مقام های سیاسی افغانستان باج خور پاکستان
در طول 13 سال کسانی در راس کشور ما بودند که پاکستان آنها را پرورش داده بودند، بنابراین این افراد نمی توانند در مقابل این کشور بایستند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۲    ۱۳۹۳/۶/۲۷ کد خبر: 79806 منبع: پرینت

پاکستان حفر خندق 480 کیلومتری در مرز با افغانستان را آغاز کرد. نیروهای مرزی پاکستان هدف از حفر این خندق را جلوگیری از نفوذ هراس افگنان، رفت و آمدهای غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر اعلام کرده اند. در واکنش به این اقدام، رییس جمهور کرزی هیات حقیقت یاب را برای بررسی حفر این خندق گماشته است. این در حالی است که تنش بین دو کشور بیش از هر زمانی بالا گرفته است.

بلقیس روشن عضو مجلس سنا در برنامه فراخبر گفت: اصل مشکل مرزی ما با پاکستان به دلیل بی کفایت بودن رهبران سیاسی ما است. قدرتمندان و سیاسیون کشور ما زیر دست پاکستان کلان شده اند بنابراین پیش این کشور دهان پرآب دارند. پاکستان با تمام رذالت خود به مردم خود خدمت می کند ولی حکومت افغانستان به قدری ضعیف و بی لیاقت است که نمی تواند در مورد تجاوزهایی که صورت می گیرد اعتراض نماید و از مردم خود دفاع کند.

وی مقام های سیاسی افغانستان را باج خور پاکستان دانست و گفت: آن ها در مقابل تجاوز و راکت پرانی های پاکستان نمی توانند اعتراض کنند زیرا برای بقای سیاسی خود، به دنبال جلب حمایت این کشور هستند. این کشور در نهادهای مختلف حکومتی افغانستان نفوذ دارد و به همین دلیل براحتی می تواند هر کاری که خواست انجام دهد و به اقدام های تجاوزکارانه ی خود ادامه دهد.

به باور روشن، وقتی رییس جمهور کرزی در آخرین سفر خود به پاکستان برای ایجاد صلح و سازش بین آن برادران و این برادران رفته بود، رییس جمهور افغانستان به قدری برای پاکستان بی ارزش و بی اهمیت بود که وزیر ورزش خود را برای استقبال از کرزی فرستاد. اگر کرزی امروز کمیسیون حقیقت یاب تعیین می کند و یا لاف می زند قصد سوءاستفاده از احساسات مردم افغانستان را دارد.

بلقیس روشن تصریح کرد: در طول 13 سال کسانی در راس کشور ما بودند که پاکستان آن ها را پرورش داده بودند، بنابراین این افراد نمی توانند در مقابل این کشور بایستند. همچنین آمریکا به عنوان بزرگ ترین تمویل کننده ی افغانستان، همواره پاکستان را به افغانستان ترجیح داده است به این علت که پاکستان سیاست روشنی دارد، به نفع آمریکا عمل کرده است و از سوی دیگر مقام های حکومت افغانستان افرادی ضعیف هستند که براحتی در سرانگشتان آمریکا و پاکستان می چرخند.

عضو مجلس سنا اظهار داشت: نیمی از اعضای حزب اسلامی امروز با مردم افغانستان در جنگ هستند و نیمی دیگر در راس حکومت قرار دارند، بنابراین هیچ گاه دولت بر علیه این افراد وارد جنگ نمی شود. نفوذ پاکستان به قدری در میان نهادها گسترش یافته که نیروهای مرزی افغانستان در مقابل این حملات و اقدام ها خاموش است و صدای خود را بلند نمی سازد. از سوی دیگر مقام های سیاسی افغانستان در حال تقسیم چوکی و دالر هستند و توجهی به مسایل مرزی ندارند.
به جای این که برف را در بام پاکستان بیندازیم بهتر است از خاینان کشور خود سوال کنیم که چرا در مقابل این مداخله ها ایستادگی نمی کنند. همان طور که حکومت افغانستان طالبان و گروه القاعده را آزاد می کنند از سوی دیگر آمریکا نیز زندانیان طالب را آزاد می کند. به این معنا که هر دو نمی خواهند در افغانستان امنیت بوجود آید.

