از انعطاف اصلاحات سوء استفاده کردند
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۲    ۱۳۹۳/۶/۲۶ کد خبر: 79788 منبع: پرینت

مذاکره ی دو تیم انتخاباتی برای رسیدن به توافق همچنان ادامه دارد. این روند گاهی مسیری هموار را می پیماید و گاه با ناهمواری هایی مواجه می شود. آن چه که مشخص است این گفتگوها هنوز به نتیجه نرسیده است. به تازگی داکتر عبدالله خواهان اعلام نتیجه ی انتخابات به صورت50 – 50 به نفع دو تیم است ولی آیا اشرف غنی این مساله را خواهد پذیرفت؟

لیلما احمدی عضو ستاد انتخاباتی داکتر عبدالله در ارگ 93 گفت: مذاکره ی دو تیم از مدت ها پیش در جریان است و خوشبختانه در اواخر رویکرد مثبتی گرفته است. تیم اصلاحات و همگرایی خواهان تشکیل حکومت وحدت ملی و انتخابات شفاف بوده است اما هنوز هم مسایلی وجود دارد که موجب شک و تردید ما نسبت به شفافیت انتخابات می شود. وقتی کمیسیون انتخابات در این تقلب سازماندهی شده دست داشته است اکنون بسیار مشکل است که به این نهاد اعتماد کرد و فیصله ی آن را پذیرفت.

وی افزود: تیم اصلاحات و همگرایی با اعتقاد به نتیجه ی برد- باخت وارد میدان انتخابات شده است ولی متاسفانه تقلب گسترده از تحقق یافتن این موضوع جلوگیری کرد. نهادهای داخلی و بین المللی همه وجود تقلب گسترده و فرسایشی در انتخابات ریاست جمهوری کشور را تایید کرده اند و یکی از انتقادهایی که بر ملل متحد وارد است اعطای تمام اختیارات به کمیسیون انتخابات است و از سوی دیگر آن ها بعضی از معیارهای ابطال آرا را که از سوی ما مطرح شد نپذیرفتند.

احمدی روند فعلی تفتیش را قناعت بخش ندانست و اظهار داشت: موضع ما در مغایرت با قانون کشور قرار ندارد بلکه از جانب کمیسیون و در روند انتخابات، قانون اساسی کشور نقض شده است به طور مثال قانون اجازه نداده که تقلب گسترده در انتخابات انجام شود و کمیسیون انتخابات در آن نقش داشته باشد. جامعه جهانی نیز با توجه به نقض شدن قانون در روند انتخابات، تفتیش صددرصدی آرا را پذیرفت. تیم و ستاد داکتر عبدالله از آغاز روند تفتیش بارها اعلام کرد که کمیسیون انتخابات در تقلب دست داشته بنابراین نباید مدیریت انتخابات را بر عهده داشته باشد. به گفته ی ناظرین ما هنوز هم در روند تفتیش دست هایی برای آشکار نکردن تقلب، وجود دارد.

لیلما احمدی علت جلوگیری از اعلام نتیجه ی انتخابات را چنین گفت: هنوز بعضی از جزئیات توافق سیاسی در ابهام قرار دارد. اعلام نتیجه ی 50 – 50 انتخابات به تازگی اعلام نشده است بلکه از مدتی پیش مطرح شده بود. در دو مورد چگونگی اعلام نتایج و مشارکت دولت وحدت ملی بین دو تیم هنوز توافق صورت نگرفته و مذاکره ادامه دارد. از ابتدا تیم اصلاحات و همگرایی در مورد تشکیل حکومت وحدت ملی و تفتیش صددرصدی آرا انعطاف زیادی نشان داده است ولی متاسفانه از این انعطاف پذیری سوءاستفاده شده است.

عضو ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی تصریح کرد: تیم تحول و تداوم می دانند که در انتخابات تقلب کرده اند و حالا تلاش می کنند که خود را برنده اعلام نمایند ولی مردم آن را نمی پذیرند. اگر این تیم واقعاً خواستار شفافیت در انتخابات است پس باید بگذارند که روند تفتیش با معیارهای درست انجام شود و روند انتخابات با اصول دموکراسی انجام گردد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: حرکت اصلاحات و همگرایی برای از بین بردن تقلب و شناخته شدن تقلب کاران برای همیشه در کشور به یادگار خواهند ماند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بسیار لیلا خانم لطف فرمودند؛ گویا ایشان از سابقه داران پرچمی ها= حزب دموکراتیک خلق ، نیز تشریف داشتند؛ما که سرسام شدیم والله.والسلام.
ملنگ خان پسر پلنگ خان

>>>   خانم لیلما شما را به مثابه یک خانم با فرهنگ و نطاق خوب احترام می نمایم ولی نباید در مورد تیم بهانه جو نظر می دادی امروز غیر از گروپ... دیگر همه مردم افغانستان حقیقت را میدانند. به لحاظ خدا دیگر به بهانه های بیجا پایان دهید. هر قدر در این مورد بحث بی معنی می نماید، به شخصیت خود صدفه میزنید جون باسوادو بی سواد سنگ و چوب میدانند که حقیقت چیست و در مقابل حقیقت چرا بهانه جوئی میشود. و بد تر این که خیلی تیم اطلاحت خیلی پر روی هم هستند.

