سه شایعه از سه موضوع مختلف حکومتی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۳/۶/۱۶ کد خبر: 79024 منبع: پرینت

1
سفارت افغانستان در تهران را دریابید

سفارت افغانستان در تهران متاسفانه از فضای بسیار کوچک برخوردار است که بی برنامگی و بی نظمی در این سفارتخانه باعث شده است مهاجرانی که از اقصی نقاط ایران برای کارهای اداری خود به این سفارت مراجعه می کنند از روحیه های بسیار بدی تا مدتی که در این فضا هستند برخوردار شوند.

اغلب این مردم بیچاره به خاطر تعطیل کردن کار خود برای چند روز و پیش نرفتن امور خودشان به سرعت و بی اهمیت قرار گرفتن توسط کارمندان این سفارت از لحاظ روحی و جسمی ناراحت و افسرده هستند.

خصوص زنان و دختران که در کنار مردان در یک فضای بسیار کوچک و تنگ که حتی نفس کشیدن سخت و سنگین است و منجر به دعواهای زنانه و مردانه میان مهاجران هم می شود.

به جای نصب تلویزیون در سالن بسیار کوچک کمی روی تهویه و سرویس های بهداشتی و امکانات رفاهی برای مهاجران کار شود.
چون درآمد خوبی را سفارت از لحاظ مصارفی که از مردم می گیرند دارا می شود.

در این میان، متاسفانه کار دانشجویان در کنار کار سایر مردم پیش می رود و بسیاری از دانشجویان از این لحاظ شاکی هستند.

امیدواریم که رسیدگی کامل شود.

بیتا



2
مفسد ترین اداره، ریاست معارف غزنی

در ریاست معارف غزنی کمتر کسی را می توان یافت که در فساد اداری دراین اداره دست نداشته باشد، در این اداره از جعل اسناد گرفته تا جابجای پٌست های و خرید و فروش بست های دولتی بسیار به آسانی انجام می شود.

یک بست خدمتی معلمی از 30 هزارافغانی به بالا معامله می شود و یک بست رسمی معلمی از 100 هزار افغانی بالاتر و یک شهادت نامه صنف دوازده بین 25 تا 35 هزار افغانی بسیار به آسانی در این اداره توسط مسوولان درجه اول تهیه می شود.

خوب اینها که کارهای معمول در ریاست معارف غزنی است جدیدا خبری از قول فرماند پولیس این شهر مبنی بر دست داشتن این ریاست در ترور افراد و شخصیت های با نفوذ این شهر نیزحکایت دارد.

خوب حد اقل در چند مور جعل اسناد که من خودم شاهد بوده ام می توانم به جرأت بگویم که هرکاری خلافی از این اداره محلی می توان انتظار داشت و کسی هم نیست که از این اداره پرسان کند که چرا شما این کار هارا می کنید.

طبق آخرین گزارش هم اکنون بیش از 150 بست معلمی بین چندین نفر دیگر در بدل پول توسط مدیر منابع بشری این ریاست توزیع شده است.

حسین محمدی



3
هدیه شهرداری یک زمین مرغوب به رییس جمهور

رییس جمهور در واپسین روزهای وداع اش مالک زمین رهایشی گردید.
شاید این هم یکی از پاداش های کارکردهای نیک و ملت دوستانه ی بیشتر از یک دهه اش بوده که شهرداری کابل این موقعیت حساس را برای رییس جمهور مناسب دیده است.

اخیرأ در روزهای وداع اش رییس جمهور نیز صاحب زمین گردید اما معلمین و معلولین و معیوبین هنوز دوسیه های شان روی میز شهرداری و از برخی دیگر ایشان روی میز وزارت شهدا و معلولین و معیوبین باقی است.

هنوز معلمین، معلولین و معیوبین، فامیلهای شهدا و هزاران بی سرپناه در کوچه و پس کوچه ی شهر زیر خیمه و در خانه های مخروبه و ... زندگی دارند اما شهردار کابل و رییس جمهور به هیچ یک ازوعده های خویش مبنی بر سرپناه دادن به این دسته افراد پابند نبودند.

شهردار کابل اخیرأ رییس جمهور را در یکی از اماکن امن و موقعیت حساس از نظر امنیتی و استراتیژیک مالک زمین ساخته، این پاره ی زمین نزدیک ارگ ریاست جمهوری عقب مکتب لیسه عالی امانی موقعیت دارد، هنوز معلوم نیست این پاره ی زمین هدیه ی شهرداری کابل بوده یا از بودجه یکی از ارگانهای دولتی مبلغ آن پرداخت گردیده است.

این موقعیت حساس باید برای یکی از وزارتخانه ها و یا ریاست های دولتی سپرده می شد که اخیرأ شکار رییس جمهور گردید.

