان داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی با نظارت و سرپرستی حامد کرزی به امضا رسید.
با اندکی تغییر در متن این توافقنامه ساعت 2 بعد از چاشت، متن توافقنامه جدید با نظارت سفیر آمریکا در کابل و نماینده سازمان ملل مجددا امضا شد.

به نظر می رسد که داکتر عبدالله از امضای توافقنامه دوم ابراز رضایت نداشته به همین دلیل قصد دارد تا از ریاست اجرایی دولت وحدت ملی کنار برود و فرد دیگری را بجای خودش معرفی کند.

بر اساس گزارش های دریافتی داکتر عبدالله که روز گذشته به عنوان رییس اجرایی دولت وحدت ملی معرفی شد و توافقنامه ای را نیز در این زمینه امضا کرد، عهده دار این پست نخواهد بود.
احتمال این می رود که وی به عنوان رهبر اپوزیسیون دولت باقی مانده و مسوولیت پست اجرایی دولت وحدت ملی را به فرد دیگری واگذار کند.
افراد پیشنهادی برای احراز این پست تا اکنون عطا محمد نور ، امرالله صالح و یونس قانونی هستند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین کار را میکند. هر سه گزینه خوبی هستند

>>>   به غیر از قانونی دیگران درست است
نور منجشیر از کابل

>>>   در هرکار که شورای نظار شامل شد بفهمید که خیر از آن کار نخواهد دید، این ها بسیار دیده درای و... هستند ، و همیشه به جیب و منافع خود چنه میزنند و مانند زنان شلیته هم خلاف مکنندو هم دیگران را ملامت

>>>   او برادر هم دمیخ میکوبند وهم درنال برو باهمرای تیمت به اپوزیسون این چطور شده میتواند که هم دردولت باقی بمانی وهم در اپوزیسون. شما همیشه همین کار را انجام دادید و وطن را به بیراهی برده اید همین حالت امروزی ازدست شما است
مبارز

>>>   به نظر من این پست مال دیپو های داکتر نجیب نیست که طور غنیمت به این یاان بسپاری وخودت پی دیپوی خوبتر بروی قانون هنوز درجایش وتوافق نامه هم تازه است اگر این پست را قبول نداری برو ریس جهمور امریکا شو درکابل دیگر کدام پست بلند نیست که ریس جمهور را رهبری کندغیر از ان هم نزد مردم روی نداری و در اینده هم کسی به تو اعتماد نمیکند تو در تایخ افغانستان بیک معامله گر خوب شهرت پیدا کردی. گپ دیگر اینکه به جز از پنجشیر در دیگر گوشه این وطن کس نیست که کار کند لطفاء از خواب غفلت بیدار شو عبدالله. همچنان امرالله بچه را بان که درلب های دریا توله بزند.
م.ا.کابل

>>>   اصلا در تیم اصلاحات کدام شحصی نیست که این پست را بگیرد .

>>>   با این کار داکتر عبدلله بزرگترین اشتباه عمر خود را مرتکب خواهد شد وبدست خود خود را از صحنه سیاست افغانستان خذف میکند.علاوتا طرف نفرین هوا خواهان نیز قرار میگیرد امید وارم از تعقل وخرد سیاسی کار گرفته از این تصمیم غیر مسولانه صرف نظر نماید.

>>>   پیروزی داکتراشرف غنی احمدزی ریس جمهور منتخب افغانستان را ومعاونین محترم شان معاون اول محترم الحاج سترجنرال عبدالرشید دوستم پادشاه سازومعاون دوم سرور دانش رابرای تمام ملت افغانستان تبریک میگویم
سیدثمرالدین"سنگر"ازقیصارفاریاب

>>>   پست احرایی باید به شخص با دانش و وطن پرست خارج از این دو تیم داده شود.

>>>   اقای مبارز همطور که بادزدی و تقلب ریاست جمهوری را به یک...... دادند همین رقم عبداله اپوزیسون هم هست.
افغان..

