به مقام محترم والی صاحب ولایت بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79818 منبع: پرینت

احتراما به عرض می رسانیم اینکه ما، محصلان مقیم کشور قزاقستان که از سال ۱۳۹۰ تا اکنون در آن کشور مصروف تحصیل می باشیم و از تحصیل خویش در آن کشور نسبت رعایت نشدن عدالت در بین محصلان راضی نمی باشیم، به دلیل آن که بعضی از محصلان شانس تحصیل شان تا درجه لیسانس و استادی دارند و ما که به تعداد ۴۰ نفر هستیم و از مکاتب مسلکی بعد از فراغت صنوف دوازدهم معرفی گردیدیم و برای تحصیلان نیمه عالی وارد این کشور شدیم.

با گذشت 7ماه از جانب دانشکده مربوطه خویش اطلاع حاصل نمودیم مبنی بر اینکه محصلان برای تحصیلات نیمه عالی وارد کشور قزافستان شدند مکلف هستند که صنوف 9-11 را در مکاتب فزاقستان بخوانند بعد از فراغت از صنف 11 وارد افغانستان شوند.

باشنیدن این خبر خلاف انتظار واقعا مایوس شدیم. چند مرتبه این گزارش را ما به سفارت افغانستان مقیم الماتا قزاقستان و فاکولته مربوطه خویش رساندیم که ما از صنف دوازدهم در افغانستان فارغ تحصیل شدیم. مطابق به وعده داد شده می خواهیم صنوف 13-14 را با یکسال کار عملی در این کشور به پایان برسانیم اما کوشش های مکرر ما نتیجه مثبت نداد بالاخره مدت 3 روز اعتصاب نمودیم به درس حضور نداشتیم بعد از گذشت 3 روز اعتصاب نماینده افغانستان مقیم الماتی قزاقستان در یک مجلس حضور یافت برای ما اخطار داد که اگر صنوف 9 -11 را قبول دارید و هرروز به درس می روید خوب در غیر این صورت چند روز بعد 40 نفر شما را به افغانستان می فرستم.

من در حالی که این مطلب دلخراش را نوشته می کنم ۳ نفر از محصلان که از مزار شریف می باشیم در ضمن تایید این گزارش از مقام محترم والی صاحب ولایت بلخ تقاضامند هستیم که هر چی عاجلتر صدای ما را شنیده و خدمت برای ما انجام دهید.

به امید اینکه به مشکل ما رسیدگی صورت گیرد و در غیر آن که ما در افغانستان از چند سال تحصیل خویش عقب ماندیم و دوباره راهیابی ما در سیستیم تحصیلات افغانستان به مشکلات زیاد مواجه می باشد، نمی توانم ادامه تحصیل در افغانستان نمایم.


فایقه


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه عجب این محصلین ازسال 1390 تاکنون درقزاقستان محصل بوده هنوزدرک نگردندکه اسنادعطاوالی یک ولایت است یاریس جمهور؟ وقتی محصل خارج مسایلش ازطریق سفارت یاقنسولگری افغانی مقیم آنکشورناوزارت تحصیلات عالی مطابق پروتوکول منعقده بین شان اجراات خواهدشد. محصل بایددرک کندکه قزاقستان قرضدارمانیست ازیخنش بگیریم. ماعرض خودرابه کشورخودمیکنیم پرحدخواهش وتقاضای توضیحات راازطرف مقابل داریم. جنابان حدخودرابشناسند!
قره

>>>   اینکه قزاقستان بعدازسه سال تحصیل شایسته صنف نهم دانسته باشداین محصلین یااصلا طول تحصیل به درس حاضرنبوده یاکاملا لیاقت نداشته درغیرآن قزاقستان هم پول بیکارنداردکه محصل دوازده پاس راسه سال دیگربخاطردوازده پاسی تدریس مجددکند. امیدوارم محصلین محترم بجای عیاشی و یلاگشتی درس خودرابخوانندتاتعین سرنوشت شده بتواند. درقریه من یک فردبیسوادسنددوازده پاسی را به کمک قومی خودبهراحتیاط بدست آورده حال حاضرنیستندبااین سندش پیاده مکتب بپذیرند. گویا سندروبای بدون آموزش شباروزی کاغذی بیش نیست. ترکیه هم چندی پیش همچومحصلین باسندرا ازسرباسوادساخته بعدازامتحان شایسته را به فاکولته جذب کرد ناشایست شامل غریبکاری شد. متوجه باشندفقطلیاقت کارمیکندنه واسطه و پول. همین حالا یک بیسوادراسندطبیبی بدهنددراولین معاینه آدم کشته درزندان آرام خواهدگرفت. لطفا بازی باآتش نکنید! بیطرف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است