حکومت درباره پاکستان دو دل است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۳/۶/۲۶ کد خبر: 79749 منبع: پرینت

جاوید لودین معاون پیشین وزارت خارجه گفت: ما امکانات اولیه برای ساختن سیاست خارجه پایدار را در کشور نداشتیم و پاکستان توسط ستون پنجم یا نفوذ استخبارات توانست خوشبینی هایی را به نفع خود ایجاد کند بنابراین در سیاست خارجی ما ابهام هایی در مورد این کشور همسایه وجود داشت و سیاست ما بین خوشبینی و بدبینی در نوسان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وی افزود: دولت کنونی تلاش می کرد که پاکستان را قانع بسازد که واقعیت امروزی افغانستان متفاوت از گذشته است و نباید از دریچه هند و یا آمریکا به ما نگاه کنند.

لودین اظهار داشت: مهم، مطرح ساختن مشکل ما با پاکستان در شورای امنیت نیست بلکه یافتن کانال خاص حقوقی است که از طریق آن مشکل مطرح شود و فیصله ای به سود افغانستان در آن صورت گیرد.

گفتنی است از دیرباز پاکستان در امور افغانستان خصوصا در طول دو دهه اخیر به صورت مستقیم و غیرمستقیم دخالت می کرد و در سال های اخیر حتی به صورت فرستادن نیروهای نظامی این کشور در صفوف طالبان بر علیه نظام فعلی و راکت باران خاک افغانستان حالت تجاوز به خود گرفت. ضعف حکومت فعلی در قبال پاکستان، مطرح نساختن دعوای حقوقی بر علیه این کشور درشورای امنیت از جمله انتقادهایی است که مستقیماً رییس جمهور کرزی را در این موضوع نشانه گرفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ازجنرال عبدالرشید دوستم حتی پاکستان هم میترسد:-
ازهمین حال باجنرال صاحب دوستم معاون اول ریاست جمهوری آینده که چندروز بعد باریس جمهورنو ومتفکرجهان به یکجا ارگ میآید گفتگوها راجع به مسایل امنیتی افغانستان جریان داردمیخواهیم یک پلان وطرح وراهکار مشخص را دررابطه به ازبین بردن تمامی گروه های تروریستی درافغانستان روی دست بگیریم جنرال صاحب دوستم بطور کل گفته میتوانیم دارای توانایی خوب وقدرت خوب بوده قادربه ازبین بردن تمامی گروه های تروریستان میباشد ودرامنیت تاثیرخوب خواهدکذاشت ملت شریف ما صاحب صلح وامنیت دایمی خوب خواهدشد.
ظاهرعظمی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است