>>>   امرالله صالح است متمآ باشید
فخری

>>>   ههههه عبدالله دیوانه قدرت است هر چیزی را میپذیرد
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   ائتلاف باین گروه شناخته ودزدان سابق حرفه اصلاً به نفع ملت افغانستان نیست بالاخره این گروه جنگجو تاجک ها حکومت کنونی را مثل حکومت داکترنجیب الله سقوط خواهدداد.
روشنفکران

>>>   هله شو اوبچه اسپش را درخانه محقق بسته کو.
م.ا.کابل

>>>   ﻛﺠﺎ ﺷﺪ اﻭ ﺳﺮﻭ ﺻﺪا ﻫﺎ ﻛﻪ ﺗﻘﻠﺐ اﺳﺖ ﮔﺮﻳﻪ ﻫﺎ ﺁﺧﺮ ﻫﻢ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺷﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﺗﻘﻠﺒﻲ ﻧﺒﻮﺩﻩ اﻳﻨﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﺑﺮاﻱ ﺑﺪﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﭼﻮﻛﻲ ﻭﺷﺮﻁ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻛﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ اﻋﻼﻡ ﻧﺸﻪ. ﻣﺮﺩﻡ ﻛﻲ ﺑﻴﺪاﺭ ﻣﻴﺸﻮﻧﺪ. ﺗﺎ ﭼﻲ ﻭﻗﺖ ﺩﻧﺒﺎﻝ اﻳﻨﻬﺎ ﻣﻴﺮﻭﻧﺪ.
ﺣﺎﺟﻲ ﻻﻻ

>>>   به غیر ازقانونی صاحب دوگزینه دیگر درست است
شهروند افغانستان

>>>   نور درست درست است. در صورت که صالح یا قانونی شود باز برای باری آخر توقع رای را از سمت شمال داشته باشند.
بدخشانی

>>>   درشبکه های اجتماعی خبری خودکشی امرالله صالح به نشر سپرده شده است که ایشان بعداز خبر رییس جمهور شدن داکتراشرف غنی احمدزی خود کشی کرده وحالا جسد شان به پنجشیرانتقال داده شده وتیم اصلاحات وهمګرایی کوشش میکند تامسله را پنهان نګهداشته وبالاخره تیم اصلاحات وهمګرایی مخواهد این خود کشی رابه مرګ طبیعی به مردم افغانستان اعلان کنند
هموطن

>>>   داکتر عزیز خوب ادم بودی وهستی افسوس صد افسوس که ترا محقق هزاره و یک تعداد از ... مانندی اوریا بیسواد فوزیه کوفی دلال ...... بهزاد هزاره و مجیب شیخ محمدی خراب کرد اگر نی ادم بد نبودی مردم ترا از جان می خواست اما افسوس که تکیه به افراد نالایق متعصب قوم پرست ی کردی باز هم هرکسی را معرفی می کنی همین محقق هزاره ... را معرفی نکنی که وطن را خراب می کند و از دولت جاسوس خانه تیار می کند

>>>   به نظر من بهترین کسی که می تواند با اشرف غنی خوب کنار بیاد و یک حکومت وحدت ملی را بوجود آورد عطا محمد نور است بنابراین آقای عبدالله اگر سیاست مدار باشد عطا محمد نور را به این سمت معرفی می کند همان ضرب المثل معروف که مار از پودنه خوشش نمی آید دهان غارش سبز می شود باید عبدالله همین کار را کند تا طعم شرین قدرت را اشرف غنی بچشد و بداند که چی مزه ای دارد که این همه تلقب برای رسیدن به آن بود.

>>>   اقای نور هشیار ادم است این پست را قبول نمیکند این پست یک دام است هرکه این پست را قبول کند همیشه توهین میشه اقای نور یک سیاستمدار کارکشته است فریب این پست را نمیخورد همین ولایت برایش خوب است درغیر ازاین بیرون ازدولت خیلی برایش خوب است یگانه مجاهد کبیر ورهروی مسعود بزرگ میباشد همه گی بالیش اعتماد دارند رهبر مجاهدین بزرگ مجاهدین سردار مجاهدین یگانه یار یاور مجاهدین میباشند مجاهدین بیدار باشید بیدار شوید تنها کسی میتواند بعد از آمر صاحب رهبر مجاهدین باشد فقد همین استاد بزرگوار است :
"رازق فانی"

>>>   با يد يك س با شد كه در طو ل 13 سا ل در دولت نبو ده با شد
البته تمام مردم حق دارند و تحصيل نمو ده اند نه اينكه تمام
عمر يك شخص تا كه زنده است در قد رت با قي بما ند
اين كا ر خو را ه خدا نيست همه با يد سهم داشته با شند

>>>   با گفتن حرف های بیهوده به مرگ هیچ کس خرسند نشوید چرا که همه ما شامل این کاروان هستیم امرالله صالح به فضل خداوند جور و سرحال است مرگ به دشمنان وطن

