دادگاه عالی تشکیل جلسه داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79815 منبع: پرینت

شورای دادگاه عالی قبل از ظهر سه شنبه ۲۵ سنبله ۱۳۹۳ تحت ریاست عبدالسلام عظیمی قاضی القضات تشکیل جلسه داد و روی موضوعاتی رسیدگی به عمل آورد.

به گزارش دادگاه عالی، شورا نخست حادثه انتحاری از جانب تروریستان در مقابل تعمیر دادگاه عالی را که منجر به شهادت و مجروح شدن یک عده از هموطنان و نیز ایجاد خساره شدید مالی به تعمیر دادگاه عالی گردید شدیداً محکوم نمود و به قربانیان حادثه از بارگاه الهی بهشت برین و به مجروحان صحت عاجل و به فامیل و بازماندگان شان صبر جمیل مسالت کرد.

سپس به منظور مفاد فقره دوم ماده 301 قانون جزایی که در صدور حکم اشد مجازات آرای هیات قضایی دادگاه عالی را حتمی پنداشته، توجیه قانونی به عمل آورده وبه منظور سمت دهی بهتر برنامه های دیوان های جزایی دادگاه عالی، پروسیجر لازم را معین و قابل رعایت دانست.

متعاقبا با توجه به گزارش ریاست تفتیش قضایی و نظر ریاست عمومی تدقیق و مطالعات، تخلفات قضایی رییس دیوان امنیت عامه، رییس دیوان جزا و رییس محکمه ابتدایی شهری ولایت قندهار را در قبال یک قضیه جزایی محاکماتی تشخیص و به دارالانشا هدایت داد تا قضات یاد شده را به منظور ارایه توضیحات بیشتر به جلسه بعدی شورای عالی فرا بخواند.

بعد طبق برنامه، درخواست های واصله ذیل مورد رسیدگی قرار گرفت.
• درخواست ریاست محکمه استیناف ولایت سمنگان پیرامون مشکل مربوط به ثبت محفوظ یک قباله شرعی
• درخواست دادستانی تشخیص جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی در مورد اشکالات تطبیقی قانون جدید جزا
• درخواست دیوان جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و امور نظامی دادگاه عالی پیرامون چگونگی تطبیق مویدات شدید جزایی در موارد تعلل و یا فرار از خدمت عسکری

• درخواست ریاست محکمه استیناف ولایت لوگر در خصوص موارد و حالات استفاده از رهنمود تنظیم اسناد شرعی در قبال جایدادهایی که در دفاتر مالیه و املاک قیدیت ندارند و درخواست ریاست محکمه استیناف ولایت هرات دایر برچگونگی رعایت موارد شکلی در صدور فیصله ها که در تمامی موارد فوق در روشنایی احکام قوانین نافذه کشور راهنمایی های لازم بعمل آمد.

به علاوه در جلسه شورای عالی 5 مورد تقاضای تجدید نظرخواهی و نیز 26 مورد درخواست تبدیلی محکمه در قضایای جزایی و مدنی مورد رسیدگی قرار گرفت و در هر مورد تصمیم های لازم اتخاذ گردید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است