اختلاف های اساسی میان دو نامزد انتخاباتی!؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۱    ۱۳۹۳/۶/۲۶ کد خبر: 79747 منبع: پرینت

تقسیم مساوی قدرت و اعلام نهایی نتایج انتخابات از اختلاف های اساسی میان دو نامزد انتخاباتی است.

تیم تحول و تداوم می گوید: روند گفتگوها میان نامزدان به سوی مثبت آن به پیش می رود اما در مورد مسایل فرعی، اختلافات جزیی وجود دارد که ممکن است تا امروز روی آن توافق صورت گیرد.

از سویی هم تیم اصلاحات و همگرایی روند گفتگوها میان نامزدان را مثبت می خواند اما در مورد خواست های خود بر تقسیم مساوی قدرت و تشکیل حکومت وحدت ملی بدون اعلام نتایج نهایی چیزی نمی گوید.

دو نامزد انتخاباتی در 2 روز گذشته علاوه بر دیدار با ریاست جمهوری، 2 بار با یکدیگر نیز دیدار و گفتگو کردند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دیدار ها نه ماه شده انشاالله که عنقریب تولد میدهند.
م.ا.کابل

>>>   خدا ده قار خدا كرفتار كند غني عبدلي... ملت خو از دست...بجاره شد تا به كي؟
احد از هالند

>>>   عبدلله مداند که اگر نتایج نهایی انتخابات اعلام شود سند محکمه پسندی برای آمر خلیل بر علیه اتهامات بی اساس اصلاحات و همگرایی خواهد بود چراکه باز شماری آرا بر اساس معیارهای توافق شده تیم اصلاحات و همگرایی - تحول و تداوم - سازمان ملل بوده و کمیسیون مستقل اجرای آن را به عهده داشته . بنائا تیم عبدلله دائما تلاش دارد تا خود را در دولت آینده و به عنوان رئیس اجرایی سهیم بسازد و از اختیارات فراقانونی سهم بگیرد و از طرف دیگر جلوی اعلان نتایج را قبل از به نتیجه رسیدن توافقات و مستحکم کردن جای خود در دولت آینده بگیرد. حتی عبدلله برای توافقات خود از اشرفغنی تعهد کتبی طلب دارد به عبارتی واضح تر فرار به جلو را در دستور کار اصلاحات قرار دارد. ادعای عبدلله برای به قدرت رساندن خود در حالیست که وی کمیسیون مستقل و قانون را زیر سوال برده و بعد از انتخابات اینگونه اعمال کودکانه عبدلله برای وی سنگین تمام خواهد شد . اختیارات فراقانونی برای خدمت به مردم نست بلکه برای فراری دادن خود از واکنش های سیاسیون کشور و اشخاص ملی کشور میباشد. رفتار عبدلله در انتخابات امسال ملامت است چراکه انتخابات به خاطر رفتارهای وی پنج ماه به منظور شفاف سازی متوقف بوده. سهیم شدن تیم اصلاحات در شورای امنیت ملی و همچنین رئیس کابینه بودن باعث خواهد شد حتی رئیس جمهور هم قدرت کافی و قانونی برای زیر سوال بردنش نداشته باشد . مقاومت اشرفغنی با خواسته های عبدلله هم به همین خاطر است که امکان اینکه عبدلله به نافرمانیها و خود سریهای خود ادامه بدهد زیاد است و هرگونه خرابکاری - دزدی - نا فرمانی و غیر قانونیهای عبدلله به عهده اشرفغنی خواهد بود چرا که رئیس دولت اشرفغنیست قسمی که ما در دولت حامد کرزی هم این گونه اقدامات را میبینیم . در حالی که دزدی و فساد را اطرافیان حامد کرزی انجام دادند اما این اقدامات به بدنامی حامد کرزی منجر شد و ایشان منحیث رئیس دولت ملامت خاص و عام شده است. عبدلله برای رسیدن به ارگ دست به هر اقدام و جنجالی زد منجمله اسناد دروغین و اتهامات پیاپی بر علیه مقامات کشور زد و آخرین برگه فشار عبدلله شورشهای مردمیست و دائم تهدید مکند که اگر به خواسته هایش رسیدگی نشود شورشهای مردمی به راه خواهد انداخت . حال باید دید مردم آیا از جنگهای داخلی عبرت گرفته اند یاخیر؟ و باید دید که مردم چطور از شورشهای مدنی پشتیبانی خواهند کرد. مردم از ادامه انتخابات زیر فشار هستند و بعید است که اینگونه اقدامات نتیجه مطلوبی برای تیم اصلاحات داشته باشد.
عبدلله با تقسیم مساوی قدرت متواند تیم تحول و تداوم را با مسئولیت اشرفغنی در میان اذهان عامه بدنام بسازد وبرای خود در انتخابات آینده زمینه سازی کند.
مهاجر