>>>   بنده ۱۰۰ فیصد نظر اقای هموطن راتایید میکنم امرالله صالح بعداز اینکه خبر پیروزی داکتر اشرف غنی احمدزی رامیشنود فورآ به حرکات سبز ونارنجی شروع میکند به مجردیکه حرکات سبز رابه پایان میرساند حرکات نارنجی راشروع میکند ولی متاسفانه که درجریان حرکات نارنجی جان رابه جانان میسپارد
ولیزاده هراتی ازهرات باستان

>>>   اله ناز بکو کرشمه بکو گد شو د میدان واه واه گل میدان ، اینهارا کرزی گل میدان ساخت ورنه بگیل های بیش نبودند

>>>   داکتر صاحب عبدالله شاید استاد عطا را به حیث رئیس اجرائیه کنونی ونخست وزیر آینده معرفی کند چون استاد عطا یک مدیر خوب است.

>>>   والله فکر کنم در چور تمام اعضای شورای نظار مهارت دارند ولی این عطا نور بلکل به عطا چور ملقب شده ااست او باید در میدان چور پیش شود.
تمیم بلخی

>>>   حرکت های سبز انسانرا استوار میکند ولی حرکت های نارنجی انسانرا رسوا میکند
شاه ولی نورانی از قلب کشور

>>>   شف شف ني شفتالو!
حقيقت اينست كه تقلب را اشرف غني به تنهايي و بي مربي نكرده بود حاميان سر سختي داشت كه به هر قيمت از او نميگذشتند و به ما نمگذاشتند. بعد از انتخابات چند گزينه و جود داشت: گزينه اول به حكومت تقلبي تسليم عام و تام ميشديم و به حيث اپوزيسيون غير موثر و پاسيف قرار ميگرفتيم. گزينه دوم اينكه به قيمت همه دست آورد هاي سيزده ساله و حاميان بين المللي از راي مردم دفاع ميكرديم يا به قدرت دست ميافتيم يانه معلوم نبود ولي يك چيز معلوم بود كه افغانستان به ميدان جنگ قومي و مذهبي تبديل ميشد داعش و القاعده و ده ها سازمان تروريستي ديگر اينجا نفوذ ميكرد و افغانستان را يك بار ديگر به جهنم روي زمين مبدل ميساخت. گزينه سوم و آنهم بخاطريكه اضافه از هفتاد فيصد راي ملت با ما بود طرف مقابل مجبور به تمكين شد، اينكه با حفظ همه دست آورد هاي سيزده ساله و شريك شدن پنجا فيصده در قدرت و بدست آوردن پست اجراييه وي كه واقعا براي خدمت به مردم موثر ترين مقام دولتي است و صلاحيت ها و خود كامه گي هاي رياست جمهوري را به حد اقل ميرساند با حفظ حاميان بين المللي مردم افغانستان در صحنه باقي ميمانديم و ازينطريق مصدر خدمت قرار ميگرفتيم. حالا شما بگوييد چه بايد ميكرديم به نظر ما عبدالله و مشاورين خوبش بهترين انتخاب را كرده اند. متل قديمي است (جوي ز غيرت كم كن ساله مغتنم باش) مردم ما ديگر تاب انزواي بين المللي را ندارند چه رسد به جنگ و خونريزي.

>>>   عطامحمدنوربهترین گزینه است

>>>   جناب رزاق فانی ! آیا تو میدانی که خود را بجای کی قرار دادی رزاق فانی یک شاعر است در حالیکه در کله...تو رهروان... چور و چپاول و غارتگر مغز سالم هم پیدا نمی شود خوب است که حد خود را بشناسی و با نام دیگران افتخار نکنی پون با حلوا گفتن دهن شرین نمیشود....

>>>   امر الله صالح بهتر است.
کابلی

>>>   تمیم که خود را از بلخ معرفی کرده ای ما دربلخ همچو تو اشخاص بی ادب نداریم مردم شریف بلخ باستثنای جمعه خان بی درد دیگران به بزرگان خود احترام دارند وبه شخصیت های ملی وجهادی خود افتخار دارند وحتی فکر نمکی کنم تواز افغانستان باشی حتما از اجنت های ای اس ای هستی ویا به کدام باند تروریست تعلق داری عطا محمد نور بزرگ تر ازین است که هر... در مورد او سخن بگوید
کنری

