هشدار طالبان پنجابی خطرناک است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۳    ۱۳۹۳/۶/۲۵ کد خبر: 79726 منبع: پرینت

یکی از مقام های بلندپایه ی طالبان پنجابی گفته است که در پاکستان دست از نبرد برداشته اند زیرا می خواهند یک نبرد جدی را برای نابودسازی دشمنان اسلام در افغانستان آغاز کنند. طالبان پنجابی به رهبری عصمت الله معاویه در مشورت با سران قوم های پنجاب فیصله نمودند که نبرد را بر ضد دشمنان اسلام در افغانستان شدت بخشند. وزارت دفاع ملی کشور در پاسخ به این طالب پاکستانی گفته است که ما افغانستان را به گورستانی برای افرادی که چنین تصوری دارند مبدل می کنیم.

بشیراحمد بیژن آگاه مسایل سیاسی در رسانه ای گفت: عصمت الله معاویه دوران طفولیت خود را در محله ای از لاهور پاکستان به نام هیرا مندوی، گذرانده است. مردم افغانستان به خوبی می دانند که این محله بسیار بدنام است. جای تاسف دارد که تعدادی از مردم افغانستانی که به دینداری، مشهور هستند و از لحاظ تاریخ و فرهنگ در بالاترین سطح منطقه و جهان قرار دارند در پاسخ به ناپاک ترین صدا لبیک گویند و مردم خود را به خاک و خون کشند. مسوول خلق چنین وضعیتی که جنایتکاران پاکستانی بیشرمانه بر تداوم جنایات خود بر علیه مردم افغانستان تاکید دارند بی صداقتی و بی مسوولیتی زمامداران افغانستان است. آن ها وظیفه ی اصلی خود را که حفاظت از مردم افغانستان بوده انجام نداده اند.

وی با انتقاد از حکومت افغانستان افزود: کشور ما بحران های مختلف و رنج های بیشماری را متحمل شده است اما 13 سال گذشته بسیار دردناک است زیرا با وجود تمام امکانات و فرصت های استثنایی هیچ گاه نتوانستیم جلو جنایات و توطئه های شوم و پلید پاکستان را در قبال مردم افغانستان بگیریم.

بیژن، هشدار اخیر طالبان پنجابی را بسیار خطرناک خواند و گفت: مردم افغانستان با این هشدارها و صدها توطئه ی دیگر که در کشور در جریان است با ناامیدی و یاس نگاه می کنند. موضوعی که هر انسان باوجدان کشور را رنج می دهد عدم استفاده ی مناسب مقام های حکومتی افغانستان از فرصت ها و امکانات داخلی و بین المللی در مقابله با اراده ی شوم پاکستان است. چند روز پیش رییس جمهور در پیمان شانگهای شرکت کرد و در سخنرانی خود باز هم تاکید کرد که تروریزم در بیرون از خاک افغانستان است. چرا رییس جمهور این شجاعت را ندارد تا در تریبون های رسمی و عمومی از پاکستان به عنوان جنایتکارترین کشور در منطقه نام ببرد. سکوت دولت و چشمپوشی از جنایات و تجاوز پاکستان به این کشور امکان بیشتری برای تداوم و گسترش جنایت فراهم می سازد.

بشیراحمد بیژن تصریح کرد: هشدار طالبان پنجابی جزو برنامه های معینی است که طراحی آن توسط آی اس آی پاکستان صورت گرفته است. این توطئه ای برای کشاندن افغانستان به خاک و خون است. ما بارها از حکومت خواستیم که به راهکارهای نتیجه بخش متوسل شوند، هر چند که پیشنهاد کردن راهکار به حکومت بیهوده است زیرا وضعیت و نابسامانی فعلی در نتیجه ی برنامه ی معین و اراده ی حکومت بوجود آمده است. اگر مقام های سیاسی افغانستان صادقانه وظایف و مسوولیت های خود را انجام می دادند کشور به این وضعیت دچار نمی شد. عمده ترین دلیل گسترش ناامنی، بسترسازی برای چور و چپاول و مافیای مواد مخدر و برای غارت افغانستان بود.

آگاه مسایل سیاسی با تاکید بر اهمیت مردم در بهبود وضعیت کشور خاطرنشان ساخت: بعد از خدا چشم امید ما به مردم افغانستان است. این کشور متعلق به مردم افغانستان است و نه تعداد مشخصی از افراد و شخصیت ها. مردم باید تصمیم بگیرند که آیا فرصت را برای حضور و نفوذ گروهی که از هیرا مندوی می آیند مساعد می سازند و در اختیار غاصبان و غارتگران می گذارند یا از کشور به عنوان عزت و شرف خود حمایت و حفاظت می کنند. اشتباه ما مردم این است که همیشه آرام و خاموش نشسته ایم و در انتظار خیر از نشانی های دیگر هستیم، در حالی که ما باید به عنوان شهروند و انسان مسوول در برابر افراد فاسد وطن، جاسوس و مزدور اعتراض و مقاومت کنیم تا کسی جرات نکند از مساجد برای کسانی که نگاه شوم برای افغانستان دارند تبلیغ کند.

وی در پایان اظهار داشت: جز این که مردم در سرنوشت خود تغییری بیاورند نباید انتظار خوشبختی از آدرس دیگری داشته باشیم. اقدام مسوولانه در قبال وطن و تغییر سرنوشت به این موضوع ربطی ندارد که ما گرسنه هستیم یا سیر، کار داریم یا بیکار هستیم این وجیبه ی فرد فرد افغانستان است. در این موقعیت مردم باید بیدار و هوشیار باشند و از خود مسوولیت پذیری نشان دهند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای طالب انتحاری، خدا به کمرت بزند! شما کاری جز ایجاد ترس و دلهره برای مردم ستمدیده نداری!
آخر در کدام کتاب آسمانی به کدام انسان اجازه داده شده که جان انسان دیگر را بگیرد؟ تو حتی حق کشتن خودت را نداری چه برسد به آسیب زدن به انسان یا جانداری دیگر. نظر تمام ادیان آسمانی هم همین است.
اصولا انتحار یا خودکشی گناه است و در تمام مکاتب گفته شده کسی که به هر دلیلی دست به خودکشی بزند گناهی نابخشودنی انجام داده و به جهنم میرود. پس اگر جهنم را باور داری تو و همه هم کیش و مسلک هایت به جهنم سرازیر میشوید!
هرگاه کسی دست به عملی انتحاری بزند حتما تحت تعلیم و آموزشهای نادرست و غیر خداپسندانه قرار گرفته و شستشوی مغزی داده شده است! یعنی با آموزشهای نادرست و پیاپی، افکار غلط را در مغز او جای میدهند تا فکر و مغزش از کار بیفتد و به هیچ چیز جز انتحار خودش و دیگر انسانها فکر نکند. او دیگر انسان نیست چون نمی اندیشد و تنها مانند یک روبوت رفتار میکند! او عقل ندارد و تنها طبق برنامه ای که به او داده اند عمل میکند.
اگر نادرست میگویم یک آیه از یک سوره از قرآن بیاور که در آن خودکشی یا انتحار را توصیه کرده باشد.
آفتاب

>>>   ما در برابرتهديدات دشمنان نميهراسيم بلكه آبديده ايم اينها فقد حرف است.
عليزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است