اعلام ۳ روز عزای‌ عمومی در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۱    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78634 منبع: پرینت

«اکسپرس نیوز» نوشت: برخی از احزاب و مقام‌های پاکستانی به خشونت کشیده شدن تظاهرات «انقلاب» و «آزادی» در پاکستان روز سیاه نواز شریف نامیدند و خواستار اعلام 3 روز عزای عمومی در سراسر این کشور شدند.

بر اساس گزارش‌ها در اعتراض‌های ضد دولتی حامیان «طاهر القادری» و «عمران خان» 75 پولیس و دستکم 500 تظاهرات کننده زخمی و 2 نفر دیگر نیز کشته شدند.

«یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر سابق پاکستان ضمن محکومیت خشونت علیه تظاهرات کنندگان از سوی دولت این کشور گفت: پاکستان یکی از سیاه‌ترین روزهای خود را تجربه کرده است.

همچنین «آصف علی زرداری» رییس جمهور سابق پاکستان که تا هفته گذشته به نظر می‌رسید که از «نواز شریف» نخست وزیر کنونی این کشور حمایت می‌کند، خشونت دولت علیه تظاهرات کنندگان را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: مذاکره دولت و احزاب معترض بهترین راه است.

از سوی دیگر، «رحمان ملک» وزیر داخله سابق پاکستان نیز ضمن محکومیت خشونت پلیس علیه تظاهرات کنندگان انقلاب و آزادی، مذاکره شخص نواز شریف با طاهر القادری و عمران خان را بهترین راه دانست.

«حیدر عباس رضوی» رهبر حزب «متحده قومی» پاکستان نیز در واکنش به خشونت علیه تظاهرات کنندگان «انقلاب» و «آزادی» امروز یکشنبه را در سراسر پاکستان عزای عمومی اعلام کرد.

از سوی دیگر، «محمد ثروت اعجاز قادری» رهبر حزب «تحریک سنی» و «علامه راجه ناصر عباس» رهبر حزب «وحدت مسلمین» پاکستان نیز به خاطر کشته و زخمی‌شدگان این درگیری‌ها در پاکستان 3 روز عزای عمومی اعلام کردند.

«حیدرعباس رضوی» رهبر حزب متحده قومی با اظهار تاسف اظهار داشت: ایجاد چنین شرایطی در پاکستان آزار دهند است بنابراین ما از مظلوم حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وی از تاجران و بازاریان شهرهای پاکستان از جمله شهر«کراچی» خواست تا فعالیت‌شان را آغاز نکنند.

از سوی دیگر حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان نیز خواستار اعتصاب 3 روزه حامیانش در پاکستان شد.

پولیس اسلام آباد از شب گذشته تاکنون در نزدیکی محل اقامت «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان با تظاهرات کنندگان ضددولتی درگیر شدند و تاکنون نیز بیش از 500 نفر زخمی و صدها نفر دیگر از حامیان احزاب اپوزیسیون دولت این کشور بازداشت شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند بزرگ بیشتر ازین پاکستان را دربدر و خاک به سر کند و دل کرزی و دوستداران آی اس آی را داغدار نموده رو هایشان را سیاه و شرمنده دنیا و آخرت بسازد.
پروین -کابل

>>>   پاکستان را هند و افغانستان باید تقسیم کند

>>>   امین پاکستان خایین در غصب خداوند شود

>>>   سلام دوستان.
من با حرف های پروین جان هم نظر هستیم خداوند پاکستان را دربدر خاک بسرکند همان متل است نزن به دروازه کس به انگشت که نزند به دروازه ات به مشت حال وقت آن رسیده که انتقام از دال خورها گرفته شود .
از کابل

>>>   خداوند این لانه تروریسم و فساد و فتنه را خراب کند. تمام بدبختی ما از پاکستان است. همین نواز شریف در دوره قبلی خود گفته بود که این منم ارتش افغانستان را بابود کردم!

>>>   اولاسلام بعد. هموطنان عزیز ما وشما شاهد صحنه هستيم اوضاع پاکستان دراین چند روز به اینطرف خیلی تظاهرات گسترده درجریان است اما 500نفرزخمی ودوکشته برجاگذاشت اگرملت وپولیس افغان می بود خدا ناکرده صدهاکشته بجامیگذاشت باید ماافغانها عبرت بیگریم وسخت متوجه کشور وملت خود باشیم دیگرملت وکشوررا ازاین بیشتر ازار ندهیم. به امید یک افغانستان اسلامی و وحدت ملی وباامن ازالله میخواهم .
سیدزاده مسافر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است