درگیری و تشدید اختلاف میان سران تیم تحول و تداوم
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۱    ۱۳۹۳/۶/۱۳ کد خبر: 78853 منبع: پرینت

خبرها از میان تیم تحول و تداوم حکایت از چند دسته شدن این جریان و مشاجره می کند که حتی منجر به زد و خورد فیریکی شده است.

روز چهارشنبه هفته قبل احمدضیا مسعود و جنرال دین محمد جرات گفتگوی بسیار تند با اشرف غنی داشتند و به وی اخطار دادند که اگر پست اجراییوی حکومت را به انها نسپارد بعدا عواقب این عمل متوجه شخص اشرف غنی خواهد بود.

اشرف غنی در جواب گفته است که پست وزارت داخله را برای دین محمد جرات می سپارد و یک وظیفه خوب دیگر را هم به احمدضیا خواهد داد که باعث اقناع خاطر احمدضیا نگردید و وی با نثار کردن چند دشنام از منزل اشرف غنی خارج گردید. گفته شده است که با وساطت چند تن از تاجیک این خصومت به برگزاری مجلسی نمایشی موقتا فروکش کرده است تا برخی که از این اختلاف خبردار شده اند موضوع را بزرگ نکنند.

در این میان کریم خلیلی که از نشر نوار منصوب به وی تاهنوز خشمگین است چندین بار به اشرف غنی احوال فرستاده است که مذاکرات خود را با تیم داکتر عبدالله قطع نماید و به همین علت طی هفته گذشته سرور دانش اصلا در جلسات تیم تحول و تداوم اشتراک ننموده است.

با وخامت اوضاع صحی جنرال دوستم، فیض الله ذکی دست به یک سلسله مانور های سیاسی زده است تا شخص خود وی جانشین جنرال دوستم گردد.

فیض الله ذکی در میان حزب جنبش طرفداران خاص خود را با وعده پست های کلیدی زیاد نموده است و چنین استدلال می کند که وضعیت صحی جنرال دوستم به اندازه ای خراب است که وی اضافه از یک سال شاید نتواند در قید حیات باشد و در صورت مرگ جنرال دوستم اشرف غنی به وعده های خود به حزب جنبش پشت پا زده و کسی دیگر از ازبک ها را به این پست نمی گمارد. چون اشرف غنی از رای ازبکها استفاده کرده است و اکنون بخاطر اقناع خاطر تاجیک ها که وی را به یک مشکل بزرگ سیاسی انداخته اند پست معاونت اول را به انها خواهد داد.

بناء بهتر است که جنبش یک معاون صحتمند داشته باشد تا بتواند تا ختم دوره حکومت در دولت باشد و حتی بتواند رییس جمهور کشور بعد از وفات رییس جمهور گردد با توجه به اینکه وضعیت صحی اشرف غنی هم خوب نیست و امکان مرگ وی هم می رود.

حزب اسلامی شاخه جمعه خان همدرد خواهان قاطعیت اشرف غنی در برابر عطا محمد نور والی بلخ گشته است. جمعه خان همدرد اشرف غنی را متهم به تبانی با عطا محمد نور می کند که تا دل وی را بدست اورده باشند در حالیکه عطا محمد نور به نظر جمعه همدرد فرمان حمله به کاروان وی را در مزار شریف صادر نموده است.

روابط اشرف غنی با اسمعیل یون هم سخت به تیرگی گراییده است. اشرف غنی اسمعیل یون را متهم به قومگرایی بصورت خیلی برهنه و اشکارا می کند که زمینه حکومت کردن وی را در اینده مشکل افرین می کند ولی اسمعیل یون اشرف غنی را متهم به ساخت و باخت با تیم داکتر عبدالله نموده وی را مقصر می داند.

وضعیت تیم تحول و تداوم در حالت بحران قرار دارد و اشرف غنی را به یک حالت سخت مواجه ساخته است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حقیقت همیشه بر ملا میشود انشاالله که همه اینها در فرق یکی دیگر خود میزنند بخاطریکه چندان آدمهای درست نیست در این تیم بخاطریکه ... هستند تقلب کار هستند از قوم انتحاری هستند حکومت کرده هم نمی توانند.
فخری

>>>   به نظرمه هم چندان آدم های دراین تیم تقلب وتداوم وجود ندارند انشاالله که وقتی فروپاشی شان ازهمی اکنون شروع شده
یما ازبدخشان