>>>   فعلا که همین دولت نا کارآمد بر سر کار هست بگذارید گفتگوها یکسال دیگر هم طول بکشد اما حرف من اینجاست اگر حکومت حق مردم است باید بر اساس رای مردم دولت تشکیل شود گفتگوهای پشت پرده، این قهر و ناز کردن ها ،این قبول نداشتن ها راه به جایی نمیبرد من اکیدا میخواهم گفتگوهای نامزدین شفاف و علنی باشد اگر نرس عبدالله خواهان شفافیت انتخابات است من به حیث یک مهندس افغانستان خواهان شفافیت گفتگوها هستم ما به هیچ نامزدی اجازه ساخت و باخت ندادیم حق ندارید بالای حقوق ملت معامله کنید یا قانون اساسی و معیارهای بین‌المللی را زیر پا کنید عبدالله هیچ سنخیتی با اشرف غنی ندارد او را متقلب میداند پس چطور میخواهد صدراعظم او شود این صرف قدرت طلبی است اگر عبداله دست بر ندارد ما وارد اقدام میشویم ما شفافیت گفتگو ها را میخواهیم این حق ماست اما رسانه های ما اصلا این حق ملت را مطالبه نمیکند مرتبا از گفتگوهای پشت پرده و غیر قانونی صحبت میکنند ما خواهان مطالبات قانونی خود هستیم اگر ملت را بیسواد دیدید ملت را گرسنه و در تنگنا دیدید خاک به چشمش میزنید چرا سایتها و روزنامه ها و نشرات افغانستان از شفافیت گفتگوها صحبت نمیکند ما ملت حق داریم که در جریان گفتگوها قرار بگیریم بدانید ملت نامحرم نیست نامحرم کسی است که کشور را تهدید به بحران کرد شفافیت شفافیت شفافیت حق مسلم ملت افغانستان است.

>>>   خلاصه باید سخت گفت اگر این دو کاندید با دار و دسته خود و سخن گویان شان سنگ چار کی و ظهیر و دور قاب بادنجان چین اشاف غنی داود سلطان زوی کسی وی را تحویل نمی گیرد به چاپلوسی در هر دروازه سر میزند از غزنی چهار رای آورده بود شما درباره شخصیت وسابقه کاری وی قضاوت کنید در زمان رزیم کمونست ها یک طیاره را به پاکستان تسلیم کرد خودش فرار کرد بزرکتین خیانت در حق ملت نموده حال داد این جاسوس سخن از عدالت می زند. این دو کاندید عزت و آبرو ملت را به صفر برابر کرد همه می داند کرزی دست نشانده امریکا است باز کمی غیرت داشت اقلا با رهیس جمهور ها ملاقات میکرد پشت دروازه سفیر و دیگران نمی رفت اما این دو بی عزت اوباما همرا شان صحبت کرد درک کرد چندان شخصیتی نیستند دیکر حرف برایشان نزد به سفیر امریکا تحویل شان داد حال هر دو خدا زده بی شرم هر روز با سخنان گویان خودقبل از طلوع آفتاب وقت نماز به یک لنگ پشت دروازه سفارت امریکا نشسته انتظار می کشند کی سفیر از خواب شرین می خیزد شاور میکرد صحبانه خود را خورده بعدآ این غلامان را می طلبد پرسان میکند چه کار کردید شما مردم شریف قضاوت کنید آیا چوکی ریاست جمهور باین بی غیرتی شایسته یک افغان با غیرت وبا ناموس است انتخابات چه شد رای مردم چه شد آخر تعین کنند سفیر امریکا ممکن به خاطر داشته باشید این دو...را چند روز بعد شاید دروازه بان سفارت وظیفه گرفت بیاید همراه من ملاقات کنید سفیر صاحب خسته شده کرزی صد چندشرف داشت نسبت به این دو کاندید اوباما در بگرام آمد از کرزی خواهش کرد به بگرام بیا کرزی جواب رد داد گفت اگر در ارگ بیا همرایت صحبت میکنم بگرام غیرتم قبول نمی کند پیش شما بیایم خلاصه این دو بی ...باین حرکات خود عزت و آبرو ملت سخت خورد خمیر کرد نفرین بهر دوی تان با دار دسته تان.
حاجی صبور

>>>   بعضی اشخاص از تیم تحول و تداوم بنام های مهاجر ومفاجر وقره وتره وغیره وغیره بدون هیچ شرم وحیا اشرف غنی را برنده انتخابات با تمام رای های تقلبی ان که توسط ضلع مثلث کمیسون نامستقل وتیم تحولوتداوم وحکومت موجود کرزی که به نفع اشرف غنی در صندوق ها تخته شده بود تقلبات را خاک پوشی کرده اشرف غنی را برنده خطاب میکنند دزددان رای ملت را دزدیده اند وازرای تقلبی به نفع خودشان استفاده کرده اند اجازه این را به ملت نمیدهند که حداقل از دزدی رای شان وتقلب دران درد دل کنند این را گویند را گویند زور گویی دیده درایی وخیره سری خداوند انسان نجات بدهد از شر این ادم ها که همه چیز را به دیده درایی برای خود می قپند ومیگویند که بگوید مبارک ایا قانون انسان شناسی همین را حکم میکند که اشرف غنی درس انرا خوانده وسند ماستری وپروفیسوری خود را برخ مردم میکشد اگر واقعناًهمین شیوه بکار گرفته در انتخابات که از جانب تیم اشرف غنی وپیمان کاران او بخاطر رسیدن اشرف غنی بکرسی ریاست جمهوری از تخلف وتقلب استفاده کرده علم انسان شناسی همین باشد باید انرا علم تقلب وفریبکاری انسان ها نامید وما یقین داریم که تخلف وتقلب بهر شکل وشیوه ان در تمام علوم بشمول علم انسان شناسی مردود است و کار گیری از تخلف وتقلب بخاطر نفع شخصی منبسط از اراده شخص است پس نتیجه براین است کسیکه ادعای پروفیسوری در علوم اشناسی را میکند ولی برای بدست اوردن منفعت شخصی خود دست به تخلف وتقلب وفریبکاری میزند ثابت میسازد که علم انسان شناسی را درست تحصیل نکرده است صرف سند انرا بدست دارد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است