امضای قرار داد بند برق شورابک
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79836 منبع: پرینت

سرانجام به انتظار مردم بدخشان پایان داده می شود و قرار داد اعمار بند برق شورابک به امضا می رسد.

جای دارد از همكاران و نمایندگان دور پیش و فعلی مردم بدخشان در مجلس نمایندگان ابراز سپاس نمایم كه تلاش های مستمر و پیگیرشان نتیجه داد كه عملا قرار داد این پروژه حیاتی به امضا می رسد.

همچنان از همكاری های صلاح الدین ربانی نیز ابراز قدردانی نمایم كه برخی از نشست های نمایندگان مردم و مقام های حكومتی را به منظور اعمار این بند برق در منزل شخصی شان میزبانی نمودند. بند برق آبی شورابک ظرفیت تولید 7.5 مگاوات برق را دارد كه با اعمار آن مشكلات بی برقی باشندگان شهر فیض آباد مرفوع خواهد شد.

هر چند بدخشان دارای منابع فروانی آبی، آفتابی و بادی برای تولید برق است اما طی 13 سال گذشته حكومت افغانستان از این منابع برای تولید برق كوچكترین استفاده را نكرد.

در ملاقات كه با شماری از متخصصان وانجنیران برق كشور آمریكا داشتم، گفتند: بدخشان بر علاوه اینكه از منابع فوق العاده آبی، آفتابی و بادی برای تولید انرژی برق برخوردار است، چشمه های گرم كه در این ولایت وجود دارد نیز می تواند برای مردم بدخشان برق تولید نماید. امیدوارم حكومت آینده كه قرار است ایجاد گردد از این منابع فروان استفاده درست نماید تا به مشكلات بی برقی مردم فقیر و بی بضاعت ما به گونه اساسی رسیدگی شود.


کوفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بزک بزک نمیرتا جوی لغمان برسددر طی سیزده سال گذشته کدام بند برق درسطح افغانستان رسمآ به پایه اکمال رسید که حالاما بدخشانی ها منتظربرق دولت هیچلندباشیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است