زندگی نامه داكتر رمضان بشر دوست
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79827 منبع: پرینت

اگر جناب داكتر رمضان بشر دوست جاسوس است وزیر صاحب دفاع بسم الله خان محمدی منحیث مسول درجه یک نظامی باید جاسوس بودن داكتر رمضان بشر دوست را ثابت نماید در غیر ان ادعای ایشان غیر منطقی بوده باید معذرت بخواهند. فكر نكنم كه هر دو جنابان هم بدون مدرک صحبت نكرده باشند.

داكتر رمضان بشر دوست فرزند محمد علی در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی در یک خانواده كارمند دولتی چشم به جهان گشود. داكتر بشر دوست تعلیمات ابتدایی و متوسطه خویش رادر بره باغ غزنی و شهر میمنه ولایت فاریاب به پایان رساند و دو ماه بعد از كودتای ثور سال 1357 به كشور ایران مهاجر گردید.

داكتر بشردوست تعلمات لیسه خویش را در آن كشور تمام نموده و بعد به كشور همسایه پاكستان كوچ کرد. داكتر بشر دوست در سال 1362 میلادی پاكستان را به قصد كشور فرانسه ترک نمود و در آنجا تحصیلات عالی خویش را دنبال نمود. در سال 1368 موفق به دریافت ماستری در رشته حقوق از دانشگاه گرونوبل فرانسه گردید و در سال 1369 دیپلم مافوق ماستری در رشته دیپلوماسی را از دانشگاه پاریس و 1371 دیپلم مافوق ماستری در رشته علوم سیاسی و در 1374 در رشته حقوق دكتورایاش را از دانشگاه تولوز فرانسه حاصل كرد.

داكتر بشردوست سال گذشته بعد از سال ها مهاجرت و تحصیل به كشور برگشت و در مدیریت ملل متحد وزارت اموز خارجه بكار گماشته شد. وی در سال 1382 به عنوان مدیر مدیریت امور سیاسی كشورهای اروپای غربی در آن وزارت تقرر حاصل كرد و در همین حال به عنوان تحلیلگر به شورای امنیت ملی دولت انتقالی اسلامی افغانستان همكاری می نمود.

داكتر بشر دوست تز داكتری خویش را در 1150 صفحه درباره دپلوماسی و جنگ در افغانستان نوشته كه در این تز بخصوص دپلوماسی آمریكا، روسیه، ایران و پاكستان را درباره افغانستان تجزیه و تحلیل كرده است.

علاوه بر این، تز ماستری علوم سیاسی خویش را درباره نقش سازمان ملل متحد در مقابل تجاوز نظامی شوروی در افغانستان نوشته اند.

در سال 1382داكتر بشر دوست كتاب زیر عنوان قوانین اساسی، تاریخ، نظام های سیاسی و روابط دپلوماتیک افغانستان از عهد احمدشاه بابا (1125) تا امروز نوشته اند. در این كتاب 443 صفحه ای تمام قوانین اساسی افغانستان، نظام های سیاسی و روابط بین المللی افغانستان بررسی، تجزیه و تحلیل شده است. این كتاب در سال 1381 برنده جایزه اكادیمی علوم سیاسی و اخلاقی فرانسه شده و این اولین كتاب یک پژوهشگر افغانستانی بود كه حایز چنین جایزه با اهمیت گردیده است.

داكتر بشردوست یک داشمند مستقل افغانستانی است كه با هیچ گروه قومی، حزبی وابستگی نداشته و فعالیت های علمی و فرهنگی خویش را درباره افغانستان به طور مستقل انجام داده است. وی پس از بركناری حاج محمد محقق وزیر پلان اسبق از سوی حامد كرزی، به عنوان وزیر پلان فعلی ایفای وظیفه كرده و در دور قبل نامزد ریاست جمهوری بود و فعلا وكیل بر حال در شورای ملی می باشد.


حفیظ الله نظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به عنوان یک افغان، بدون اینکه بخواهم به کسی توهین کنم دلم میخواست بگویم «حیف بشردوست و امثال بشردوست برای ما افغان ها!»

>>>   اقای نظری لطفآ قوم پرستی نکنید، وزارت دفاع ملی که هر روز در مقابل طالبان خون آشام و القاعده میرزمد بنآ وکلا باید ایشان را تشویق کنند نا انکه مانند بشردوست دیوانه ایشانرا توهین و تحقیر کنند ضمنآ جناب وزیر دفاع کسی است که تقریبآ از دو دهه به این سوء علیه پاکستان، القاعده و طالب مبارزه میکند و از برکت همین ها است که بشردوست از فرانسه برگشته است.
اگر بشردوست انسان واقعیت گرا و سالم میبود وزارت پلان بخاطر او منحل نمیشد به نظر بنده بشردوست با این دیوانگی هایش صرف میخواهد خود را مشهور سازد همچنان جاسوسی بسته گی به این ندارد که اگر از جاغوری بود جاسوسس شده نمیتواند
با احترام

>>>   یگانه شخصی که دل سوز به افغانستان وملت افغانستان باشدداکترصاحب رمضان بشردوست است

