بازسازی غزه، 20 سال طول می کشد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۰    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78627 منبع: پرینت

یک سازمان بین‌المللی که هزینه‌های بازسازی پس از جنگ را ارزیابی می‌کند، می‌گوید بازسازی نوار جنگ‌زده غزه ۲۰ سال طول می‌کشد.

سازمان شلتر کلاستر،در گزارشی تعداد واحدهای مسکونی ویران شده یا به شدت آسیب دیده نوار غزه، در بمباران اسراییل را ۱۷ هزار عنوان کرد.

به گزارش این سازمان بین المللی، پنج‌هزار واحد مسکونی دیگر نیز به دلیل خساراتی که در جنگ‌های قبلی به آن‌ها وارد شده است، نیاز به بازسازی دارند. شلتر کلاستر همچنین گفت منطقه پرجمعیت غزه به ۷۵ هزار واحد مسکونی نیاز دارد.

این گروه بین‌المللی یادآور شد ارزیابی ۲۰ ساله این سازمان براساس ظرفیت گذرگاه اصلی نوار ساحلی غزه انجام شده که ۱۰۰ کامیون مصالح ساختمانی در روز است.

این سازمان همچنین از این که تلاش‌های بازسازی غزه به دلیل حصر این منطقه از سوی اسراییل و مصر متوقف شود، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پرس تی وی، غزه از ژوئن ۲۰۰۷ میلادی تحت محاصره اسراییل قرار دارد و این شرایط افت استاندارد زندگی، میزان غیرمنتظره‌ بیکاری و فقر گسترده در این منطقه را موجب شده است.

جنگنده‌ها و تانک‌های رژیم صهیونیستی از ۱۷ سرطان (۸ ژوئیه) مناطق متعددی در نوار غزه را بمباران و خسارات زیادی به این منطقه وارد کردند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است