>>>   خوب شد که مثلث تقلب بطور یکه تاز میدان براریکه قدرت تکیه نزد ورنه اسماعیل یون, زاخیلوال,انوارالحق احدی,جنرال طاقت بیطاقت ودیگر اعضای حزب فاشیستی افغان ملت ملیت های دیگر را از دولت تصفیه قومی مینمودند زمینها وخانه های شانرا گرفته به پشتون های آنطرف سرحد (پشتونستانی ها وباجوری ها ووزیرستانی ها )تقسیم میکردند ودوران نادر غدار ومحمد گل مهمند را یک بار دیگر تکرار میکردندوزبان فازسی را انقراض مینمودند حالا اسماعیل یون خود کشی کند نه امرالله صالح. تیم حزب فاشیستی افغان ملت کامیاب نیست تقلب تحمیل شده اشت.
بااحترام عبیدالله.ازکابل.

>>>   خداوند امرالله صالح راببخشد ادم خوبي بود ولي در اين اواخر تحت تاثير احساسات خود امد وانقلاب نارنجي اورا به أبديت پيوند داد.
منصور خراساني

>>>   از چوکی و مقام خیراتی اش شرم کرده حتمن.
مولدین پوپل از تورکیه

>>>   چه شد سبز نارنجی چه شد

>>>   به غیر ازقانونی صاحب دوگزینه دیگر درست است

>>>   پیروان ودنباله رور طالبان مزدور وطنفروش خود فروخته به ای اس ای تحت نام روشنفکر وغیرت خراسانی وهموطن وغیره وغیره اسمای ساختگی شان در رسانه ها با افتراحات نامشروع به یکتعداد از سیاسیون کشور ما که در برابر طالبان مزدور در زمان اشغال وطن ما دلیرانه مقاومت کرده بودند تا بالاخر با دادن تلفات سنکین دوباره به پیش بادران ای اس ای فرار کردند وافغانستان از چنگال ای اس ای بنام طالب نجات یافت روی همین عقده جبهه گرفته الفاظ افترا امیز دور از واقیعت را مینویسند اما ما برایشان میکویم که به لق لق ...دریا مردار نمیشود بلکه حیثیت وقار انها را در بین مردم بیشتر از پیش می سازد نفرین باد بر دشمنان خاک وطن ومردم مرگ بر قاتلین ملت وخود فروخته وطنفروش .

>>>   در تمامی تیم شان لاقت این پوست را کسی ندارد .
زلمی

>>>   به نظر من، ما فکر میکنم که داکتر اشرف غنی احمد زی در انتخاب کابینه و دیګر اراکین بلندرتبه کشور شاید مطا بق به معیار های مشخص تعین بکند که در همان بخش تخصص داشته باشد، مثلآ برای وزرات دفاع و داخله باید وزیر دوکتورا و یا حد اقل ماستری در بخش نظامی داشته باشد همرای تجربه کاری ، نه مثل حال که فقط یک چند روز در جنګ های داخلی اغوشته بود و مکمل بی سواد است اورا وزیر تعین بکند، به مثل این در دیګر وزارت ها هم ، و در افغانستان حالت قهط رجال نه آمده که حتمآ باید همان اشخاص بی سواد باید مسؤلین وزارت ها با شد.
سیلاب از بغلان

>>>   چرا درتیم عبدالله قحط الرجال امده که پنجشیری ها نامزد میگردد باید اوریا ... ویا گیلانی صاحب ویا محمدخان ویا محقق صاحب ویا استاد سیاف به این پست معرفی گردد

>>>   هر آنکه در فکر خود اندیشه خراب کردن نام خراسان کند تیرش در تاریکی است نام خراسان به امثال کسی که با نام غیرت خراسانی نظر میگزارد بدنام نشود.

>>>   جناب قانونی بهتر است رئیس اجرائیه تعین شود

>>>   اصلاٌ هر انتخابات برای موصوف منبع بزرگ درآمد میلیونها دالر است -او میخواهد دراپوزیسیون باشد ازین طریق به محبوبیت کاذب خود بیافزاید ودرانتخابات آینده هم میلیونها دالر را در خلطه ی خود بیاندازد .
احمدی از کالیفورنیای امریکا

>>>   ای بابا! مردم بی گناه ملکی در خاک و خون غرق گشته اند، کشور از هر سو چپاول میشود، آنوقت اینها ایستاده اند و صندلی به هم تعارف میکنند! خو شما که اینهمه سر پست و مقام جنگیدید و همه بدنام کردید حالا که دالرها را گرفتید، اگر عرضه دارید بنشینید مملکت را درست کنید!
هی ماچ و بوسه و تبریک، هی تعارف... ووووی حوصله همه را سربردید...
آفتاب

