دروغ بزرگ هزاره سوم
11 سپتامبر بهانه بزرگی برای زیرپا گذاشتن مقررات بین‌المللی از طرف دولت بوش و توجیه اقدام های بعدی آن شد. تحلیلگران معتقدند كه این اقدام از طرف خود دولت آمریكا برنامه ریزی و انجام شد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۳/۶/۲۳ کد خبر: 79511 منبع: پرینت

13 سال بعد از حادثه 11 سپتامبر هنوز ابهامات زیادی در مورد علل وقوع این حادثه در افكار عمومی جهان به خصوص مردم آمریكا باقی مانده است. در سال های اخیر دولتمردان آمریكایی بسیار سعی كرده اند تا با سندسازی و تحریف وقایع، بر واقعیت این موضوع سرپوش بگذارند. پیچیدگی حادثه 11 سپتامبر كارشناسان را به این یقین رسانده است كه همكاری بسیار نزدیكی در سطح سران بین مقام های سیاسی و امنیتی آمریكا و رژیم صهیونیستی عملیات را سازماندهی كرده است. علیرغم سانسورهای اطلاعاتی مختلف مقام های آمریكایی، واكاوی علت و حقایق این حادثه همواره دغدغه مجامع و افكار عمومی و بین‌المللی بوده است.

برخلاف ادعای مقام های آمریكایی كه این حادثه را اقدام تروریستی و منتسب به بنیادگرایان اسلامی می‌دانند، بسیاری از كارشناسان و تحلیلگران معتقدند كه این اقدام از طرف خود دولت آمریكا برنامه ریزی و انجام شده است. پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی آمریكایی موسوم به دیجیتال جورنال سال گذشته اعلام كرد، یک گروه تحقیق متشكل از تعداد زیادی از مهندسان و كارشناس ساختمان از آمریكا موسوم به گروه حقیقت یاب 11 سپتامبر پس از انجام تحقیقاتی درباره این حادثه به شواهد مهمی دست یافته اند كه ثابت می‌كند داستانی كه مقام ها و منابع رسمی آمریكا درباره این حادثه ساخته اند، دروغی بیش نیست.

11 سپتامبر بهانه بزرگی برای زیرپا گذاشتن قواعد و مقررات بین‌المللی از طرف دولت بوش و توجیه اقدام های بعدی آن شد. برخی از نظریه پردازان آمریكایی برای توجیه حمله آمریكا به افغانستان نظریه متروک و منسوخ «جنگ عادلانه» را مطرح كردند و با بازگشت به قرون وسطی، اصل توسل به زور و جنگ را مجاز شمردند. به گفته ریچارد بكر تحلیلگر سیاسی و عضو ایتلاف انسر، برای توقف جنگ و پایان نژادپرستی اكنون وارد عمل شوید، بوش قصد داشت وارد جنگ شود. این حملات 11 سپتامبر به دولت آمریكا بهانه داد تا مردم آمریكا را برای جنگ بسیج كرده و آنها را گمراه كند.

وی معتقد است كه بعد از حمله به افغانستان دولت بوش به نوعی عراق را عامل حملات 11 سپتامبر معرفی كرد و با ادعاهای كذب آگاهانه و عامدانه در رابطه با سلاح‌های كشتار جمعی در عراق، در تلاش بود تا مردم آمریكا را حامی جنگ علیه عراق كند. به گفته ژیلبر اشكار مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه پاریس گسترش امور نظامی واشنگتن بدون حادثه 11 سپتامبر امكان پذیر نبود.

تیری ماری دیدیه میسان نویسنده فرانسوی كتاب نیرنگ هولناک 2002 هم در این خصوص می‌گوید كه در حقیقت مركز تجارت جهانی در آمریكا مورد اصابت موشک های ارتش آمریكا قرار گرفت... و می‌توان گفت كه این حادثه یک كودتای داخلی بود كه منجر به نظامی گری كامل دولت آمریكا گردید. در راستای سانسور حقایق 11 سپتامبر اخیرا سی‌آی‌ای نیز با انتشار كامل كتاب علی اچ سوفان، از ماموران پیشین اف‌بی‌آی، مخالفت كرده است.

سوفان در این كتاب می‌نویسد: سیا با خودداری از دادن اطلاعات درباره دو هواپیماربای ساكن سن دیگو به اف‌بی‌آی، فرصت جلوگیری از حادثه یازدهم سپتامبر 2001 را از دست داد. وی معتقد است، دلیل حذف قسمت‌هایی از كتابش كمک به امنیت ملی نیست و تنها هدف این اقدام، جلوگیری از بازگوكردن قسمت‌هایی است كه اشتباهات سیا را بیان می‌كند.

ابهامات در افكار عمومی
حادثه 11 سپتامبر سوال های زیادی را در مورد نحوه اصابت هواپیما، سرنشینان آن و... به جا گذاشته است. به گزارش پرس تی وی، پائول زارمبكا، مولف كتاب تاریخ پنهان یازدهم سپتامبر و استاد دانشگاه بوفالوی آمریكا، می‌گوید: به نظرمن، به بیشتر ابهامات و سوالات درباره حملات یازدهم سپتامبر، پاسخ مناسبی داده نشده‌ است. این استاد دانشگاه یادآور شد: یكی از سوالاتی كه من را بسیار آزار می‌دهد، نام بردن از هواپیماربایان است، این در حالی است كه كمیسیون یازدهم سپتامبر، برای این كه ثابت كند كه این افراد واقعا در هواپیما بوده و مشخص كردن نقش آنان در آنچه كه آنها از آن به عنوان هواپیما ربایی نام می‌برند، هیچ تلاشی نمی‌كند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل هم نتایج‌ نظرسنجی های انجام‌شده از مصاحبه با هزار شهروند آمریكایی و هزار شهروند انگلیسی را منتشر كرد كه در آن نشان می‌دهد، 14 درصد مردم انگلیس و 15 درصد از مردم آمریكا، دولت واشنگتن را در طراحی توطیه حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی دخیل می‌دانند. این نظرسنجی تلیفونی در آمریكا و انگلیس ماه گذشته میلادی و توسط شركت پژوهشی جی اف‌ كی برای تهیه مستندی با عنوان پرونده‌های توطیه - 10 سال بعد، انجام شده است.

برخی از تحلیل گران نیز علاوه بر نقش دخالت دولت آمریكا در طراحی این حادثه، صهیونیست ها را نیز در این امر دخیل می‌دانند. كریستوفر بولین محقق و روزنامه نگار آمریكایی در مقاله‌ای با عنوان آزمایشگاه سوپر ترمیت اسراییل شواهدی دال بر دخالت سازمان یافته رژیم صهیونیستی در حادثه 11 سپتامبر ارایه می‌كند. بولین با بیان اینكه در كتابی تالیفی خود با نام حل 11 سپتامبر، فریبی كه جهان را تغییر داد به این موضوع پرداخته است كه گروهی كوچک از تندروهای صهیونیستی بلند پایه حملات 11 سپتامبر را انجام دادند، وی می‌نویسد: در مركز این گروه شیمون پرز رییس اسراییل، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر كنونی و آرنون میلكان افسر سابق موساد قرار دارند.


م. حریف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فقط يك بهانه بود

>>>   به نظر شما BBC مزدور در دروغگویی بیشتر تخصص دارد یا VOA نیرنگباز؟

>>>   (به نظر شما BBC مزدور در دروغگویی بیشتر تخصص دارد یا VOA نیرنگباز؟)
سگ زرد برادر شغال!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است