رحمت نیکان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب نیکان صاحب زمین را که گفتید از دختر امان الله است که برای ریس جمهورداده
ع.یوسفی

>>>   مطالب اول شایعه نیست، کاملا درست است. برخی از کارمندان سفارت افغانستان مثل گوسفند با مردم رفتار می کنند. مردم این هارو مزدور و خدمت گذار گرفته اند نه رئیس.
زلمی از بدخشان

>>>   ریس معارف غزنی که به فساد آغشته است باید وردکی باشد.زیرا در معارف افغانستان وردکی ها به فساد وقوم پرستی دست بالا پیدا کرده اند درسابق هم احکام داده بودند:((که وردک وی مقرر دی شی.)) .
احترام عبید الله.

>>>   همينكه مانند ديگران بزور غصب نكرده خيلي مهم است در غير آن كي پرسانش را ميكرد؟؟

>>>   روزشنبه به سفارت افغانستان درتهران مراجعه کردم بخاطر اتصال عکس بچه هایم درپاسپورتم ودرباجه شماره 7 رفتم یک آقای نشسته بود وهیچ جواب قانع کننده برای مهاجرین نمی داد وفکر کردم مسول باجه شماره 7 ازوزارت خارجه کرده مقام اش بالا است وخیلی متکبر ومغروراند ودرهمین لحظه یک خانم جوان آمد یک سوال داشت واصلا جواب نداد ورق شان انداخت بیرون خانم جوان گریه کرد وگفت ازشهرستان آمدم وبچه شیرخوار دارم.
م. ن از تهران

>>>   وزارت معارف درکابل مانند پولیس پشاوریست- شما از غزنی میگویید/ این معارفچیها همه از دسته گلبیدین و تعلیم یافته های آی اس آی و پولیس پشاوری اند.همانطوریکه وزیرش پاروق وردک معلمین را بنام همدردی با فلسطین دعوت نمود-اما برعکس همدردی و پشتیبانی از داماد اسراییلی یعنی کوچی غنی و گلبیدین وملاعمر اسراییلی-پاکستانی نمود.

>>>   ما افغانها یک عادت بدی داریم که هروقت به یک چوکی دیپلومات برسیم هیچ کس نمی شناسیم ومدت یک هفته میشود به سفارت افغانستان درتهران مراجعه میکنم هیچ جواب نگرفتم دیپلومات ها کار خودرا خوب انجام نمیدهد.
تیمور ازتهران

>>>   سفارت افغانستان درتهران یک سایت جهت مراجعین باز کرده 24 ساعت بسته میباشد وچند باربه سفارت مراجعه کردم جواب نگرفتم ونمیدانم مشکل درکجا است: ‏Www.nobat-afgemb.com

>>>   این شایعه نیست حقیقت دارد سفارت افغانستان تهران کاری شان خوب انجام نمی دهد مدت9 روزمیشود به سفارت مراجعه میکنم جهت الصاق عکس بچه هایم به پاسپورت خودم ولی غرفه 7 کارمان انجام نمیدهد مسول غرفه میگوید که بچه هایت باید کارت ولادت داشته باشد و90% ولادت ها درمنزل انجام میشود وبچه هایم تذکره وپاسپورت بهمرای مادرشان دارد ولی غرفه قبول نمیکند ومیگوید برو به افغانستان کارت ولادت بیار وآیا امکان دارد بچه 15 و 12ساله گرفتن کارت به افغانستان بیایم.

>>>   سفارت افغانستان درتهران خیلی مدیریت ضعیف کارمیکند وکسی نیست اینهارا مدیریت کند ومهاجرین خیلی ازپیش کارمندان ناراض اند.
سیرت ازتهران

>>>   من وخانم ام پاسپورت جداگانه داریم وچند باربه سفارت مراجعه کردم جهت گرفتن یک جلد پاسپورت ولی کارمندان سفارت برای ما نداده است وکارمندان سفارت میگوید شما کارت ازدواج ندارید باید بروید به افغانستان کارت ازدواج بیاورید وسن ما 52 رسیده باید کارت ازدواج بیگرم رفتن به افغانستان وآمدن یک مرگ است هردوی ما تذکره کتابچه ای وپاسپورت قانونی داریم ولی کارمندان سفارت فبول نمی کند.
نعیم خان ازتهران

>>>   برخی از کارکنان سفارت در تهران خصوصا صمدی کنسول ، سفارت را ملک شخصی خود قلمداد می کند که هر کاری که دلش خواست انجام دهد. وای به زمانی که طاقت مردم طاق شود .
مهاجر

>>>   برادرحرام حرام به هرنحوی که بدست بیاری.چه بزور،چه به رشوت وچه دیگرروشهای ناروا.