>>>   اگراین شایعه یگان حقیقت داشته باشداشغال حکومت ازجانب تیم دزدان داکترعبدالله تاشش ماه سقوط کرده حیات خودودیگران رابه تباهی خواهدکشانید.
قره

>>>   تمامش دروغ محض است. این یک تیم متحد و پایدار است
غ ی ث

>>>   واقعآ دروغ های شاخدار... اولآ اینکه احمد ضیا مسعود دیروز موقفش را رسمآ اعلان نمود که بر خلاف ادعای نویسنده مضمون میباشد، ثانیآ اینکه جنرال دوستم از صحت کامل برخوردار است و در جریان هفته ی که کذشت بنابر دعوت رسمی حکومت ترکیه همراه با عبدالجبار قهرمان و حمید زی لالی به ترکیه سفر نموده بود، بنابرین مضمون فوق خیالی بیش نیست.
هراتی

>>>   فخریه جان تعصبی نامکت را اول درست نبشته کن و از تعصب دست بردار که سود نداره.

>>>   دروغ... است تیم تخول وتداوم اشخاص نخبه ومدبر ودانشمند هستند اینها میتوانند اداره کشور خوب وخوبتر اداره کنند وهریک شان قابل ستایش میباشند .

>>>   زنده باد اشرف غنی رهبر مجبوب ملت افغانستان ورئس جمهور اینده کشور .

>>>   تیم اصلاحات تیم چپاولگران وتیم هرج ومرج میباشند همین حالا بین اینها اختلاف نطر ها سرپست های کلیدی وزارت خانه به وجود امده ازجمله گل آغا شیرزوی قهر کرده .

>>>   برادر عزیزم ! گل آغا شیرزوی به تیم تحول وتداوم پیوست وانقریت طی یک کنفرانس مطبوعاتی موضوع را روش خواهد ساحت .

>>>   اشرف غنی اسمعیل یون ستار سعادت خرم جمعه خان همدر از جمله فاشیستان قومگرایی بصورت خیلی برهنه و اشکا در نزد مردم افغانستان هستند که زمینه حکومت کردن غنی بطور جعلی مساعد می کنند و در اینده جنجالهای مشکل زبانی را دامن می زنند .

>>>   خدا کند که بی نظمی و بی اتفاقی در هردو تیم به وجود بیاید که حکومت موقت اعلان شود. مردم از هردو تیم خسته شده اند زیرا هردوتیم قدرت طلب منفعت جو و خود خواه استند.
سنگشکن

>>>   خانم فخری شاید به کدام ... مبتلا باشد ورنه به ایشان نمیزیبد که به همچو مسایل اشارات داشته باشد
ملکه

>>>   انشا الله بخیر باشد خداوند این نشنلیست ها را ناکام دنیاو آخرت بگرداند آمین یارب العلمین
z.....k

>>>   اظهارات اقای احمدضیامسعود دریک جلسه بزرګ که دبل عبدالله رابه نازهای سیاسی متهم کرد و به حرکات سبز ونارنجی قومندان عطا جوابهای دندان شکن ارایه کرد دلالت براین میکند که خبر فوق کاملآ دروغ است
عبیدالله کلکانی

>>>   تیم چور و چپاول به رهبر دوکتور اشرف غنی تقلبی به بحران قومی و تضاد منفعتها سخت گرفتار شده است و آتش نفاق هم روشن این تیم تمام افراد غاصب ، خودخواه ، فاشیست و جاه طلب را یکجا نموده تا بالای مردم به آرای تقلبی حکومت کند مثلا یون از اشرف غنی خواسته است تا او را وزیر اطلاعات و فرهنگ کند اما اشرف غنی از ترس تاجیکها هزاره ها و ازبکها به این خواست او لبیک نگفته است و شمار زیادی از پشتون های متعصب از این عملکرد او ناراض شده اند از طرف دیگر مشاجره لفظی شدید میان اشرف غنی و ضیامسعود سبب شده که شماری از تاجیکها نیز از این تیم فاصله بگیرند جناب خلیلی از آمدن محقق در حکومت و دادخواهی هزاره ها از او سخت در هراس است و کم است از اشرف غنی انشعاب خود را اعلان کند از سوی هم دو دسته گی شدید میان سران اوزبیک در تیم تداوم به وجود آمده و شماری از وزیران پیشنهادی آن ها بخاطر آمدن تیم اصلاحات از مقام در حکومت آینده باز مانده اند دست به اغتشاش و رفتن از این تیم کرده اند.
بهرام رضایی