>>>   ...عزیزیکه زورگویی تجربه سابقه دارندوعملکرد سابقه شان مناسب تحویل خزانه دولت بدست شان نیست . من اگرچه به هیچ یک تیم تعلقیت ندارم اما مشتاقم که مجاهدین سابق یک دوره اپوزیسیون را سپری کنند . اگرمسله تقلب بگویند هردوجانب چه درانتخابات فعلی و گذشته مرتکب شده این تقلب درموجودیت یک ملیون رای تفاوت زورگویی را دورازانصاف رانشان میدهد . حال که حکومت وحدت ملی درشرایط تسلط کشورهای خارجی مطرح بحث است درذات خودبرد-برد است . اگرناشکری کنند شاید واریانت های دیگر اصلا به ضررشان تمام شده درانتخابات آینده دوباره این چانس نیز برای شان میسر نشود. بهتر است فرصت را از دست ندهند.
وطندوست

>>>   بخاطر خدا هم که باشد ... بس کو دیگه!!! گپها و اتهامات تیم عبدالله عبدالله در رابطه با انتخابات دیگر به جنایات رسیده است. من و یقین دارم که عده ای زیادی از هموطنانم امشب یک بحث را در تلویزیون آریانا نیوز دیدیم و شنیدیم !!!!! درین بحث اقای افغانزوی از تیم تحول و تداوم و آقای حکیمی از تیم اصلاحات و همگرایی (مردم نام آنرا تیم استخبارات و هم... گرایی و ظریفان کابل جان نام آنرا تیم وند و زد و بند گذاشته اند) باور بخدا بکنید که من از "دلایل" آقای حکیمی خجالت میکشیدم!!!! دلچسپ آنست که من از حوالی کابل یکی از خویشاوندانم را که بیش از 70 سال عمر دارد وسواد هم ندارد مهمان داشتم او از شنیدن... اقای حکیمی از ته دل با قهقه میخندید و هی میگفت ... چه میگه!!!!! ؟؟؟
ماما مونچانی

>>>   لیلما احمدی!!!!
اولتر از همه خاطرتان جمع باشدکه که من به طرفداری هیچ کاندیدی بر نخاسته ام وبه خداوند سوگند یاد میکنم که به هیچ کاندیدی نه در دوره اول ونه در دوره دوم رای داده ام واز کمونست ها همان قدر نفرت دارم که از ریشکی های اسلام فروش دارم.
مگر لعنت میفرستم به انهای که با وطن ومردمم بازی می کنندچه زن باشند چه مرد.من میشرمم بنام ان افغان های که چهره های شیطانی خود رازیر قباهای مذهبی پنهان کرده اندو چی احمقانه وبیشرمانه سرنوشت ملتم را به بازی گرفته اند.اگر به گفتار روز های اول رهبر های تان برگردیدخواهید دانست که این چقدر احمقانه است که ادعا کنید -تیم اصلاحات و همگرایی خواهان تشکیل حکومت وحدت ملی و انتخابات شفاف بوده است. شما نه طرفدار حکومت وحدت ملی بودید نه انتخابات شفاف زیرا فعلا تیم شما هم زیادتر از 100000 رای تقلبی دارد.
شما اضافه میکنید که تیم اصلاحات و همگرایی با اعتقاد به نتیجه ی برد- باخت وارد میدان انتخابات شده است واین خود نفی ادعای حکومت وحدت ملی است وبعدا اضافه میکنید که نهادهای داخلی و بین المللی همه وجود تقلب گسترده و فرسایشی در انتخابات ریاست جمهوری کشور را تایید کرده اند و یکی از انتقادهایی که بر ملل متحد وارد است اعطای تمام اختیارات به کمیسیون انتخابات است و از سوی دیگر آن ها بعضی از معیارهای ابطال آرا را که از سوی ما مطرح شد نپذیرفتند این در حالیست که تیم شما خود را به پای ملل متحد انداختید وطالب کمک شدید این شما بودید روی تقرر اعضای کمسیون انتخابات صحه گذاشته بودیدبرعلاوه جامعه بین المللی هم شما را در تقلب دخیل میداند وسفیر امیکا این تقلب شا را به صراحت در مطبوعات افشا کرد.شام کمسیون ها را در نقض قانون متهم میکنید بفرمایید بگوید کدام عمل شما مطابق قانون اساسی است؟هنوز بعضی از جزئیات توافق سیاسی در ابهام قرار دارد. اعلام نتیجه ی 50 – 50 انتخابات به تازگی اعلام نشده است بلکه از مدتی پیش مطرح شده بود. ادعا دارید در دو مورد چگونگی اعلام نتایج و مشارکت دولت وحدت ملی بین دو تیم هنوز توافق صورت نگرفته و مذاکره ادامه دارد. چقدر مسخره است این حالت با مقاسیه به ایجابات روند انتخاباتی ( ده در کجا ودرخت ها در کجا).
ایمان داشته باشید مداری گری -حرمت نگذاشتن به اصول شهروندی-گروگان گرفتن ملت-حس جاه طلبی چوکی پرستی تیم اصلاحات وهمگرایی برای همیشه در تاریخ کشور به یادگار خواهد ماند.

