معیار استخدام کارمند برگزیده معارف!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۳/۶/۱۰ کد خبر: 78666 منبع: پرینت

در وزارت معارف افغانستان امروزه نه تنها آزادی بیان وجود ندارد و آموزگاران مکاتب از گفتگو با رسانه‌ها ممانعت گردیده‌اند، بل حزب و حزب‌گرایی نیز به شدت بیداد می‌کند و قدر می‌بیند و بر صدر می‌نشیند.

وقتی رسانه‌ها گزارش دادند که اکثر اشتراک‌کنندگان همایش شوراهای مستقل حزب اسلامی شاگردان مکاتب کابل بودند که به دستور غلام فاروق خان وردک از مکاتب به سوی همایش رفته بودند، اصلاً تعجب نکردم و شگفت‌زده نشدم.

کسانی که فعالیت‌های این وزارت را از نزدیک تعقیب می‌کنند می‌دانند که استفاده‌های کذایی از شاگردان مکاتب در آن اداره یک امر معمولی و پیش پاافتاده بوده و بل اگر نیک متوجه شویم تحرکات جدی‌تری در آن‌جا از دیرگاهی بدین‌سو جریان دارد که قابل پی‌گیری هستند.

یکی از آن اتفاق ها، عزل و نصب‌های قومی و حزبی است. منابع ما از درون وزارت معارف می‌گویند که وزیر معارف جمهوری اسلامی افغانستان چند معیار برای استخدام کارمندان برگزیده است که یکی از آنها قومیت و دومی، تعلق حزبی می‌باشد.

بر بنیاد ادعای این منبع، کسی که خواهان کار در یکی از اداره های وزارت باشد، باید در گام نخست «هم قوم» بودن خود را ثابت کند و بعد عضویت خود را در حزب اسلامی.

بعضی کسانی که نتواند «قوم» بودن و تعلق‌اش به حزب اسلامی را ثابت کنند، استخدام نخواهند شد. برخی منابع می‌گویند: همین اکنون بیش‌تر رووسا و مسوولان بلندپایه این وزارت، مردان با ریش انبوه و با پیراهن و تنبان می‌باشند که اعضای ارشد حزب اسلامی بوده و عملاً به نفع آن تنظیم فعالیت می‌کنند.


ثاقب ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متأسفانه در افغانستان همیشه همیطور بوده است، که باید یا واسطه داشته باشی یا رشوه بدهی. حالا پهلوی رشوه واسطه ها یا قومی اند یا تنظیمی/ حزبی. ازین امر هیچ یک از اقوام و تنظیم ها مبرأ نیستند. اگر به خاطر داشته باشید در زمان وزیرخارجه بودن عبدالله همه کارمندان وزارت خارجه فقط از یک قوم استخدام شده بودند. حالا که وضیعت افغانستان قچری قروت است، نباید تعجب کرد اگر فردا ملاعمر در راس یکی از وزارتخانه ها لَم دهد.

>>>   ثاقب خان که بعضاً خودرا مهدی ثاقب مینمامی:
1- پیراهن و تنبان به جای خودش و پطلون پوشیدن بجای خودش، بنظر من زیرپیراهنی بپوش ولی به خاک و وطن خدمت بنما.
2- تعصب و قوم گرایی و انتصاب از یک گروه، اینرا کاملاً درست گفتی ولی در حق پنجشیریها!! آیا وزارت داخله ات از منصوبین بیسواد و ...مملو نشده که لااقل یک فرد با نوشتار درست را در آنجا نمی یابی؟ آیا امنیت ملی است و یا امنیت شمالی؟ بوی بد وزارت دفاع مولی ات تمام افغانستان را متعفن ساخته است.
3- اینکه ... دیگری که کابل را به خاک و خون کشاند، مستحق قدرت گیری و جاه طلبی اند، بگذار که حزب اسلامی نیز شامل آنها شوند، آیا گروههای دیگر از قبیل جمیعت، شورای نظار، اتحاد و حرکت و وحدت و .... واقعاً صلح تابنده را به کشور به ارمغان آورده است؟
افسوس به حالت ...
عمر خطاب

>>>   ثاقب خان بدان که حکم گذاشتن ریش از جمله سنت موکد وحتی بعضی علما اسلام آنرا واجب گفته اند این که کاری خوبی که اشخاص عالم دین وبر شریعت محمدی برابر در وزارت معارف به کار گماشته میشود بنده فکر میکنم تو علمیت را به نکتایی و دریشی وابسته می دانی این نظری خودت است در اخیر یک مشوره برایت دارم که اول خوب فکر کن بعد بنویس در آنجا هر فردمسلمان از هر ملیت و قوم وشاید تمام احزاب بدنام وجود داشته باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است