یک خبر تکان دهنده و دلخراش...
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۳/۶/۱۰ کد خبر: 78680 منبع: پرینت

یک خبر تکان دهنده را از طریق مطبوعات استماع نمودم که یک گروه از جنایت کاران در ولسوالی زیبا پغمان اموال عابرین را به یغما برده اند این خبر آنقدر تکان دهنده نبوده لیکن خبری بعدی آن عبارت از تجاوز بالای خانم های یک فامیل محترم بسیار تکان دهند و اندوه کننده بود.

از سوی هم فرمانده صاحب امنیه ولایت کابل به بسیار احساسات نیک در حالت تنفر از ارتکاب اینوع جرایم ابراز تاثر نمود و فرمود که ما با کارهای اپراتیفی خود توانستیم سه تن از این جنایتکاران را ګرفتار نمایم و متباقی را نیز ګرفتار خواهیم نمود اما نکته قابل دقت این است که از احساسات نیک فرمانده صاحب قدر دانی مینمایم اما از نظر مسلکی و حقوقی می خواهم برای فرمانده صاحب توصیه علمی داشته باشم هرګاه فرمانده صاحب و پرسنل پولیس کابل بعد از واقعه کار اپراتیفی را برای ګرفتاری مجرمینی که یک خانواده را شرمسار ساخته و جرم بسیار شنیع که طبیعت سلیم انسان از آن متنفر است علیه آنها انجام نموده است و ګرفتاری این مجرمان دوباره عزت و آبرو آن فامیل را برایش نمی تواند اعاده کند، چی می شد فرمانده صاحب که یک شخصی مسلکی در پولیس معلوم می ګردد قبل از واقعه این کارهای اپراتیفی و کشفی خود را انجام می داد تا این واقعه دلخراش رخ نمی داد.

این موترهای رنجر که مال ملت بخاطر امنیت ملت برای اینها داده شده است بخاطر همین است که خاک باد نموده از کنار ما بګذرد و ضرر خاک باد اش را مردم کابل استشمام نماید یا برای ګزمه های ۲۴ ساعته با یک پلان منظم در تمام اطراف و اکناف شهر کابل داده شده است آيا شرم نیست که پولیس ما بشکل بسیار غیر مسلکی بعد از واقعه چند تن را ګرفتار نموده و غفلت وظیفوی خود را که در قانون جرایم عسکری جرم پنداشته شده است کتمان نماید از نظر قانونی این اشخاص جنایت کار محاکمه خواهند شد لیکن پولیس محل نیز در غفلت وظیفوی خویش باید حداقل اګر مجازات نمی ګردد تادیب باید شود تا به مسوولیت های خویش که عبارت از امن و نظم عامه است متوجه شود.

من اګر بجای فرمانده صاحب امنیه کابل و یا فرمانده صاحب امنیه ولسوالی پغمان می بودم اسعفا می دادم و این بی غوری و بی کفایتی خویش را توسط استعفا جبران می نمودم و صادقانه اعتراف می نمودم که این وظیفه شایان من نیست و من از نظر مسلکی توان این وظیفه را ندارم.


ظریف عالم استانکزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به حواب ظریف عالم استانکزی
نو چقدر ضعیف قضاوت میکنی ویا کینه های دیگری از پلیس کابل داری مثل دستگیری امرخیل گو سفند چاق کن پلیس وضیفه اش دستگیری است نه اعدام کردن اعدام ومجازات مربوط میشود قضاوت ومحاکم قضای که امثال اشرف زی کرزی و...رزی ها آزاد میکنند ودر ضمن این را هم بدان مجرمین هبچ وقت مشورت با پلیس کابل نمیکنند که ما امشب جنایت میکنیم شما تشریف بیا ورید وما را دستگیر کنید ازین مشورت ها هیچ وقت نمیکنند کماکن چنین مشاوره را ملا عمر کور هم نمیکند با انفجا هایش واین این مجرمین هم از امان تفکر های پلید به زاییده شده اند مگر پلیس کابل علم غیب هم ندارد که در فکر تو وامثال تو چه چیزی خطور میکند پس سعی کن بجای غرض ورزی تشکر کنی ازین دستگیری پلیس کابل من یک دنیا تشکر میکنم از تلاش وکوشش مجموعاً کادر وتمامی ارگان های پلیس را که این بی ناموسهارا که خودشان شرف وآبروی خانوادگی ندارند وتمام کینه وبغض های که از خانواده های کثیف خودشان به دل دارند در صدد گرفتن انتقام از دیگران هستن بدون شک این دزد نیستن اگر دزد بودن زیور آلاتشان را گرفته بودن کافی بود اما تجاوز کردن این ها امان است نشان از بی ناموس بودن این شرور هارا نشان میدهد وبس
بااحترام سمیع نظیری از پنجشیر

>>>   اقای استانکزی !
احساسات شما قابل قدر است . این فرموده های شما ناشی از حس همدردی و احساسا ت پاک اسلامی وانسانیست .
اما برادر محترم !
با تاسف در کشور که ما وشما زندگی میکنیم , در حقیقت همه ما گروگان های هستیم در اسارت جنایت کاران حرفوی که بسیار قوی وقدرتمند هستند.
میگویند " جنایت کار همیشه یک گام از پولس جلوتر است " این کاملا درست است. در پیشرفته ترین کشور ها جهان که همه امکانات وتکنالوژی مدرن دراختیار پولس شان قرار دارد باز هم جنایت رخ مید هد .
در کشور ما پولس یک ملیون کار دارد و امکانات کم. در پهلوی دست وپنجه نرم کردن با جنایت کاران باید با واسته های قدرت مند شان هم مبارزه کند.
اینکه پولس توانست جنایت کاران گرفتار کند قابل ستایش است. اما ترس وبیم زیاد وجود دارد که همین جانی ها وحشی فردا به وساطت یک وکیل یا زورمند دیگر از مجازات معاف شده باز هم... در کوچه وبازار رها شوند.مشکل پولس نیست مشکل از زمامداران ... شعار میباشد.
همدرد

>>>   به راستی جای شرم است , خوب حادثه بخواهی نخواهی رخ میدهد, اما گپ اینجاست که درقبال این مجرمین جه خواهد کردن , اعدام , اعدام , اعدام بخدا اشکانم را گرفته نمیتوانم اگر اعدام نشوند این مجرمین دیگه نیاز نیست که مابه پولیس وارگانهای عدلی وقضای مراجعه کنیم از بدتر جرم به کره زمین وجود ندارد, درصورت عدم اجرات قانونی وشرعی باید اقدام گردد.
مجاهد

>>>   باید این ... ها پیش چشم مردم سنگسار شوند.
رضی الدین

>>>   پلیس جنایی بسیارضعیف وغیرعلمی است ویاید علمی وسالم شودعلاوه براینکه ازجنایت وجرم باید بوسیله فرهنگ سازی ازکودکی ودرقالب معارف ورسانه ها وانجمن های فرهنگی وفکری وورزشی وقایه شود وشخص جنایتکاراگرصدبارمجازات شود بازاصلاح نمی شود.
کانون اجتماعی نهاد نواندیشان بلخ شیوا

>>>   واقعه ولسوالی پغمان نهاین درد اور بوده وباید عاملین انها بیدون وقفه به صورت عاجل اعدام نموده و جسدهای انها را در چا راهی های کابل اویزان نمایند تا عبرت به مردم شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است