شکایات تیم اشرف غنی بی مورد و بیجهت است
ظاهرا بعد از افشاگری هایی که تیم اصلاحات و همگرایی انجام داد، اکنون نوبت به تیم تحول و تداوم رسیده تا با بهانه گیری و ادعای تقلب از سوی رقیب، اعلام نتیجه را به تاخیر بیشتری بیندازد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۵    ۱۳۹۳/۶/۸ کد خبر: 78525 منبع: پرینت

بنا به گفته ی سخنگوی کمیسیون انتخابات، در جریان ابطال آرای ۷۵ پایگاه انتخاباتی از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات، تیم انتخاباتی تحول و تداوم ۱۵ شکایت را اعلام و ثبت کرده اما تاکنون تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی هیچ شکایتی ثبت نکرده است.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده که از 25 مورد شکایت تیم تحول و تداوم 23 مورد مردود بوده است که از این شکایت ها هفت مورد آن در خصوص ابطال آرای ولایت پکتیا و شش مورد شکایت در زمینه ابطال آرای ولایت قندهار بوده است.

یعنی تنها دو مورد شکایت تیم تحول و تداوم مورد پذیرش اعضای کمیسیون قرار گرفته و مابقی مردود اعلام شده که این نشان می دهد تیم داکتر اشرف غنی احمدزی بدش نمی آید که مقداری از زمان کمیسیون را به بطالت بگذارند.

جالب اینکه برخی از اعضای تیم انتخاباتی تحول و تداوم ضمن ابراز نارضایتی از نحوه قضاوت کمیسیون انتخابات گفته اند که احتمالا توطئه های زیادی در روند تفتیش آرا وجود داشته است که اینگونه شکایات ما مردود اعلام می شود.

ظاهرا بعد از افشاگری هایی که تیم اصلاحات و همگرایی انجام داد، اکنون نوبت به تیم تحول و تداوم رسیده تا با بهانه گیری و ادعای تقلب از سوی رقیب، اعلام نتیجه را به تاخیر بیشتری بیندازد.

در تازه ترین این ادعاها، تیم انتخاباتی تحول و تداوم بیان کرده که تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی یک ناظر خارجی را در روند تفتیش استخدام کرده بود که به نفع این تیم تصمیم می گرفت. اعضای تیم داکتر احمدزی همچنین مدعی شده اند که یک فرد همزمان به عنوان کارمند کمیسیون و عضو ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی فعالیت کرده است.

بعد از این گفته ها، تیم اصلاحات و همگرایی نیز ابراز داشته که بعد از آن افشاگری های معروف، همچنان اسناد زیادی در دست دارد که نشان‌دهنده تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری است و می‌تواند آن را در اختیار بازرس‌های بین‌المللی قرار دهد.

به هرحال اینگونه که پیش می رود معلوم نیست نتیجه این انتخابات چه زمانی اعلام شود اما گفته می شود یان کوبیش نماینده سازمان ملل در کابل از محترم کرزی خواسته است تاریخ تحلیف رییس‌جمهور جدید را تا یک ماه دیگر به تعویق اندازد. البته از سوی دیگر شنیده شده که حامد کرزی نیز در دیداری با جناب اشرف غنی به وی تاکید کرده که باید خود را برای مراسم تحلیف در تاریخ تعیین شده آماده نماید!

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ستار سعادات ریس کمیسیون شکایات نامستقل انتخاباتی یک انسان فاشیست قبیله پرست از ناقلین پاکستان در ولایت بغلان است

>>>   که افغانها بسیار درک دقیق درمورد متفکر گوسفند شانسی دارند،کسی که عام فریب است و او قرآن را خوانده نتواند و به دین ما اعتقاد نداشته باشد ابداً رییس جمهور ما مسلمانها شده نمیتواند تاهنوز ما مسلمان ها که زنده هستیم واسلام عزیز دین ما است نه یهود و نه نصارا درین کشور اسلامی حکومت کرده میتواند و نه هم رهبران ساختگی و قلابی ساخت اسراییل ما افغان هستیم و فقط یک افغان خالص که هم خودش هم خانمش وهم اولاد هایش افغان ومسلمان باشد میتواند درین سرزمین حکومت کند اینجا افغانستان کشور اسلامی است اسراییل نیست که هر یهود واسراییلی بیاید ملکه وما در معنوی این شهروندان کشور مجاهد پرور مرد خیز شود.

>>>   ستاد اشرف‌غنی و با این تقلب گسترده ضیاء الحق امرخیل تصور می‌شود که تقلبی به این گسترده‌گی با ساخت و پاخت آقای اشرف‌غنی عام فریب صورت گرفته است . آقای اشرف‌غنی واقعاً در این تقلب گسترده دست دارد ، بی‌هیچ تردیدی او باید از این پروسه کنار گذاشته شود. اشرف غنی نامزاد ریاست جمهوری که رسماً در یک پروسۀ ملی و دموکراتیک تبانی تقلب‌کاری را کرده و شایسته‌گی زعامت کشور اسلامی که 3 میلیون شهد در راه آزادی کشور داد است ندارد. وهم غنی داماد یهود است زن یهودی غنی زن اول ملکه با عزت کشور اسلامی افغانستان در سطح کشور های اسلامی جهان شده نمی تواند.

