تیم اشرف غنی، مشکل خلق می کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۰    ۱۳۹۳/۶/۲۰ کد خبر: 79394 منبع: پرینت

بعد از تحریم سیاسی و تکنیکی انتخابات از سوی اصلاحات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله، گفته می شود یک بار دیگر نامزدان به دعوت رییس جمهور کرزی به ارگ ریاست جمهوری با یکدیگر در مورد اختلاف های انتخاباتی گفتگو می کنند. در حالی که تلاش های جامعه جهانی برای ایجاد توافق بین دو نامزد تا کنون موثر نبوده آیا این نشست می تواند گره انتخابات را باز کند؟

داکتر نجیب یوسفی عضو ستاد اصلاحات و همگرایی در برنامه ای از آریانا گفت: دیدار دو نامزد در ارگ ریاست جمهوری احتمالی است ولی در حال حاضر توپ در میدان داکتر اشرف غنی احمدزی است. در طول ملاقات های دو نامزد مشکل روی دو مساله بود. اول، از دید تیم اصلاحات و همگرایی کمیسیون انتخابات کار خود را به درستی انجام نداد و نه تنها انتخابات بلکه زندگی مردم را به بن بست کشاند و ما نتیجه ای که برآمده از تقلب است و شفاف نمی باشد را نمی پذیریم. اگر داکتر احمدزی فیصله ی این کمیسیون را مشروع بداند بن بست ایجاد خواهد شد.

وی افزود: داکتر عبدالله در نشست مطبوعاتی دروازه های گفتگو و مذاکره را باز گذاشت. داکتر عبدالله همچنان که پیروز دور اول بود بنا به حمایت شخصیت های سیاسی می توانست حکومت اعلام کند اما وی به صوابدید کشور و ملت این کار را نکرد و دروازه ی گفتگو را با تیم مقابل باز گذاشت.

به باور یوسفی، داکتر اشرف غنی همان طور که گفتند بسیار انعطاف از خود نشان دادند ولی تیمی که در اطراف وی است همواره مشکلاتی را خلق می کند. اگر داکتر احمدزی به توافقی که در حضور جان کری کرد و نسبت به امضایی که در توافقنامه داشت متعهد باشد نباید خواستار اعلام نتیجه قبل از توافق سیاسی بین دو نامزد باشد. دوم باید حضور و مشارکت دو تیم در حکومت وحدت ملی متوازن باشد و سوم، اگر آن ها روی صلاحیت های پُست ریاست اجرایی تلاش کنند من اطمینان دارم که بزودی توافق ایجاد خواهد شد. اگر اراده ی سیاسی و تعهد نسبت به منافع ملی این کشور باشد این گره بزودی باز می شود.

داکتر نجیب یوسفی تصریح کرد: مشکل همین است که داکتر اشرف غنی چیزی را مشروع می داند که سنگ و خاک و چوب این کشور از آن بیزار است و آن تقلب و فساد در انتخابات است. هر نوع اعلان نتایج از این کمیسیون را نمی پذیریم. همان طور که داکتر عبدالله گفتند طرفدار بحران در کشور نیست اما تیم تحول و تداوم چگونه فیصله ی این کمیسیون را که انتخابات را با بحران روبرو کرده، می پذیرد؟

عضو ستاد اصلاحات و همگرایی با انتقاد از عملکرد سازمان ملل در پروسه ی تفتیش اظهارداشت: سازمان ملل به ما تعهد سپرد که از پروسه ی انتخابات نظارت کافی خواهد داشت ولی متاسفانه متخصصینی که باید در جریان تفتیش می آورد را نداشتند و یا نیاوردند. بنابراین نتیجه ی این تفتیش قابل پذیرش ما نیست.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: من در انتخابات کنونی هیچ برنده ای نمی بینیم. در حکومت وحدت ملی که مورد توافق دو نامزد است باید منصفانه جایگاه ها مشخص گردد. مردم سهم خود را با شهامت انجام دادند و در انتخابات شرکت کردند. در صورتی که پیش از توافق سیاسی بین نامزدان، کمیسیون نتایج را اعلام کند داکتر عبدالله با مردم مشورت می کند و تصمیم و خواست مردم مورد قبول ما است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داكتر صاحب عبداللا شخص خوب و وطن دوست است نه مانند تيم تحول وتداوم يهودي.
صديقي

