بالاخره پس از پنج ماه انتظار:
خود را برای جشن پیروزی آماده سازید
اینکه عبدالله و اشرف غنی که تا دیروز داغ داغ بودند و یکی دم از تقلب می زد و دیگری دم از قانون مداری، چگونه یکی حاضر شد تا تقلب مهندسی شده را نادیده بگیرد و دیگری بخواهد قانون اساسی کشور را تغییر دهد، جای بحث و گفتگوی فراوان دارد که نشان از نفوذ کاخ سفید بر روی دولتمردان افغانستان دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۰    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79860 منبع: پرینت

چه کسی گفته آمریکا بد است؟! چه کسی گفته آمریکا به فکر ما نیست؟! چه کسی گفته آمریکا نمی خواهد در کشور ما ثبات حاکم شود؟! چه کسی گفته آمریکا میانجی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نیست؟!

دیدید که بالاخره میانجیگری های جناب جان کری و گفتگوهای تلیفونی پریزیدنت اوباما با دو نامزد و مهمانی های سفارت آمریکا در کابل به ثمر نشست و داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی با یکدیگر به توافق رسیدند.

آنگونه که سخنگوی تیم تحول و تداوم بیان کرده هر دو نامزد در آخرین نشست خود در خصوص اختیارات پست ریاست اجرایی نیز توافق کردند که به زودی جزییات کامل این توافق در رسانه‎ها منتشر می شود. البته پس از آنکه دو نامزد درباره آخرین موضوعا اختلافی نیز امروز به تفاهم نهایی برسند.

ظاهرا تمام موضوعات اختلافی میان نامزدها حل شده و موارد اختلافی که باید روی آن توافق صورت گیرد، چگونگی اعلام نتایج انتخابات و تشکیل کابینه جدید است که به زودی این اختلافات نیز حل و فصل می شود.

از ارگ ریاست جمهوری هم خبر می رسد که دولت درحال آمادگی برای برگزاری مراسم تحلیف رییس جمهور جدید است و گفتگوها درباره برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری انجام شده که مهمترین موضوعات پیرامون تهیه فهرست شرکت کنندگان مراسم تحلیف ،‌ چگونگی تزیین محل برگزاری مراسم و برخی موارد دیگر بوده است.

قرار بر این شده که اگر مهمانهای خارجی به این مراسم دعوت شوند، مراسم تحلیف ده روز بعد از اعلام نتیجه نهایی انجام شود در غیر اینصورت تنها دو روز بعد از اعلام نتیجه از سوی کمیسیون انتخابات، رییس جمهور جدید همراه با رییس اجرایی کشور مراسم تحلیف را به جا می آورند.

تصور کنید اعضای تیم تحول و تداوم در کنار اعضای تیم اصلاحات و همگرایی!!! جمع شدن آب و آتش یا شیشه و سنگ در یکجا!!! اینکه اعضای دو تیم کاملا متفاوت در کنار هم زیر یک سقف حکومت کنند، باعث افتخار همه ی ما است ولی با سابقه ای که از این عالیجنابان سراغ داریم، بعید به نظر می رسد آنها بگذارند شیرینی این جشن ملی! بیش از چند صباحی به کام ملت افغانستان باقی بماند.

حال اینکه عبدالله و اشرف غنی که تا دیروز داغ داغ بودند و یکی دم از تقلب می زد و دیگری دم از قانون مداری، چگونه یکی حاضر شد تا تقلب مهندسی شده را نادیده بگیرد و دیگری بخواهد قانون اساسی کشور را تغییر دهد، جای بحث و گفتگوی فراوان دارد که نشان از نفوذ کاخ سفید بر روی دولتمردان افغانستان دارد.

اما جای شکرش باقی است که کار به جنگ و تشکیل دولت موازی و تظاهرات خیابانی نرسید چرا که هیچ کدام از دو نامزد سر و بری بالاتر از دیگری ندارد و به اصطلاح هر دو سر و ته یک کرباس هستند، فقط نامشان فرق می کند و الا هر دو برای رسیدن به چوکی و ریاست حاضر هستند بسیاری چیزها را زیر پا بگذارد حتی ....

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ع و غ هر دو در ظرف یک سال کشور عزیز مارا به طرف نابودی سوق میدهند .лл

>>>   قربان خدا را شکر که کاخ سفید بالای اینهاست اگر نی وقت افغانستان به جنگ داخلی رفته بود و باز ما تکه تکه و پارچه پارچه شده بودیم. حالا که همه میدانند که امریکا نقش برازنده در افغانستان دارد باید از حضورشان استفاده درست کرد تا کشور را مانند کوریا و کویت بسیازیم . به مرور زمان هرقدر پایه های امریکا محکم تر شود در افغانستان به همان اندازه تخم طالبان و تروریستان کم میشود اگر امریکا صادقانه عمل کند.

