امام «موسی صدر» تا 2011 رویت شده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۹    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78633 منبع: پرینت

گزارشگر کمیته لبنانی پیگیری سرنوشت امام «سید موسی صدر» از اطلاعاتی درباره مدت زمان حبس و زندان‌‌های وی سخن گفت و تاکید کرد که برخی روایت‌ها از رویت وی تا سال 2011 حکایت دارند.

شبکه تلویزیونی المنار در سی و ششمین سالروز ناپدید شدن امام «سید موسی صدر» و دو تن از یارانش در جریان سفر به لیبی با پخش سلسله گزارش‌هایی به تبیین ابعاد مختلف ربودن این روحانی شیعی پزداخت و تاکید کرد که گرچه بیش از سه دهه از باز شدن این پرونده گذشته است ولی تنها سه سال است که به صورت جدی دنبال می‌شود.

بر اساس این گزارش، قاضی «حسن الشامی» گزارشگر کمیته رسمی لبنان در امر پیگیری سرنوشت امام «سید موسی صدر» و دو تن از یارانش، با بیان اینکه امام موسی صدر در چند زندان جا به جا شده است، تاکید کرد که اطلاعاتی در دست است که از مدت زمان حبس و مکان بازداشتگاه‌ها حکایت دارند ولی سند قانونی محکمی درباره آن در دست نیست گرچه سر نخ‌هایی در این زمینه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به برخی زندانبان‌ها استناد کرد.

این گزارش حاکی است که روایت‌ها درباره ناپدید شدن سید موسی صدر و آخرین باری که دیده شده،‌ فراوان است و هر کدام آنها پتانسیل خاتمه دادن به همه حرف و حدیث‌های پیشین را دارد.

الشامی در پاسخ به این سوال گفت: چنانچه بخواهم به روایت‌هایی که به صورت نهایی ثابت نشده‌اند، استناد کنم می‌‌توانم بگویم که امام موسی صدر تا سال 2011 رؤیت شده است... چنین امری توسط یک روایت کننده بیان شده و نه شاهد ماجرا. برخی‌ها بیان داشتند که اطلاعاتی درباره محل حبس وی در یک مکان مشخص دارند.. ولی همان گونه که هیچ گونه روایت ثابت نشده‌ای درباره ترورش را نمی‌پذیریم، هیچ گونه روایت ثابت نشده‌ای درباره حضورش در زندان را نیز قبول نمی‌کنیم.

این گزارش حاکی است که طرف لبنانی چندین بار و از طریق‌های کانال‌های ارتباطی مختلف خواستار دیدار مستقیم با همه بازداشت شدگان رژیم «معمر قذافی» و در رأس آنها «سیف الاسلام قذافی» شده است ولی نظام جدید لیبی همکاری مناسبی در این زمینه نمی‌کند. حتی برخی از دستگیر شدگان به علت دست داشتن در پرونده ناپدید شدن اما موسی صدر بازداشت شده‌اند.

امام موسی صدر که بنیانگذار جنبش شیعی امل در لبنان بود در 31 ماه اوت سال 1978 و در جریان یک سفر رسمی در طرابلس پایتخت لیبی ‏با دو همراهش ناپدید شدند.‏

امام موسی صدر به همراه شیخ «محمد یعقوب» و خبرنگار «عباس بدرالدین» ازهمراهانش قراربود در این سفر رسمی با مقام های ‏لیبی دیدار کنند.‏