>>>   اقای داکتر یوسفی!
در هر حرکت سیاسی حجتی باید وجود داشته باشدتا زمینه منازعه سیاسی را مساعد سازد ولو اگر فرضی هم باشد.
حجت فرضی تیم شما کلمه تقلب بود واست این که شما ادعا دارید که بعد از پیروزی دوره اول می توانستید حکومت خود را اعلان کنید مگر نکردید این نشان دهنده حسن نیت شما در برابر رای مردم ودیموکراسی نیست بل مسله 50+1 مطرح بود ورنه شما این کار را میکردید زیرا حرکت های بعدی تیم شما نشان دهنده این عمل شماست حتی حاضر بودید مملکت را به سوی تجزیه بکشانید.تیم شما بود که ار روند پروسه انتخابات ومذاکره برامدید ودست به دامان خارجی ها انداختید وطالب کمک شدید این شما بودید که درخواستی ها کتبی خود را به خارجی ها تقدیم کردید ودرین جریان هیچ سروصدای شما وتیم شما شنیده نشد همینکه دیدید به نتیجه نمی رسید با دهن به تقلب تا اینکه شما تقضای تفتیش 50% ارا را کردید وتیم رقیب شما تقاضای 100% را
وقتی ناامیدی شما روز افزون میشود شما ناضرین سازمان ملل را هم ملامت میکنید در حالیکه حتی خارجی هم برای تقلب برای تیم شما در داخل انگر ها دستگیر می شوند.حتا سفیر امریکا تیم شما را به تقلب شریک میداند باوجود ان هم مرغ شما یک لنگ دارد.همینکه نام چوکی اجرایوی بالا شد منازعه فرضی دیگر برای شما پیداشد دو پای را در یک موزه کردید چوکی اجرایوی وانتخاب تمام وزرا به صلاحیت شما وبس. برای شما قانون اساسی و هر قانون وضع شده کشور وقتی قابل قبول است که به نفع شما باشد در غیر ان اصلا چیزی بنام قانون نزد شما وجود ندارد و ارزش ندارد.بفرمایید بگویید از اعلان حکومت موازی تا لگدمال نمودن تالار خیمه لویه جرگه -چها راهی پشتونستان تظاهرات با انتقال سلاح لت کوب مردم توهین به ملیت های داخل افغانستان وبلاخره شهید نمودن جوان 22ساله وزخمی نمودن 5نفر در حرکت های تجلیل روز شهید در کابل کدام یک این عمل حرمت گذاشتن را به قانون ودیموکراسی نشان میدهد؟
گذشته از ان مردم افغانستان رای داده اند ومنتظر نتیجه رای خود استنداگر تقلب صورت گرفته بود شما باید تا امروز توان ان را میداشتید که تقلب را ثبوت میکردید وقتی نه توانستید چرا ملت را به گروگان گرفته اید من منحیث یک شهروند مانند ملیون های دیگر نمی خواهم باشما معامله صورت بگیرد شما امتحان خود را دادید بگذارید مردم سرنوشت شان را خود شان تعین کنند. من ایمان دارم شما به رای مردمی که به شما رای داده اند هم خیانت میکنید اینکه میگوید با مردم مشورت میکنید این هم یک نیرنگ دیگریست که با اذهان مردم بازی میکنید مردم نجیب افغانستان هیچ وقت ارزوی به بحران کشیدن کشور شان را ندارند این شما استید با چند اوباش وچپاولگر این بحران را برای رسیدن به چوکی ودزدی دامن میزنید.

>>>   بهتر است از نام مردم به نفع تان استفاده نکنید. از کدام مردم شماها حرف میزنید. مردم افغانستان دروان انقلاب اسلامی را که شما قصابان مردم شده بودید فراموش نمی کنند. زمانیکه تصمیم خود را اعلان کردید به مردم هم بگوید که افغانستان را ترک کنند زیرا دروان شرو فساد با راهکار های تازه و افراد تازه نفس برای کشتار مردم وارد میدان می شوند. اگر از ما به نام مردم افغانستان یاد می کنید, ما دیگر یک دولت با صلاحیت های قانونی می خواهیم چیزیکه با فرهنگ و مرام تیم اصلاحات و همغرائی کاملاً در مغایرت قرار دارد.
خان میر از چاریکار