>>>   از وضعیت زار احمدضیا و زارناله گی هایش معلوم میشود که این نوشته ها واقعیت دارد. گفته های فیض الله ذکی هم در مورد دوستم کاملا دقیق است زیرا در محافل جنبش از همین حالا صحبت روی وخامت اوضاع صحی جنرال دوستم وبحث جانشینی وی ادامه دارد وچندین نفر از همین حالا برای خود قبای رهبری جنبش را دوخته اند بنا خبر را هرکسی که روان کرده است مطالعه کافی از وضعیت داخلی تیم تحول وتداوم دارد. اسمعیل یون هم در مقاله که از ویب سایت تلویزیون ژوندون به نشر رسیده است اشرف غنی را سخت کوبیده است. بنا تمام این مسایل دیده شده است و این نوشته کاملا دقیق است
جانان کلیمزی

>>>   با این توطیه ها هم کاری از دستشان پوره نمی شود.
تیم تحول و تداوم تیم عقلانیت است نه مانند تیم بی پایه عبدالله.

>>>   اینان که برین ملک کنون سرهنگ اند-خصم هنر وزندگی وفرهنگ اند-فردا که ورق خورد کتا ب تاریخ-مشتی نامند ومعنی هر ننگ اند.
هموطن

>>>   احمدضیا بارها از نامردی وطنداران و بازی های سیاسی تیم تحول شکایت کرده است وخودرا قربانی معاملات میداند
عمر پنجشیری

>>>   صدسال تقلب قوم پرستی قبیله گرایی و حمایت از انتحار و انفجار برای ماندن در قدرت بس است. اگر نوبت هم باشد نوبت دیگر قوم ها است بیایید به نوبت حکومت کنید این بی سابقه است که تمامی مقام ها کمیسیونی که باید بی طرف باشد از رئیس تا معاونین آن از یک قوم از یک حزب باشد خود این کار تقلب است شرم تاریخ بر کسانی که صدسال در قدرت بوده اند نتیجه کار خود خجالت نمیکشد

>>>   حالا امریکا تمام گندگی خود را پاک کند. ازین رسوائی بیشتر برای امریکا و نوکران داخلی شان میخواهم.

>>>   يعني اعضاي شر وفساد دين وايمان شان را به چوكي داده اند وجز اين هيچ هدف ديگري ندارند اشرف غني باسد دگر اسن دزد ها را فرصت وزارت وغارتگري ندهد

>>>   این یک چیز واضعیست-
احمدضیا احمدزی وقتی با کوچی غنی داخل بحث بر سر ریاست اجرایی که به وی ازطرف غنی بطور غیر قانونی معامله میشد-گردید/ غنی بجواب ضیا گفته است که - حال قصه دوستم و دانش هم مفت میشود و حکومت بین من وعبدالله تقسیم میشود وحتی معاونی هم در کار نیست- ضیا با یک مشت محکم بر دهان غنی کوبیده بود- که غنی خودش اعتراف به درد دندان وکشیدن آن در خارج نموده بود و مدت ده روز به خارج بستری شده بود.
بنابرین وقتی ضیا نتوانست که کوچی غنی را متقاعد به گرفتن سهم خود سازد- فوری بطرف تیم اصلاحات وهمگرایی دوید و از داکتر عبدالله و استاد عطا عذر خواهی نمود که او را دوباره در بغل گیرند و نوازش دهند/ همان بود که از طرف تیم اصلاحات و همگرایی -ضیاکک احمد زی یک مشت محکم به کله اش حواله شد و به اذیان گویی شروع نمود -که اگر بیاد تان باشد- همانزمان اذیان گوییش از طرف فیض الله ذکی کوبیده شد و ذکی گفت که ضیا هر سخنی که گفته -اظهارات شخصیش است/ حال وضعیت این تیم با کناره گیری سرور دانش ازین تیم که مدت یکماه میشود- به حالتی رسیده- که کوچی غنی تا حال چندینبار قصد نموده که خود را ازین منجلاب نابودی نجات دهد و فرار کد- اما کرزی او را درمحاصره گرفته ومیگوید فرار نکن -بگذار که عبدالله را کپ میدهم و تر احد اقل دریک وزارتخانه عبدالله برای تخریبات بعدی دولت عبدالله که دستور آی اس آی است- باخود داشته باشیم.
خبرچین از هردو تیم