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند شیخ را بیامرزد عجب است چون اجل اید طبیب ابله شود ایشان خود را به دسته به دستگاه جهنمی قذافی انداخته اند البته تقدیر کار خود را کردنیست انها شاید به چه نیتی نیکی درانجا سفر مینمایند بیخبر ازینکه کور دلان چه نقشه های ظالمانه بسر دارند دست رسی به غیب ودانستن انچه در پشت پرده است برای همه حتی به امامان رهبران امت هم مشکل مینماید وگرنه وجود شریف شان درمیانم امت چه قدر ارزش مند ومفید میبود حتی اگر حضرت امام سوم حضرت امام حسین هم میدانستند که یزیدیان این بلا را برسر او ویارانش می ارند شاید از مکه ای مکرمه رخت سفر نمی بستند وحتی بعد ازانکه مسلم بن عقیل هم که ازنیت شوم زمام داران وقت ایشان را مطلع ساختند وگفتند که قلب ها ی اهل کوفه با شماست ولی شمشیر هاشان علیه شماست بازهم از سفر باز نگشتند وحکمت همین بوده که انها در راه امت قربانی دهند تا اخر دنیا سبب بیداری واگاهی رهروانش گردند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   (اگر حضرت امام سوم حضرت امام حسین هم میدانستند که یزیدیان این بلا را برسر او ویارانش می ارند شاید از مکه ای مکرمه رخت سفر نمی بستند)
داکتر چمران که از کمترین شاگردان امام حسین محسوب است از شهادت خود خبر داشت و روز قبل از شهادت نزد همسر لبنانی خود رفت و به او گفت فردا شهید می شوم .آیا تو راضی هستی؟ پس از کسب رضایت همسر از خانه بیرون شد. چطور شاگرد امام از شهادت خود خبر دارد ولی امام حسین از شهادت خود بی خبر بوده. پس قطعا" خبر داشته ولی برای بقای دین لازم میدانسته.
(مخلص و دوستدار شیخ علی حقگو.)

>>>   ادررابطه بامام حسین علیه السلام روایات بی شماری وجود دارد که ایشان کشته وخاندانش به اسارت می روند ودرقران کریم نیز تلویحا به ان اشاره شده است مانند وفدیناه بذبح عظیم سوره صافات.اینکه دوست عزیزمی گوینداحتمالا اگرامام می دانست شاید به کوفه نمی رفتند حرف نادرستی است چراکه امام درهرصورتی می بایست به وظیفه خودعمل نماید.امام حسین هدف ازقیامشان رااقامه امر به معروف ونهی ازمنکروزنده نمودن سیرت وعمل جدشان نبی اکرم وپدربزرگوارشان حضرت علی علیه السلام و...بیان می کنندودرمقابل فردی که بعنوان خلیفه مسلمین که اشکاراشراب می نوشد بامحارم خود فسق وفجور میکند وسگ باز ومیمون بازاست می ایستد.واگرهرامامی به غیرازایشان درهمان دوران زندگی می کردندقطعاهمان کاری راکه ایشان انجام می دادانجام می دادند.چنانچه پیامبراکرم فرمودند :الحسن والحسین اماماقعدااوقاما.ولذاایشان یعنی شهیدامام موسی صدراولاسیدبوده وسپس ایشان به وظیفه خودش عمل کرده سوای این بحث که دانستن علم غیب مختص به خداست وبعد نبی مکرم وچهارده معصوم که خدتونداگر بخواهد به انها نیز اعطاء می نماید.
مهق

>>>   به نظر دهنده اول!
هیچکس حق ندارد بدون دانش و مطالعه در مورد امامان و معصومین علیهم السلام اظهار نظرکند!!!

>>>   امام حسین علیه السلام طبق روایات از قبل خبر از این حادثه داشتند ولی برای دفاع از دین خداوند جان خود را در راه دفاع از تعالیم اسلام فدا کردند ایشان فرمودند من به هیچ وجه با یزید بیعت نمیکنم چون او خلافت را از خاندان پیامبر غصب کرده و علنا میمون باز و قمارباز و زناکار است و شراب خواری می کند نفاق و کفر یزید به حدی بوده که بعد از حادثه کربلا گفت : لا خبر جاء و لا وحی نزل ، یعنی نه خبری آمده و نه وحی در کار بوده است بنا بر روایات ایشان از جدشان نبی اکرم حضرت امیر علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علیها و حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام خبر شهادت خود را شنیده بودند، وقتی امام حسن علیه السلام در حال شهادت بوسیله مسمومیت زهر بودند امام حسین علیه السلام اشک می ریختند امام حسن علیه السلام فرمودند: برادر جان هیچ روزی همچون روز شهادت تو نیست لا یوم کیومک یا أبا عبد الله
السلام علی ساکن کربلاء السلام علی خامس اصحاب الکساء


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است