بهانه های پوچ پاکستان دلچسب نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۳/۶/۲۲ کد خبر: 79450 منبع: پرینت

وزیر خارجه ی هند طی سفری که به کابل داشت گفت که افغانستان در مرحله ی حساس گذار قرار دارد و کشورش تلاش می کند که آرمان افغانستان را برای تامین ثبات برآورده سازد. وی گسترش روابط دو کشور را برای تامین صلح و ثبات در منطقه سودمند می خواند. وزیر خارجه ی هند همچنین بزرگترین پرچم افغانستان را در تپه ی بی بی مهرو برافراشت و یک میلیون دالر نیز برای ساختن پارک تفریحی در این منطقه تعهد کرد.

احمدبشیر بیژن تحلیلگر مسایل سیاسی در برنامه فراخبر گفت: یکبار دیگر حمایت و صمیمت هندوستان به ادامه ی حمایت های تاریخی از مردم افغانستان در مراحل حساس و سرنوشت سازی که افغانستان زیر نگاه های شوم پاکستان و برخی کشورهای دیگر قرار دارد می تواند پیام بسیار خوبی برای افغانستان داشته باشد.

وی در پاسخ به چگونگی استفاده ی افغانستان از محبت هندوستان در گذشته گفت: حکومت متاسفانه از محبت ها و کمک های هندوستان نتوانسته است در راستای برآورده ساختن آرزوهای ملت افغانستان استفاده کند، همچنان که نتوانسته بود از کمک های صادقانه بسیاری از کشورها در سال های اخیر استفاده ی درست کند.

بیژن اظهار داشت: تعریف رفیق و رقیب برای سردمدار یک کشور نخست شهامت، صداقت و تعهد نیاز دارد که در وجود رییس جمهور دیده نمی شود. وجود رهبری که برخاسته از بستر و اراده ی ملی نیست مشکل جدی و مایوس کننده ی ملت افغانستان است.

وی در مورد صحبت اخیر مشاور امنیت ملی پاکستان گفت: برخورد بیشرمانه ی پاکستان و اراده ی جنایتکارانه و خبیث پاکستان بنا به تجربه ای که از این کشور داریم ربطی به برافراشتن پرچم افغانستان از سوی هندوستان ندارد بلکه این کشور از بدو تاسیس، نگاه شوم و خصمانه نسبت به ما داشته است.

آگاه مسایل سیاسی در پایان گفت: رییس جمهور کرزی با اختیار نکردن موضع حقیقی در قبال پاکستان، در حق مردم خود بسیار جفا کرد و روزی خواهد رسید که مردم وی را به همین علت بازخواست خواهند کرد. بهانه های پوچی که پاکستان برای ادامه ی جنایات خود در افغانستان برای ما و جهانیان مطرح می کنند دلچسب نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است