>>>   همه حرف که در نوشته فوق آمده است دروغ است و هیچ حقیقت ندارد نمیدام چرا وقت تانرا به نوشتین این چنین حرفها ضایع میکنید . دروغ اول اینست که احمد ضیا خودش إست ریاست اجرایوی را به آإوزیسیون داده است ار اگر این حرف بنده دروغ باشد به بیانیه احمد ضیا مسعود که از طلوع إخش شد بشنوید .
احمد خان ننگرهاردی

>>>   سلام به همه هموطنان عزیز و شرافتمند
من خودم در جلسات تیم تداوم و تحول هر روزه اشتراک دارم و هیچ چنین کاری نشده ما با جنرال صاحب دوستم که پدر معنوی ما میباشند شب یکجا خواب بودیم و حالاد بیدار شدیم ساعت ده بجه روز است و جنرال صاحب دوستم از صحت کامل برخوردار میباشندهیچ مانعی سر راه ما شده نمیتانه شما بیغم باشد این تبلیغ دشمنا است و بص.
الحاج بشیر احمد تینچ نماینده مردم فاریاب در فارلمان و وزیر تجارت و صنایع جمهوری اسلامی افغانستان

>>>   اشرف غنی ادم خوبی بود ولی اطاع پیداکردم که بیچاره دچارمرض ناعلاج شده آخرین خبر این است که داکترها برایش گفته که هرچه ی زودتر باید شیمی درمانی شود
باریکزی

>>>   خبر چین از هردو تیم واقعآ خبرچین ماهری هستی و نوشته هایت به واقعیت نزدیک است.

>>>   تا نباشد چیز کی مردم نگویند چیز ها
روند انتخابات ومهره چینی ها در گروپ های انتخاباتی همه حکایت از یک توطئه ای بزرگ دارد ونمایان گر دسیسه ای اختلاف اندازی وتفرقه افگنی میان اقوام باهم برادر افغانستان است که درظاهر امر برای دوام سلطنت اقای کرزی صورت میگیرد ولی مسئله بزرگتر ازانست که در ظاهر مینماید ازینرو دیگران هرقدر اختلاف ونزاع داشته باشند و به جان هم بی افتند استفاده ای حقیقی را مغرضین وکج اندیشان وسیاه دلان میبرند
پس بهتر خواهد بود کمی باخود بیا ئید واز تعقل واندیشه ای سالم کاربگیرید اب به اسیاب دشمن نریزید وسیسه های فاشیست ها را موف نگردانید من فکر مینمایم برخلاف توقعات میان جنرال صاحب دوستم واقای نور یک سلسله ارتباط ها وجود دارد ویا همین ضیا مسعود باهمه بی تجربگی ها واستعمال شدن هایش در تاریکی شب کمی باخود تفکر نماید وبه این نتیجه برسدکه دیگران صرف از او استفاده ای ابزاری مینمایند وواقعیت اینست کهما همه قربانی های توطئه های عظمت طلبی های یون وکرزی وغنی واحدی هستیم تا انگاه که بخود ایم وهوشیارشویم
تبنگ چی

>>>   باور کنید من یکی ازمخالفین سرسخت اشرف غنی هستم.اگر اشرف غنی ریس جمهور شود واحمد ضیا مسعود را ریس اجرایی مقرر کند آیا این احمد ضیا که الف قالبی درشکمش نیست می تواند این وظیفۀ مهم را به پیش ببرد؟البته در افغانستان هرناممکنی ممکن میشود. لاکن شرم چیز خوب است واحمد ضیاءباید بشرمد.او حتی درهمان پست مصلحتی وتشریفاتی قبلی خود ناکام مطلق بود درین پست مهم که دانش وتخصص می خواهد چگونه کار خواهد کرد؟درین یک مورد با اشرف غنی موافقم.

>>>   من سخنگوی حزب جنبش حالا رسیدم به گابل
و میان رهبران هر چیزیکه بود حل و فصل کردم.
حاجی بشیر احمد ته ینج

>>>   انشاالله از هم بپاشند

>>>   اب برده به قف اب دست می اندازند حال بیچاره هامنتطر مرگ رهبری تیم است که این برای یک شخص نفس دار جای خجالت است واز طرف دیگر هر نوع یکجا شدن مفکور ه های مختلف موقتی است دولت وحدت ملی هو موقتی است زیرا فردا در تطبیق برنامه هم اختلافات به وجود می ایند برای عبدالله واشرف غنی وملت بهتر است به نتیجه انتخابات تسلیم گردند درغیران وحدت نه بلکه نفاق شروع میگردد زیرا متقاضیان چوکی چند برابر تشکیل دولت است
.