>>>   اگر شما فکر میکنید که شما تقلب کار نیستید این سوال را جواب بدهید. چرا حجاب شما در افغانستان ودر دوبی باهم فرق دارد؟ ایا این یک تقلب نیست؟مگراسلام افغانی وعربی فرق دارد؟وقتی در چکر های کشتی ... در خارج استید نه حجاب یادان است نه اسلام ونه ملت ونه مردم وقتی دوباره افغانستان میایید دوباره مسلمان میشوید حجاب پوش میشوید وغمخوار ملت.تقلب شاخ دارد یا دم؟

>>>   خواهر محترم لیلما احمدی ما کاملاًبه نوشته نظر شما موافق هستیم شما را خداوند خیر نصیب کند باید علاوه نمود که اکثریت ملت که در ارای شان دزدی وتقلب از جانب تیم تحول وتداوم جهت رسیدن بکرسی ریاست جمهوری انجام داده شده وبا وصف ان بعوض معذرت خواهی از ملت خواهان انحصار قدرت را با همان رای های تقلبی شان در نظر دارند اکثریت ملت ازین عمل تیم تدوم ناراضی بوده واکنون که انحصاری طلبی را هم دارند ملت را خشمگین ساخته دیر یا زود در مقابل متقلبین انحثار قدرت طلب عکس العمل شانرا خوهید دیدند اگر به همین نظر باشند .

>>>   خواهرم هنوز ملیونر نشده چرا باید نتیجه انتخابات را قبول کند؟؟
خواهر لیلما احمدی

>>>   عبداله برای نتیجه دلخواه خود حتی از پرچمی ها هم استفاده میکند ولی خودرا مجاهد میگوید ها ها ها
سیغانی

>>>   سلام دوبل عبدالله یگ گروگان گیر بی نظیر است او توانسته تمام ملت ودولت وسازمان ملل را با طول وعرضش به مدت بیش از شش ماه به گروگان بگیرد.ضربه های جبران ناپذیر سیاسی واقتصادی وارید کند.ومیلیونها انسان ساکن در سرزمین رادر دلهره واضطراب نگهدارد.سنت زشت وناپسندی را بنا نهد که اثرات منفی ان تا سالها دامنگیر افغانستان خواهدبود بعد این اگر شفاف ترین انتخابات در کشور برگزار شود بازهم طرف شکست خورده نتیجه را نخواهد پذیرفت وبا بهانه های واهی وتمسک به شیوه های که دوبل عبدالله رفته فضای سیاسی کشور را متشنج خواهد کرد .
م ج ر از قم

>>>   مگر همین تیم نبود که تورا تا این حد رساند که حال وظیفه در مجلس سنا و تفریح در دوبی و شارجه انجام میدهی؟ پس اگر تو از آنها دفاع نکنی کی کند؟ بسیار جای تاسف است ...
مرد آریایی

>>>   ماما مونجانی عزیز!
مدهم با تمام فامیل بحث اقایان افغانزی و حکیمی را شنیدم . بخدا باور کنید که ما همه ما که به عبدالله رای داده بودیم از دیر زمان در نتیجه مواضع عبدالله در باره انتخابات پشیمان بودیم که چرا به عبدالله رای دادیم. باز هم باور بخدا را تاکید میکنم که گپهای کودکانه و شارلتانی نماینده تیم انتخاباتی تیم همگرایی حکیمی مرا آنقدر عصبانی ساخت که اگر نزدیک میبود او را سیلی کاری میکردم . شما باور کنید چنان عصبانی شدم که اگر پسر کلانم دست مرا نمیگرفت با پیاله کیلاس تلویزیون را شکستانده بودم.
با احترام
میرزاده از کابل

>>>   هموطنان عزیز شاهد باشید تیمی لیلما از ان پشتیبانی میکند باز هم افغانستان را به بن بست مواجه خواهند کرد عامیانه بگویم همین جا نشانی!!!!! زیرا این عمل برای شان عادت شد.

>>>   به خدا این تیم ... عجیب تیم است که شرم دارندو نه فهم و میخواهند هر چیز را گروگان بگیرند و ناز کرشمه شان هم اینک میچلد. تاکه مردم همت نه کنندو نشان ندهند که اینها هنوز زنده هستند همین قسم بر سرنوشت شان تیم لیلما احمدی و حکیمی و از این فماش مردم بازی خواهد کردند.
کابلی

>>>   تقلب کردی دوشیزه لیلما احمدی که هنوز هم دختر ماندی و شریک زندگی نیافتی چون با کسی جور نمی آید

>>>   صبح بخیر بیدار شوید خانم احمدی شما ... هستید یا زیاد میخوابید ،همه دینا میفهد که اشرف غنی و تیمش برنده بودندولی این شماها بودید که با .. و نا انصافی با استفاده از تاکتیک های خاص شراندازی خودرا در قدرت جازدید.
سیاوش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است