>>>   من به خود نا مده ام که بخود باز روم
هرکه اورد مرا باز برد در وطنم
تشویش نداشته باشید وجای نگرانی نیست این همه تفاوت های هنگفت وفاصله ای بسیار زیاد وقتی خیلی قریب وبه توافق نزدیک گردید حتما معجزه ای در کار نبوده وباساس حس وطندوستی و بشر دوستی نبوده از اثر فشار بیرونی کار ها بهبود یافته وامیدواری ها بمیان امده است وقتی یک جانب مظلومانه هرقدر فریاد کشید ونداکرد که های خارجی ها وهای ملت تقلب صورت گرفته وبه پیمانه ای بسیار وسیع در ارای انتخاباتی دست بازی شده در مقابل فقط یک جواب میشنیدند که ماخود در جریان هستیم وکنترول همه تقلبها را خود بعهده داشتیم وهرچه شده باجازه وفرمایش خود ماشده خوب است در مورد سهم خود در حکومت اینده دعوی نماید وبه حکومتی را که ما مهندیسی کرده ایم بپیوندید واشتراک نماید واسمش را حکومت وحدت ملی بگذارید و...
وقتی دیدند کاملا بیرون میمانند وازطاق ابروی خارجی ها می افتند وبه سرنوشت مسعود وربانی ومزاری و... مبتلا میگردند از حق خود وملت به ناچار گذشتند وبه کم قناعت کردند وبه خیرات تیم تحول واربابانشان بسندیده نمودند ودر اینده نیز اگزاینهاتمرد ویا نزاکت نمایند ان سلی عقب گردنشان خواهد خورد واینها را به راه که رسم نموده اند راست خواهند نمود
اگر از اسمان افتم امید زندگی دارم
وگر از طاق ابرویش بی افتم بر نمی خیزم
شیخ عللی از بلخاب

>>>   نويسنده محترم كاملاً درست حدس زدي ،هردو كل يك باخ اند اما بدبوي وبى رنگ، خداوند كريم است كه بوي وتحفن شان ديگران را خدشه دار نسازد ورنه هردو شان جام زهر بنوشند تا گندگى شان از تن شان بيرون شود ؟
عبدالله ريحان

>>>   اگر واقعناًدو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری به توافق رسیده باشند جای خرسندی است که به کشمکش های دوتیم خاتمه داده شده ومردم از ترس وحم اینده خلاص شدند .دشمن قسم خورده خود فروخته شده به بیگانه طالبان افراد ای اس ای از نقوذ شان در مناطق وانتحار وانفجار شان در منابع اقتصادی وقتل وقتال مردم جلوگیری بهتر وبیشتر شده بتواند وما این اقدام هردو تیم را به فال نیک میگیریم واز الله ج می خواهیم تا تعهد وتوافق شانرا مستحکم وپا برجا داشته باشد امین یا رب العالمین .
هاشمی

>>>   جشن پیروزی ؟؟؟؟ کدام پیروزی ؟؟؟؟؟ روز مرگ انسانیت و شرف و غیرت و گذشت. به لجاجت از ابوجهل هیج کم ندارند . مردم مراقب و مترسد جیب هایشان باشد که قبلا یک دزد بود و اکنون دو دزد بر اموال آنها خواهد تاخت به غارت 5 ساله ادامه خواهد داد . مردم برای لجاجت ها و دد جشن بگیرند؟؟
بهلول

>>>   معنی تقلب مهندسی چه است وازطرف کی ها صورت گرفته است در دوراول و دردوم؟

>>>   داکتر صاحب اشرف غی احمدزی و داکتر صاحب عبداله هر دو شخصیت ها ی ورزیده و اولاد وطن عزیز ما افغانستان میباشند همه ملت و ملیت های این سر زمین دست به دست هم داده و تحت یک بیرق برای موفقیت هر چه بیشتر این دو عالی جنابان از خلوص نیت و همدلی زحمات شبانه روزی می نماییم

>>>   داکتر صاحب عبدالله ریس جمهور خراسان را اکثریت مردم آزادی خواه و ترقی پرور افغانستان را باخود داری فکر می کنم مردم خراسان از شمامحتر و استاد محقق و سپه سلار خراسان عطامحمد نور حمایت کامل دارند . بخاطریکه غنی بی وطن داماد یهودی و متفکر یهودستان با تبانی ستارسعادت ناقل ، امرخیل ملتانی کریم خرم گومیش فاشیست متعصب زبان فارسی ،اسماعیل یون یهود نژاد و نصار فاشست ، گرزی قبیله پرست حامی طالبان تروریست در پروسه ملی انتخابات دموکراسی خیانت بزرگ تاریخی نابخشیدنی کرده اند .

>>>   خدارا شکر که تمام شده

>>>   از خدا می خواهیم این دو جناح را هدایت کند تا تنها برای مردم کار کنند
واقعا این ننگی بزرگی است که کفار بیایند میان دو گروه مسلمان آشتی دهند که جنگ به راه نیندازند! در حالی که قرآن و پیامبر اکرم(ص) ما را به وحدت و مهربانی باهم در مقابل کافران فرا می خواند ؛ اما ما رحماء علی الکفار اشداء علی المسلمین شده ایم

>>>   اگر اشرف غنی در تناقض با قانون اساسی به تقسیم قدرت صرف با گروهک شورای نظار بپردازد و تمام نیروهای ملی، اقشار و طبقات و محلات افغانستان و به صدها شخصیت مستقل، پاکنفس و مدبر بجای انکه فرصت خدمت به مردم داده شود، خیانت ملی را مرتکب میشود.
و من و اکثریت قاطع مردم باو اطمینان میدهیم که ساختن حکومت باصطلاح وحدت ملی که از همین حالا مردم نام آنرا "حکومت ضدیت ملی"
گذاشته اند ضعیفترین، بی اتفاقترین و ناکامترین حکومت در تاریخ افغانستان خواهد بود. همین سایت نشانی باشد
م.م.م

>>>   توافق صورت نگرفته پس کرزی ریس حکومت موقت میشود ...