>>>   آخرین روزهای تیم تقلب وتداوم است بلی باید همه چیزبرملاشود دیگه تاکی آخر.
بصیراحمد کلکانی
مسکو

>>>   تیم چور و چپاول و کاکا غنی افراد فاشیست را گرد خو جمع کرده اند که به دو تربوز به یک دست گرفتن میماند یون ، افغانمل ، طاقت، زاخیلوال ، احدی، همدرد، وقاد و شینواری را با دوستم، نادر، دانش، جرئت، ضیا مسعود و هلال یکجا نموده اند که این افراد چهره های متضاد و بدبین به یکدیگر بوده اند چگونه میشود از یک بحران بین الخودی بین آنها جلوگیری شود امکان ندارد این تیم بزودی خواهد پاشید.
ادریس تنها

>>>   دروغ است احمد ضیا دیگر به نام پنجشیری می شرمد این بی شرم تیم قوم گرایی طایفه جاهل در تمام ... قدرت طلبی جاسوسی زورگویی ... دست دارد

>>>   ما جوانان ازبک از تیم چور و چپاول دیگر حمایت نمیکنم چون رهبر پیشین ما جنرال دوستم خون ملت جوزجان را به جمعه خان همدرد صرف بخاطر معاون اول شدن خودش فروخت او که به این ساده گی با دشمن خونخور دیرینه اش جور میاید شک نیست که دوباره با این تیم مشکل پیدا کند .
جنبش جوانان ازبک بر ضد تقلب

>>>   حق داکتر عبدالله را کرزی و افغان ملتی های فاشیست غربی خورده نمیتوانند این بار با تمام وجود نمیگذاریم که دست به کارهای مکرر و نفرت انگیز بزنند و حق را پاه مال کنند دوستانم در نظارت آرا میگویند که در اکثر صندوق ها اوراق رای نبود و چندین رای که در آن دشنام های واقعا شرم آور و دور از اخلاق انسانی بر تاجیکها و هزاره ها داده شده بود یافت میشدند که خیلی از تعصب شدید و دردناک در تیم چور و چپاول حاکی بودند.
فرشید آزریون

>>>   من از هر دو کاندید بیزارم پیش از انتخابات حرف نخست یکیش این بود که آرای مردم را نمی فروشد و از دیگرش این که معامله نمیکند هر دو حالا بیشرمانه در انظار عامه این دو عمل را میخواهند انجام دهند.
نجار بلخابی از گروپ اندیشه نو شورای روشنفکران

>>>   در انتخابات سال 93 ازبکها بر هزاره ها و پشتون ها بر تاجیکها پیروز شدند...

>>>   راست است چون تیم چور و چپاول افراد عاق شده ، معتصب و عقده مند را جمع نموده است دوستم را شماری از اعضای حزب جنبش عاق کردند، دانش و خلیلی را هزاره ها ، ضیا احمدزی را تاجیک ها، یون را پشتون های وطندوست.
رامین

>>>   تیمی که استخاره اش امریکایی رهبرش اسرائیل هدفش نابودی اقوام و همکارش تروریسم باشد سرنوشت اش بسیار بد خواهد بود.
لشکر عقابان هندوکش

>>>   ... این برعکس قضیه میباشد تیم اصلاحات و همگرائی یک تیم متزلزل میباشد که همه شان میخواهند ریس جمهور شوند.

>>>   تاجاییکه مردم اطلاع دارند اینست که اشرفغنی ودوستم هردویشان تادوسال دیگر به اثر مریضی مزمن وطولانی زیرخاک خواهند بود وبعد از یک سال دیگر قدرت کارکردن وگپ زدن وتصمیم گرفتن را هم نخواهند داشت به این اساس کارشناسان صحی وضعیت اشرفغنی را بدتر ازدوستم وازدوستم را بدتر از اشرفغنی گفته اند بادومریض نمیتوان افغانستان را پیش برد

>>>   اگر اینها مردنی هستند و به درد کار نمی خورند بهتر است خود شان کنار بروند و حکومت را به دست کسی بسپارند که بتواند از عهده آن به در آید. کسی مریض و ناتوان است قادر به اداره کشور نیست و نباید با سرنوشت ملت بازی شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است