داعش 31 هزار نیروی نظامی دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۳/۶/۲۸ کد خبر: 79876 منبع: پرینت

روزنامه نیوریورک تایمز آمریکا اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا بیش از 1000 تبعه کشور ترکیه به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

این روزنامه در ادامه به سرگذشت گروهی متشکل از 10 جوان ترک که پس از گذراندن دوره آموزشی 15 روزه در یکی از اردوگاههای داعش در خاک ترکیه برای "جهاد علیه ارتش و دولت سوریه" وارد این کشور شده اند.

این گزارش می افزاید که یکی از این جوانان بنام احمد که رهبر این گروه10 نفره بوده برای خبرنگار "نیویورک تایمز" تعریف کرده است که از زمان ورود به سوریه دو شهروند سوریه متهم به همکاری با ارتش سوریه را در شهر رقه شخصا با گلوله اعدام کرده و در اعدام دسته جمعی گروهی از سربازان ارتش سوریه که در پایگاه هوایی طبقه در اطراف رقه به اسارت درآمده بودند نیز مشارکت داشته است. "احمد" افزود که تنها پس از "زنده به گور کردن یک شهروند سوریه متهم به ارتداد"! بود که فرماندهان داعش وی را یکی از بهترین نیروهای داعش شناته و وی را به سمت فرماندهی یکی از واحدهای نظامی این گروه تروریستی تکفیری منصوب کرده اند.

منابع اطلاعاتی غربی در گزارشی تعداد نیروهای گروه تروریستی داعش را بیش از 31 هزار تروریست تکفیری عنوان کرده اند.

لازم به ذکر است که در پی تشکیل ائتلاف جنگ علیه گروه تروریستی داعش به رهبری آمریکا، کشور ترکیه که موسس و حامی اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق بوده از هرگونه حمایت و عضویت و همکاری در این ایتلاف خودداری کرده و حتی سفر یک روزه جان کری وزیر خارجه آمریکا به آنکارا و دیدار و مذاکرات فشرده وی با سران ترکیه شامل رجب طیب اردوغان رییس جمهور و احمد داووداوغلو نخست وزیر این کشور نیز کمکی به حل مشکل مخالفت ترکیه با اقدام علیه گروه تروریستی داعش نکرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه 31000 نفرهستند که این همه دولت ها حتی امریکا وانگلیس وفرانسه والمان وشوروی ازشان میترسند
40 کشور اتحاد کرده اند به ای دگه چه خبر
مگر اینا اصحابی هستند
سی هزار نفر خوجواب یک شار کوچیک را هم نمیتواند بدهد
بله امریکا ازبی غیرتی مسلمانا سو استفاده میکند
درهرجا که دستش برسد سر مسلمانا زلم میکند
خدادستش بشکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است