افتتاح شبکه های سلام و فایبر نوری در زابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۹    ۱۳۹۳/۶/۹ کد خبر: 78598 منبع: پرینت

تکنولوژی معلوماتی و هیات همراه شان طی سفری که به ولایت زابل داشتند، شبکه های سلام و فایبر نوری را در آن ولایت افتتاح نمودند و به بهره برداری سپردند.

به گزارش وزارت مخابرات، وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی هیات همراه شان در این سفر مورد استقبال مقام های محلی و مردمی ولایت زابل قرار گرفتند و به محفلی که به مناسبت افتتاح شبکه های سلام و فایبر نوری در آن ولایت برگزار گردیده بود اشتراک ورزیدند.

محترم سنگین در این محفل به ایراد سخن پرداخت و نخست از سفر به آن ولایت ابراز خرسندی نمود و سپس پیرامون دستاورد ها و پیشرفت های یک دهه اخیر وزارت مخابرات و تکنولوجی معلوماتی بصورت همه جانبه صحبت نمودو گفت: وزارت مخابرات و تکنولوجی معلوماتی در طی این مدت توانسته است که پیشرفت های گسترده و چشمگیری را در زمینه مخابرات و تکنولوژی معلوماتی به افغا نستان رو نما سازد که گفته می توانیم این پیشرفت ها در منطقه بی بدیل بوده و هیچ کشوری در منطقه در طی این زمان به پیشرفت گسترده دست نیافته است.

همچنان وزیر مخابرات کشور درزمینه پروژه فایبرنوری صبحبت نمود، افزود: پروژه فایبر نوری یکی از پروژه های مهم وزیر بنایی وزارت مخابرات بوده که از طریق آن تمام ولایات افغانستان باهم و با جهان وصل می شود. وی گفت که این پروژه در اکثر نقاط کشور تکمیل شده و امروز ما شاهد وصل شده ولایت زابل به این شبکه هستیم. وزیر مخابرات گفت که ولایت زابل از طریق ولایت قندهار به شبکه فایبر نوری وصل گردیده است.

محترم امیرزی سنگین همچنان پیرامون شبکه سلام صحبت نمود و گفت: شبکه سلام مربوط به شرکت افغان تیلی کام می باشد واین شرکت یک شرکت دولتی است که از عواید خالص خود در این زمینه سرمایه گذاری نموده وشبکه سلام را به هدف گرم ساختن بازار رقابت در مارکت مخابرات ایجاد نموده است. وی گفت: هدف از ایجاد شبکه سلام گرم ساختن رقابت و بهتر شدن کیفیت و مناسب شدن قیمت خدمات مخابرات وتکنولوژی معلوماتی از این طریق برای مردم کشور می باشد که سر از امروز مردم ولایت زابل نیز از مزایای خدمات مخابراتی و تکنولوژی معلوماتی این شبکه مستفید می گردند.

وزریر مخابرات گفت: خدمات تری جی شبکه سلام در 22 ولایت کشور فعال گردیده و مردم آن ولایات از خدمات آن عملا استفاده می نمایند و در ولایاتی که تاهنوز فعال نگردیده به زودترین وقت فعال خواهد گردید.

ناگفته نباید گذاشت که سخنرانان دیگر هریک محترم عبدالقادرقلاتوال و محترم حمیدالله توخی نمایندگان مردم ولایت زابل در شورای ملی، محمد جان رسولیار معاون مقام ولایت زابل، غلام سخی روغ لیونی فرمانده امنیه و غنی خان توخی متنفذ و بزرگ قومی؛ یکی پی دیگر در محفل یاد شده طی سخنان شان از کارکرد وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی کشور تقدیر و تمجید نموده و پیشرفت ها ی این وزارت را باارزش خواندند. سخنران محفل این پیشرفت ها را مدیون تلاشهای خستگی ناپذیر و پالیسی کار ساز وزارت مخابرات دانسته و وزیر مخابرات را وزیر موفق کابینه خواندند.

آنان همچنان از فعالیت های این وزارت در ولایت زابل اظهار خرسندی نموده و مشکلات امنیتی را یگانه سدی در راه پیشرفت و گسترش خدمات در ساحات دور دست این ولایت دانسته و نیز خواهان توجه بیشتر مقام وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در قسمت خدمات مخابراتی در آن ولایت شدند.

باید گفت که افتتاح شبکه های یاد شده در ولایت زابل در حالی است که از چندی بدینسو شبکه های سلام و فایبر نوری در کابل و ولایات دیگر کشور یکی پی دیگر افتتاح گردیده و مردم از سهولت ها و مزایای آنان بهره مند گردیده اند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است