بازگشت بیش از 20هزار نفر در ماه سرطان به کشور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۳/۶/۱۰ کد خبر: 78642 منبع: پرینت

بیش از 20 هزار نفر در جریان ماه سرطان سال روان از ایران به کشور عودت نموده اند.

به گفته احمد احسان سروریار، سرپرست ریاست مهاجران ولایت هرات 20 هزار و 217 نفر افغان شامل مرد، زن و طفل در جریان ماه سرطان از طریق مرز اسلام قلعه از ایران به کشور عودت نموده اند.

به گزارش وزارت مهاجران، وی افزود: از جمله افراد یادشده 340 نفر متاهل و مجرد طور داوطلبانه از طریق کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و 19877 نفر دیگر شامل متاهل، مجرد و اطفال بطور خود انگیخته به کشور عودت نموده اند.

سروریار گفت: همچنان در مدت یادشده 10 هزار و 343 نفر از ایران رد مرز شده اند. موصوف اظهار داشت که از طریق UNHCR و I O M برای عودت کنندگان یادشده مساعدت صورت گرفت و علاوه برآن از طریق این اداره دعوی حقوقی 12 نفر آنها طی مراحل شده، 20 نفر از جوانان آنها غرض ادامه تحصیل به ریاست معارف معرفی گردیده اند و برای 316 نفر نیازمند خدمات صحی عرضه گردیده است.

وی گفت: همچنان در جریان ماه سرطان 145 خانواده شامل 867 نفر از محل اصلی شان در آن ولایت بی جا گردیدند و این اداره کمک های موسسه های NRC و DRC را که شامل فرش، ترموز چای، سیت های آشپزخانه، سطل، بشکه آب و وسایل صحی بود برای آنها توزیع نمود.

سروریار اضافه نمود که 83 فامیل از ولایات غور، بادغیس و هلمند نیز در ماه سرطان به این ولایت بی جاشدند که از طریق موسسه های NRC ، WFP و UNHCR غرض دریافت مساعدت سروی شدند.

همچنان به گفته موصوف موسسه NEI 550 لیتر شیر سویا را برای 2750 طفل زیرسن 5 سال در کمپ مناره ها توزیع نموده است.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   20هزار نفر بازگشتن چه تعداد به عوض ان روانه ایران شدند!!!!؟؟؟

>>>   ماکه کمک دریافت نکردیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است