خونین ترین شاهراه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۳/۶/۱۰ کد خبر: 78643 منبع: پرینت

خطرناکترین و خونین ترین شاهراه مسیر هرات اسلام قلعه می باشد.

این شاهراه به علت تراکم زیاد ترافیک، عدم توجه به سرعت، نداشتن جواز رانندگی بعضی از رانندگان کم عرض بودن سرک و رقابت سرعت برای گرفتن مسافر دیگر به خونین ترین شاهراه شهرت یافته است.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان کشته و زخمی شدگان این حادثه غم انگیز، شاهراه اسلام قلعه و هرات از جمله پر تلفات ترین جاده ها می باشد که بدون توقف هرهفته و ماه تلفات ترافیکی کوچک و بزرگ در آن رخ می دهد که شماری کشته و زخمی بر جای می گذارد.

یکی از دلایل آن سرعت زیاد موترها است و دیگری نداشتن جواز رانندگی شماری از موتر ران ها می باشد که در این مسیر تجارتی در رفت و آمد می باشند.

یکی از راه های جلوگیری، کنترل سرعت می باشد که به متخلفان جریمه نقدی و یا قید نمودن جواز رانندگی برای مدت حدود یک ماه درنظر گرفته شود.

البته این کار توسط ترافیک و پولیس سرحدی باید سازمان دهی شود و در ایجاد ( نهادی به نام پولیس راه ) به وجود آید. این کار نیز مانند سایر رفرم ها بی زحمت نیست ولی حتما تلفات را کاهش می دهد. جناب والی صاحب عوض سر تکان دادن و تآسف خودن راه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند این حوادث غم انگیز را کاهش داد ، لطفا به فکر آن باشید.


محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است