>>>   فکرمیکنم هدف ازین مطلب فقط اثبات موجودیت دولت ضعیف درآینده است که اراده مطلق تابع بیگانه داشته باشد . درفضای ناباوری کامل به همه ادامه حیات میسرنیست پس ملل بطرف چاره کارتشویق میشودکه نفع هیچیک حاکمیت برسراقتدار فعلی نیست . من باتمام انتقادات و اصلاح طلبی های خودراه برون رفت را زیر نظر میگیرم بدین ملحوظ باوجودیکه انتقادمیکنم به هدف اصلاح ولی امیدوارهم هستم که مقامات بخاطرحفظ آبرووامیدآینده خودبه همراه تیم خودحتما به کارهایی نیز دست خواهند زد تا حداقل مردم رهایشان کرده بطرف طالب یا بطرف نیروی دیگری رفته حیات خودمقامات را بخطرنابودی مواجهه نسازد .پس مایوسیت درمقیاس تفکر نویسنده محترم نیست بلکه تابع ایجابات زمان است . اگرتعقل مارا آزموده اند خوشا واگرمارا مایوس میسازند تاسفا !
وطندوست

>>>   این به این معنی است که تیم دارای رای زیاد است برنده وتیم با رای کم است به حیث سنجاق شده های دولت وحدت ملی معرفی می شوند.

>>>   ای دیده درا ها اخر جل وپوستک تان از اب برامد خوده در حکومت سنجاق کردین.

>>>   لطفا برادران یک نصیحت کوچک را فراموش نکنید، بیشتر مواد ارتزاقی در خانه های تان داشته باشید و در حالت اماده باش راهای امن تری را در نظر داشته باشید ، به نظر میرسه که کشور یکبار دیگر منتظر تحول بزرگی دیگر است طوفان در راه است خدا خیر کند،

>>>   همین قدر هم که شده باز هم جای شکر است زیاد تر وبهتر ازین را از اینها بعید میدانیم خداکند تا اعلان نتایج از سوی کمیسیون به اصطلاح مستقل انتخابات صبر نمایند.
م د
کابل

>>>   انها تشنه قد رت هستند و حا ل سر ا ن جها دی را نیز
در این قد رت دا خل می کنند
اگر واقعا ریه مر دم در نظر گر فته می شد با ید اول
از طر یق ریه مر دم ریس جمهور انتخا ب می شد
بعد و حد ت ملی تا مین می شد و او هم اینکه تما م اقشا ر جا مه روشن فکر ا ن و همه سهم می داشتند نه اینکه دو تیم که بر ای قد رت کمر را بسته اند و در همین مد ت 13 سا ل جها ن و خو ن مر دم را جو ش کر دن و حا ل هم می خو اهند که در قد رت با شند چو ن زند گی و همه بر ای انها است خد او ند تنها بر ای انها لطف نمو ده

>>>   رهبرآنی جیهادی فکر کنید کی درطولی تاریخ شما بودی درافغانستان رنج زحمت را کشیدید آلی یک غربی آمده حکومت میکند شرم نیست اما یک شیرآبه یادمی آورم به دنیاه نماند شیر رو پلنگ جیهان را گرفته روباهی لنگ

>>>   تاکه زور نیاید شرشم تیل نه میدهد! و..زورکاکاست که انگور ده تاکاست !
م.ا.م کابل جان

>>>   شکر که با هم جورامدند خدا هر دو راموفق کند ... بر اخلال کران مثل سنچارکی

>>>   لطفا برادران را فراموش نکنید، بقدرت رسیدن شخص بی دین مارکیست غنی یک بادگیر کشور ما بقهقرا می کشاند. بیشتر مواد ارتزاقی در خانه های تان داشته باشید و در حالت آماده باش راه ای امن تری را در نظر داشته باشید ، به نظر میرسه که کشور یکبار دیگر منتظر تحول بزرگی دیگر بر عیله فرستاده شدگان اسراییل است طوفان در راه بخاطر عضت مردم مسلمان ما است رهایی افغانستان عزیز از دست هم کاسه گان یهودی ونصار است خدا خیر کند.

>>>   درتقسیم ما هم شریک هستیم که فراموش نکنید و نورک مزاری هم یاد تان نرود که بسیا خیزک میزد که به زیاد بدهید واگر ....نه دالرها را گرفته پس خانه بادارم میروم.
م.ی

>>>   حیف بر حال آنان که بر اساس تعصب به تیم استخبارات و وهمگرایی رای داده اند
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است