>>>   اشرف غنی وتیم ان هم مانند دزدان سابق که کالا را از جان مردم میکشیدند وبه جان خود میکردند بعداًبه صاحب اصلی ان می گفتند که حالی بگو مارک درغیران میکشمت درین انتخابات اشرف غنی وتیمش همان کار را گرفته اند که با رای های تقلبی ودزدی می خواهند که خود را پیروز سازند وتیم رقیب ان در حالیکه با رای پاک مردم نسبت به اشرف غنی بیشترین رای را دارند بازهم داکتر عبدالله وتیم ان حاضر هستند بخاطر وحدت ملی تقسیم مساوی قدرت را بپذیرند ولی تیم اشرف غنی با دیده درایی خواهان انحصار قدرت اند وبا همان رای های تقلبی که از چشم هیچکسی پوشیده نمانده تیم خود را برنده میدانند واتکا به اعلان از جانب همان کمیسون متقلب ومتخلف انتخابات دارند که خواهی نخواهی تیم اشرف غنی را با رای تقلبی که خود همان کمیسون در صندوق ها به نفع اشرف غنی پر کرده مینمایند واز داکتر عبدالله می خواهند که اعلان پیروزی را از جانب کمیسون متقلب بپذیرند خودشان انرا میپذیرند واضح است که تیم اشرف غنی انرا میپذیرندوباید بپذیرند چون به نفع شان اعلان میگردد شما ببینید زور گویی تیم اشرف غنی را وقتیکه یکی از اشخاص مقتدر وکلیدی تیم داکتر عبدالله عدم پذیرش شانرا از اعلان برنده کمیسون با رای تقلبی وغیر شفاف اظهار نظر میکند طاهر زهیر پیشکاره به اصطلاح سخنگوی شان فوراً دریکی از تلویزیون ها حضر میشود که ما تنها داکتر عبدالله را میشناسیم وبس اما به خورد تا بزرگ تیم خود را ذیحق وازاد در نظریات ودفاع غیر منطقی شان در مقابل تیم داکتر عبدالله میدانند گپ شان از تمکین قانون است ولی نقض کننده خود تیم اشرف غنی است ازادی بیا را قانون اساسی وقانون رسانه ها به همه شهر وندان اجازه میدهند که ازادانه ابراز نظر کنند این حق شهروندی شان گفته شده اما از روی غرور وتگبر وز.رگویی طاهر زهیر پیشکاره وسخنگویی تیم اشرف غنی بانقض قانون اساسی وقانون رسانه ها ازین حق شان محروم میسازد ودرجای مفاد شان اتکا به قانون میکنند در حالیکه همین تیم تداوم نقض کننده قانون ومتقلب وزور گو وانحصار طلب قدرت میباشند یک بام ودوهوا در عمل کرد تیم تداوم کاملاضصدق میکند .

>>>   آقای یوسفی صدقه نام داکتر شوند!!! یک فیلسوف انقلابی گفته است:
ختی اگر قضایای ساده هندسی با منافع مادی افراد تضاد داشته باشد آنرا نمیپذیرند.
چه داکترهایی داشتیم که اگر جهان را به انها میبخشیدید انقدر وقار و عزت داشتند که در دفاع از غلط قرار نمیگرفتند!!!!

>>>   آقای آصفی همین ظلم و بیداد و بیعدالتی خاندان نادر و دار و دسته اش بود که امروز انسانهای بیسواد و بی وجدان مانند محقق و .... از آن استفاده نموده و بخاطر همان حرکات ناپسند شما همه ی قوم پشتون را کوبیده و ملامت مسازد - مگر همین خاندان شما بنام قوم و زبان و سمت حکومت نمیکرد اگر همان وقت بالفرض دوباره بیاید آیا کدام اهمیتی به عبدالله و دار ودسته اش خواهی داد ؟ یا ا ینکه دو دست و پا باز محمد زایی اصیل و پشتون دو آتشه خواهی شد ؟ دیگر بس است مردم آن مردم چهل سال قبل نیستند همینکه اجازه داری در این کشور زنده گی کنی برایت کافیست - دیگر نمک به زخم های مردم نزن

>>>   هدف چوکی است یابرنامه ؟ تیم تحول نظام ریاستی میخواهد و تیم اصلاحات صدارتی میحواهد حال حکومت وحدت ملی چه میخواهد ؟ اگرهدف برنامه است پس جلب نظرمردم مهمترازچوکیست اگرهدف چوکیست پس انتخابات خاک برچشم زدن بوده نظام وحدت ملی کودتایی است . بااین تناقض هردوتیم درنزدصاحبنظران برمبنی منافع شخصی و گروهی مبراازخواست جامعه بوده کارآمدی درنظام بعدی نخواهی داشت برعلاوه اینکه مردم هردورامانده بطرف حزب مفکوروی خواهدرفت بلکه هردوتیم بااین خصایل خویش ازصحنه سیاسی بدورخواهند ماند . هرزمستان بهاری دارد اگریکی ازشماها حامی برنامه میبودیداپوزیسیون را بمراتب بهترازقدرت دولتی میدانستید چون ادامه مبارزه حاصل بمراتب بهترازین و مطمینترازین خواهدداشت . حال حکومت وحدت ملی هم تشکیل شود به وعده وفا هم شود مگرارکان دولت را بکدام پلان وبه نفع کدام شخصیت و گروه برده خواهید توانست ؟ به هیچکدام . نتیجه ناکام روسیاه و بدنام ناقابل و ناشایست خواهید بود . راست گفته بودند که قدرت انسان را کوروکرمیسازدکه بچشم خوددیدیم .
وطندوست