>>>   دوستان کمی انصاف کنید کرزی فرد اول کشور است درست است که حق او دیگران فرق ندارد ولی باز هم انصاف خوب است کسیکی 13 سال به این کشور ویرانه نفسک نفسک زد حالا شما به یک نمره زمین هم بخیلی میکنید این انصاف نیست اصلا
مجاهد

>>>   90%مراجعین به سفارت درتهران ازعمل کردکارمندان ناراض اند مراجعین ازساعت ۴صبح الی ۴عصر به دروازه سفارت سرگردان اند ومشکل خیلی دیگرنداشتن سفارت یک تشناب است ومردم مدت ۱۲ ساعت به درب سفارت ایستاده است آنقدرسفارت درآمددارد ولی یک تشناب درست نمیکند.
احسان ازتهران

>>>   مجاهد نما
جنگ و کشتار و ویرانی کشور در -زمان کرزی بدتر از زمان مجاهدین است.
فرق آن اینست که امروز در سراسر کشور جنگ است و تجاوز است/ در زمان مجاهدین جنگ در شهرکابل متمرکز بود/ و دیگر اینکه درزمان مجاهدین جنگ عملآ از جانب اجانب علیه دولت مجاهدین جریان داشت و حکومت ربانی از چهارطرف درمعاصره اجانب قرار داشت و همه ای دنیا در آن جنگ مستقیمآمخالفین را تجهیز و تمویل مینمودند و حتی پول برای مخالفین ربانی در کارخانه های انگلیس چاپ مینمودند- اما برعکس امروز -مجاهدین سلاح های خود را برزمین گذاشتند و با مبارزه مدنی -سیاسی بازهم توسط کرزی و بادارانش ترور وشهید میشوند -و همچنانکه در انتخابات هم مستقیمآ کرزی و امریکا و اسراییل و انگلیس و پاکستان وغیره علیه مجاهدین قرار میگیرند و گاهی کرزی و گاهی هم کوچی احمد زی را تحمیل مینمایند و جنگ هم توسط کرزی وبراداران پاکستانی و اوغانیش بدستور استخباراتهای بیرونی و رخصت نمودن زندانیهای اسیر جنگی طالب و پاکستانی وعرب وغیره توسط کرزی و حتی امریکاییها صورت میگیرد و همچنانکه ملیاردها دالر بنام مردم افغانستان به کام پاکستان و کرزی و باندش میرود -تو هنوز هم بنام مجاهد برای کرزی تبلیغات و طرفداری مینمایی؟؟؟؟؟

>>>   اوبرادر کرزی صاحب همه را صاحب زمین ساخت حالا که یک نمره خودش گرفته بخیلی میکنید.

>>>   پاکی و صداقت رئیس جمهور را میشود از دریافت همین یک قطعه زمین فهمید. در افغانستان بسیار پائین رتبه ها به پول هایی دست یافتند که با آن در دوبی ویلاهای چند میلیون دالری خریداری کرده اند. رئیس جمهور حداقل در داخل افغانستان این زمین را بدست آورده تا در آینده آنجا مسکن گزین شود و فکر نمیکنم حداکثر چندصد هزار دالر بیشتر ارزش داشته باشد.

>>>   وطن دار عزیز، این درست است که در سفارت افغانستان مشکلات، سوء استفاده و کم کاری کم نیست و زیاد است. این طبیعی است ، زیرا انجام کار چند ملیون مهاجری که هشت شان گرو نه شان است توسط یک سفارت خانه ممکن نیست! بخصوص که یک تعداد نازک نارنجی های ناز پرورده ، از دماغ فیل افتاده فکر می کنند همین که داخل سفارت شوند باید مشکلات چندین ساله شان یک شبه حل شود! و اگر چنانچه کم توجهی شد کوزه وکاسه را برسر یکی از دیپلماتها بشکنند و بگویند و بنویسند! کاکو جان ، اگر جناب سفیر و آقای صمدی نبود ، مطمئن باش که وضعیت بدتر از این شده بود.
صمدی را که ما میشناسیم نه تند خوی است و نه زور گو . قبل از آمدن سفیر و صمدی را با بعد از آمدن صمدی مقایسه کن، از تسهیلات بانکی، تا گذاشتن تلویزیون ، و چوکی و جدا سازی قسمت زنان از مردان و آوردن لوازم مدرن جهت سرعت بخشیدن به کارها ومشکلات بالاتر از همه ادامه کار تاساعت هشت شیب، از جمله فعالیت آقای صمدی و سفیر محترم است ،اگر اندکی انصاف داشته باشیم بهتر است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است