>>>   سیلاب جان فکر کن چی گفتی یک کم ادب خوب است ...
رامز

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم ای ملت دیدید که قلب این ها تا زبان شان کاملا متضاد است چی می گویند و چی میکنند از تمام ملت استفاده ابزاری برای رسیدن به قدرت میکنند اما هنوز ملت اغفال شده در خواب خوابیده ، برخیزید و به دولت اسلام بپیوندید تا از شر چنین جواسیس خود فروش در امان بانید به کسانی اعتماد کنید که خود را برای شما فدا میکنند نه به کسانیکه شما را فدای خود و مقام دنیوی خود میکنند پس بدانید چنین حق را دارید که خود دست بکار شوید و بدانید این حق گرفته میشود هیچگاه از کافران منتظر حصول حق را انتظار نداشته باشید شما بنگرید فحشا و فساد در کجا رسیده است تخطی از قرآن و حدیث به کجاها ست ای ملت رهبر مجاهدین اسلام در خراسان ابو ابراهیم از حق مدعا خود استفاده نموده از شما میخواهد به دولة الخلافة فی ولایت خراسان بپیوندید و من الله توفیق. عبدالله ابو ایوب المروانی

>>>   درود بر مردم خراسان زمین
ا.م

>>>   مولدین پوپل از تورکیه!!!
ما خیرات نگرفتیم خودش بخشید این مقام را.
عطار

>>>   سرترقاندن سر پست رياست اجرايي بين تيم عبدالله از همين حالا شروع شده. اگر خود عبدالله اين پست را احراز نكند آنوقت براى حاجى محقق سناريو خراب مى شود چون مجبور خواهد شد تا معاون عطا يا امرالله شود.

>>>   زنده باد عبدالله

>>>   آقای ابو ایوب مروانی هرگز نام پر افتخار خراسان به امثال داعش بد نام نشود خراسان مهد پرورش علما و شعرای بزرگی چون ابن سینا و بوریحان بیرونی و خوارزمی و فارابی و جامی و خواجه عبدالله انصاری هروی و خیام و عطار نیشابوری و سعید الدین هروی، رودکی سمرقندی و فردوسی و سنایی غزنوی و ابو شکور بلخی و ابو الوفاء جوزجانی و ...بوده است خراسان همیشه قلب ایران زمین و از اعظم ولایات آن بوده استهرگز نام خراسان را بدخواهان آن بدنام کرده نتوانند.والسلام

>>>   کی در قصه عبدالله است که میپزیرد یا نمی پزیرد. حالا خر ملا غنی از آب عبور کرده است.

>>>   زنده باد عبد الله زنده باد خراسان پر افتخار
نمیگذاریم نام خراسان قهرمان را کسی خراب کند کینه ها از خراسان زیاد شده است.

>>>   جناب عطار
ما اگه خیرات نمیدادیم شما همه بیکار استین.
ماستر مولدین پوپل

>>>   مجددی دنمارکی ، یون اسرائیلی ، وقاد پاکستانی حکیم جاهد قطری ، و ملاتره خیل پاکستانی یکجا شدند و تیم متضاد غنی امریکای را با پولهای این کشورها برای رهبری ملت پیروز ساختند تا باز افغانستان میدان تضاد های استخباراتی گردد.
احسان شریفی از جاغوری

>>>   عبید که خودرا از کمابل معرفی کردی ، بنام پرافتخار کابل لکه نزن چون تو از ... هستی و یا از فرزندان آنها که با پول چور کلان شدی من از خود بلخ هستم بلخی که اگر بخواهد در مدت یک ساعت نه عطا خواهد ونه چورش این را ازخود عطا پرسان کن او برایت تشریح میکند، من از دات یما و هوشنگ هستم نه از جوگی های آسیای میانه هستم و نه از مغل های دشت های سوزان ، من به توهین به یک قوم را عار میدانم ولی هستند افرادی مانند خودت که با فرا گرفتن سواد نا چیز اولین کار که میکنند به اقوام کشور توهین میکنند روی خود را سیاه تاریخ میکنند.من تاجک هستم ولی ننگ میدانم کسانیکه ازنام قوم من به قوم های ساکن کشورم اهانت کنند.
تمیم احمد بلخی ضد فاشییزم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است