وی خاطرنشان ساخت: تا زمانی که همین افراد بر سر قدرت باشند این کشور روی آرامش و رفاه را نخواهد دید و مردم نیز متوقع نباشند تا این حکومت از تمامیت ارضی کشور دفاع کند. مقام های حکومتی در مقابل دالر براحتی زانو می زنند. کشورهای دیگر در ارگ ریاست جمهوری تا پایین ترین سطح حکومت، سهمیه و نفوذ دارند.

روشن در پایان گفت: هر گاه دولتی در افغانستان روی کار آید که مردم از نیمروز تا بدخشان کشته نشوند در آن صورت مردم دو سوی دیورند خواهند توانست سرنوشت خود را در رفراندوم تعیین کنند اما در غیر این صورت با وجود این رهبران سیاسی، معاهده ی گندمک یک بار دیگر تکرار خواهد شد و عبدالرحمان دیگری چون کرزی، عبدالله یا اشرف غنی در این سرزمین روی کار خواهد آمد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وكيله صاحب اصطلاح باج خور درست است يا جيره خور؟؟
اگر باج خور درست است آيا از پاكستان باج ميگيرند؟؟
اگرجيره خورباشند قابل باوروقبوليت هست
اگر باج است پاكستان چي ضرورت دارد به افراد بي شخصيت باج بدهد؟
بهتراست جيره بگوئيد درينصورت به هردو طرف صدق ميكند!
خاين به وطن

>>>   زمستان تیرمیشود وروسیاهی به ذغال میماند:-
عطامحمدچور ازبلخ گم شود خوب است وامیدواریم یک شخص خوب ومناسب بعوض عطارمحمدچور تعین شود مثل عطا چور سرکش ومتعصب نباشد.
انتخابات سپری میشود وروسیاهی به عطامحمد چورمیماند.
روشنفکران

>>>   ازجنرال عبدالرشید دوستم حتی پاکستان هم میترسد:-
ازهمین حال باجنرال صاحب دوستم معاون اول ریاست جمهوری آینده که چندروز بعد باریس جمهورنو ومتفکرجهان به یکجا ارگ میآید گفتگوها راجع به مسایل امنیتی افغانستان جریان داردمیخواهیم یک پلان وطرح وراهکار مشخص را دررابطه به ازبین بردن تمامی گروه های تروریستی درافغانستان روی دست بگیریم جنرال صاحب دوستم بطور کل گفته میتوانیم دارای توانایی خوب وقدرت خوب بوده قادربه ازبین بردن تمامی گروه های تروریستان میباشد ودرامنیت تاثیرخوب خواهدکذاشت ملت شریف ما صاحب صلح وامنیت دایمی خوب خواهدشد.
ظاهرعظمی سخنگوی وزارت دفاع ملی

>>>   کوته فکران به خواب ببینید خراسان تسلیم شود...

>>>   برای هم ملت وجهان ثابت گردیده که همین روشن فکران تاریک دل معتصب قومگرا با انداختن رای های تقلبی شان به نفع اشرف غنی که بکرسی ریاست جمهوری برسانند خیانت ملی را مرتکب گردیدند که بوی وگندهگی ان تا اکنون از بین نرفته است ولی بازهم بی شرمانه وبزدلانه بنام روشنفکر قوله سرداده به دلیر مرد سنگر دار ملت که همیش در مقابل زورگویان ومتقلب خود فروخته طالب پرور ایستاده گی نشان داده وکور دلان درموجودیت ان ترس وبیم دارند حمله بی معنی کرده ومیکنند ولی نه تنها که چیزی بدست شان نه رسیده تا به هدف شوم شان نایل گردند بلکه حملات لفظی شان از جانب ملت مردود وخاموش ساخته شده است ضرب شمیشیر مجاهد دلیر ومقاوم در برابر دشمن زبون را بار بار چشیده اند باید دیگر شرم وحیا میکردند ولی این قماش انسان های بی هدف وبی روحیه خود فروخته شده قدرت خواه انقدر علاقمند قدرت گرفتن اند که همه چیز را فدای قدرت خواهی خویش نموده اند برای بی غیرت گفتند که درخت در ... گفت زیر سایه ان مینشینم .

>>>   مرگ بر دشمنان افغانستان
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است