>>>   شکرازمعلومات نویسنده محترم ! نخستین دیدگاه راتایید میکنم .
وطندوست

>>>   در یکی از سفر های جناب کرزی به فرانسه گمان غالب در اواخر سال 2002 در یکی ازمجالس افغانان مقیم کشورفرانسه جناب بشر دوست از تخصص و دانش به کرزی یاد آور شد. چون در آن زمان کرزی شدیدا به افرادیکه به خودش وابسته باشد شدیدا نیاز داشت.بعد از چند ماه سر وکله اش در کابل پیدا شد از طریق افراد اقای خلیلی به دربار کرزی راه یافت و به عنوان کارمند وزارت خارجه وتحلیلگر شورای امنیت ملی دولت انتقالی اسلامی افغانستان آغاز به کار نمود که با تحلیل های غیر واقیعبینانه خود در مورد وضعیت انزمان کشور در میان کارمندان وزارت خارجه و ارگ شهره عام شد. جناب محقق برحسب خودنمایی همیشگی خویش با خلیلی و کرزی در افتاد و با استعفای محقق انجامید. بنا کرزی در صدد تقرر فردی مستقل از تبار قوم هزاره به صفت وزیر پلان گردید. روزی کرزی در اطاق کارش با خلیلی وسایرین در رابط با تقرر فرد مناسب برای پست وزارت پلان درحال مناقشه بود که جناب بشردوست بطور تصادفی ار کناردر نیمه باز اطاق کرزی میگذشت که چشم کرزی به بشر دوست افتاد دفعتا فریاد بر آورد یافتم اینه داکتر بشر دوست برای این پست مناسب است.خلیلی به خاطر رهایی از شر محقق پشنهاد کرزی ناگزیر پذیرفت و ستاره اقبال بشر دوست با سلب فعالیت حدود 50 موسسه خارجی به عنوان موسسات دزد نمایان شد و بعدبا رای واقعی مردم دردمند کشور شورای پارلمان راه یافت . در این شکی نییت که بشر دوست فردی با احساس و از یکنوع تقوا فردی اجتماعی و مالی برخوردار میباشد اما متاسفانه مشکلات روانی وی که درحادثه آفرینی و حرکات غیر متعارف ان نقش دارد سبب گردیده است که در ابعاد سیاسی کمبتر مورد توجه کشورهای مطرح و قشر چیز فهم واقع گردد.
م ش ب نقل قول از محمد عمر داودزی

>>>   با این همه دپلوم ها یکروز یک نطر یه عملی از ایشان ندایده ایم. ایشان با معذزت همیش مثل یک عقده یی برخورد نموده اند. تمام حرق های شان اینست که همه را باید به بحر هند انداخت چون همه بیکاره اند !!!؟؟؟به جز جناب ایشان. من وقتی دپلوم های بر شمرده را محترم می پنداشتم که اقلا یک حرف اصلاحی و یک نظریه عملی از ایشان می شنیدم. اقلا بسم الله خان یک چیزی در کیسه دارد و آن هم جهاد مقدس اش به ضد شوروی سابق است. سیاستمدارانی !!!!! مثل بشر دوست موریانه های که صرف خورد کردن اعصاب را بلدند. شخصیت کشی هم حد و حدودی دارد جناب.....

>>>   یک شخصی که به سویه دکتورا تحصیل داشته باشد،باید کلتور او نیز به سویه دکتورا باشد و ازتهمت زدن،افترا،دشنام و غیره الفاظ رکیک جلوگیری کند.
بشر دوست میتوانست نظر خویش را در مورد بسم الله محمدی چنین بیان کند:
ما از فداکاری و جان بازی سربازان دلیر وطن صمیمانه سپاس گذاریم. اما با وجود آنهم تلفات نظامیان رو به افزایش است و وضعیت امنیتی نیز به گونه مطلوب نیست.ما امید واریم که نقاط ضعف کاری امور دفاعی توسط مقامات مسًول به طور همه جانبه بررسی شود و در قسمت رفع آن مساعی همه جانبه صورت بگیرد.
یک بار دیگر من از دست آورد های نیرو های امنیتی در تامین امنیت کشور سپاس گذارم.
غلام حسین کراچی وان از پل باغ عمومی.

>>>   آقای غلام حسین کراچی وان:
نامکشی بعضی حرکات خاص میخواهد بشر دوست میخواهد نام بکشد به همین خاطر از نظر او هیچکس در افغانستان خوب نیست تنها وتنها گل خوشبو خودش است وبس.

>>>   به واقیعیت که غلام حسین کراچی وان ازپل باغ عمومی از این پروفیسور وداکتر دیوانه کرده درامور افغانستان بهتر می داند.

>>>   هرکس به افغانستان حقیقت را بگوید دیوانه خوانده میشود...

>>>   رمضان بشر دوست نه ایمان دارد ونه مسلمانی را میفهمد یک شخص عقده ای که دایم به بزرگان توهین میکند .آقای بسم الله محمدی کسیست که تاحال با تروریسم ، کفر والحاد و اشغال مبارزه کرده ونام شان نیک است . اقای بشر دوست ...بالای هرکس حمله میکند.
مرور

>>>   بشردوست افتخار افغانستان است!
پکتیاوال

>>>   جنگ در مقابل طالبان را وزیز دفاع خود به چیش نمیبرد و اگر یک انسان مسلکی و نطامی در رأس قدرت درین وزارت قرار بگیرد بدون شک که حتمأ بعد از مدت کوتاهی شاهد موفقیت های چشمگیری در از بین بردن دشمنان وطن خواهید بود . اما بشر دوست که یک انسان کامل و واقعی در بین تمام وکلا میباشد حس دارد، انسانیت دارد، درک دارد، وطن دوستی دارد، شهامت دارد، غیرت دارد، وطن دوستی دارد، غم وطن و وطنداران را دارد . کاملأ برحق است و وزیز دفاع که حتی تحصیلات درست ندارد حق توهین این بزرگمرد را نداشته و باید معذرت بخواهد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است