>>>   عبدلله عبدلله و اشرفغنی مدانند که میلیونها افغانستانی به آنها رای داده اند اما این را نمدانند که میلیونها نفر به رقیب او رای دادند. پس اینجا نمشود با زور سخن گفت. در تمام دنیا همینگونه انتخابات برگزار مشود و کسی که بیشترین آرا را کسب کرده انتخاب مشود. حال عبدلله یا اشرفغنی اگر بخواهند که بدون انتخابات خود را به ریاست برساند با میلیونها نفری که به وی رای ندادند به مشکل مخورد. و شرایط کنونی افغانستان طوری ایست که دولت جدای از ایکه کی صاحبش باشد مخالف زیاد دارد. از همسایگان خونخوار برادرنمای ما گرفته تا افغانستانیهای طالب و هرکی که چوکی گیرش نامده مخالف دولت شده حال حساب کنید که این چند میلیون به جمع مخالفین دولت اضافه شوند و آنوقت است که حسرت زمان حال را خواهیم خورد که ای کاش چه میکردیم. این دو باید بدانند که درصورتی متواند موفق باشد که بعد از انتخابات نظر تمام مردمی که در انتخابات مشارکت داشتند را به خود داشته باشد و نامشروع جلوه دادن انتخابات خاکی است که اول به چشم خودشان خواهد رفت. امیدوار هستم حامد کرزی مراسم تحلیف را تمدید نکند و هردو را برای انجام مراسم دعوت کنند تا پیش مردم برای افغانستان هر دو سوگند یاد کنند که بر اساس قانون به پیش خواهند رفت و به نظر مردم احترام خواهند گذاشت بعد بشینن سر هر چی که خواستند توافق کنند.

>>>   دزد را گویند بدزد وصاحب خانه را گویند که هوشیارباش

>>>   اقاى غنى و أفاي عبدالله از براى خدا كجا شد وعده هاى تان باز هم قدرت طلبى كار ملت به كجا رسيد كاش مردم به رأي دادن نمي رفتند همه دروع شرم به شما باد

>>>   انشا الله اشرف غنی این متقلب بزرگ و عوامفریب برای همیشه از صحنه سیاسی واجتماعی افغانستان(سرزمین مجاهدان) حذف شود و دوباره به همان لانه اصلی اش برگردد.

>>>   تیم اختلافات و خمگرایی قور گفت و باز هم قور گفت

>>>   تقلب خیانت است ولو یک رای باشد یا ملیون رای .هردو ...هستند و هیچکدام زعامت مشروع ندارند .هردو شرمنده تاریخ و مردم افغانستان هستند .ولو اگر از هر طریق به قدرت میرسند

>>>   این گوشه ازتقلبات این انسان پست است هنوز شاهکاری های ضیاالحق قهرمان درجایش باقی مانده است وای بر حال این انسان های متقلب بی همت ... هنوز هم شرم وحیا ندارنداز کوسفندهای امرخیلی پاسبانی میکنند میگویند کسی راگفتند ... درخت رویده ان شخص میگویدهنوز خوب در زیر سایه اش میشینم

>>>   اگر عبدالله چنین طرفداران ب......داشته باشند باور کنند که ده روز درحکومت باقی نخواهند ماند نظر دهنده اول ودوم باید بدانند که انطوریکه شمارای داده ای ماهم رای داده ایم وافغان هستیم چه طور ما گوسفند شدیم وشما انسان .

>>>   دبل عبدالله باید اصلاح شود اگرنه کارش را خراب میکنیم
احمد از مزارشریف

>>>   زنده گی درزیرسلطه ی یک حکومت ایکه پایه واساس آن برتقلب ونیرنگ استوارباشد شرم وننگ است.ولوهرکدام ازآنهاباشد!---خشت اول چونهد معمار کج -- تاثریامیرود دیوار کج --
م.ا.م کابل جان

>>>   اگر به جای تفتیش و ابطال آرا دوباره انتخابات انجام می شد هزینه ومصرف آن به مراتب کمتر از این هزینه است که در این چند ماه اعضای کمیسیون و افراد مرتبط به آن گرفته اند.!

>>>   عبدالله و تیمش در شب اول انتخابات فهمیدند که باخته اند ولی این همه بهانه گیری ها بخاطر بقا در قدرت است و کوش دارند لقمه چرب را نصیب شوند ولی یک چیزی که بین خود اعضای تیم اسقلاحات و خمگرایی هم افراد بغاوت گر جای دارند که در زندگی گپ پدر خودرا اهمیت نداده اند چه رسد به دیگران ، بنآ این تیم نامتجانس یک تیم جنجال برانگیز و خمگرا است.
کابلی

>>>   یک شرعیت قماربازها دارند اگر شخصی یک قطعه را از میدان دزدی میکند گیر میاید تمامی پول که در میدان و جیب ان شخص است از نزدش کرفته میشود از میدان خارج میشود باید هر دو نام زاد محترم از افغا نستان خارج شوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است