>>>   نظر دهنده ششمی
باز چی شده کج خلیده، که ده قمچین محقق چو بخط کده روان استی. محقق یکی از سرداران سربدار ها و عیار های خراسان زمین است. او بیعقل محقق از قریه بر خاسته از بین مردم. نه از فلان سفارت، و سازمان استخباراتی، تو که تا یک شبکه از لندن و امریکا و اسلام آباد و ریاض و تل ابیب امتداد نداشته باشه حتی همیقه نو شته ره هم نمیاتی، او خو گپ خود هر جای میگه هرگز هم ازی وطن نمیره. مرد واری هم میگه اگه مردی گفتن نمان، نمیدانم ده اروپا هستی یا امریکا، ده اینجه باشی از پنج کیلومتریش جرات تیر شدنه نداری، افسوس که اوغان قاغس سانسور می کنه اگه نه میگفتم ، تو ش غ ا ل خدا خوده کتی محقق برابر میکنی.

>>>   به نظر بنده تیم تحول نیز تقلب کرده است اگر نکرده باشد چرا انقدر ترس دارد و زاری می کند برای تیم اصلاحات

>>>   جناب يوسفي!
از محتواي نامه تان فهميده ميشود كه جناب عالي از جمله كمبودرهاي است كه داكتر خطاب ميشود.
شرم است براي همه شما خيرات خواران وجيره خوران؟؟
باكدام ابرو وكدام افغانيت در حكومت داكتر غني كه انتخابات را برده است خود را شريك ميسازند؟
مثل رؤياه كه از پسمانذه شير ميخواهد تغذيه كند.
نوري

>>>   من معلم عطا را از وقتی می شناختم که ریش تراش کردن را هم درست یاد نداشت. حالا با دریشی ایتالوی و لند کروزر به کوه بالا شدن هم برش بسیار سخت است.

>>>   از کشمکش های انتخاباتی و فضای سیاسی مستولی بر اوضاع افغانستان برایم به اثبات رسیده که داکتر عبدالله عبدالله هرگز رییس جمهور افغانستان نخواهد شد. او نهایتاََ از هم تیمیهایش برای رسیدن به قدرت موضعی و مالی استفاده خواهد کرد و در آن بهبوهه ندامت هیچ سودی نخواهد داشت. ناحق وقت گرانبهای تان را در این گیرودار ضایع نکنید.

>>>   خان میر نام غریب دیوانه وار یاوه سرائی میکند. شرم آور است که در نتیجه نیرنگ و فریب برنده شوید. این مانند دزدی حق دیگران است و با کدام وجدان آنرا میگیرید؟ مطمئن باشید این خواب و خیال شما به حقیقت نمی پیوند.
جان میر از لوگر

>>>   کدام تقلب!
همان تقلب که ملل متحد، امریکا، ناطرین و همه ملت و دنیا در نتیجه تفتیش برملا ساخت !!!
بزودی مشت ملت به دهنتان خواهد خورد

>>>   همه میفهند که اشرف غنی احمدزی برنده انتخابات است، ولی کسی عمدآ و کسی هم جهالتآ خودرا بازی میدهند تا چند چوکی بیشتر بخود کمایی کنند، اکثریت مردم به تیم تحول و تداوم رای دادن تا تغیر مثبت را در زندگی شان رونما گردد بی خبر از اینکه یک گروه مانند زاغ ها در مدت چندسال بر تمام چیز در کشور سایه افگنده و همه چیزز را به نفع خود و گروه شریر خود میخواهند بچرخانند.
کابلی

>>>   عبدالله شخصیت ...خود را درین مدت بر ملا ساخت و از مهک تجربه غش بر آمد دیگر جای برای توصیف نمانده بیله باید برایش افسوس خورد که مانند دو شاخ بایسکل دیگران او را به هر طرف میدوانند باشد بدوانند تا جانش بر آید

>>>   والله حرف های دونفر همیشه توخالی است: یکی آن نجیب یوسفی و دگرش هم اوریا است. همیشه سخن های واهی می زنند که یکی ان اکت متمدن را و دیگری اکت لچکی می کند.
وصال قرغه

>>>   اوداله کی شخصیت دارد که آنرا بفروشد. اینها به دست های اغیار پرورده شده اند. قلب های اوداله مانند ار درد مردم ګرسنه این کشور عاری می باشند. این هارا را بادارانشان چنان به زنجیر های یرده ګی و غلامی بسته اند که هرګز صدای حق را بلند کرده نمی توانند. اینها پول می اندوزند و ... جان میدهند.
علی از کوته سنګی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است