به لطف اعراب و غربیها
روز به روز بر تعداد نظامیان طالبان افزوده می شود!
دشمنان کشور تلاش دارند جنگ را از جنوب و شرق به شمال و غرب هم گسترش بدهند تا از یک طرف مناطق تحت نفوذشان گسترش پیدا کند و از سوی دیگر از ضربات نیروهای امنیتی داخلی خود را نجات دهند و بدین طریق افغانستان را همچنان جنگزده و ناامن جلوه دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۸    ۱۳۹۳/۶/۸ کد خبر: 78523 منبع: پرینت

بنا بر گفته ی مقامات وزارت دفاع، تعداد جنگجویان خارجی در جنگ کشور ما طی سال جاری افزایش یافته است. با این توضیح که شماری از نظامیان پاکستانی و شبکه‌‌های تروریستی زیر حمایت سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) در هدایت و حملات مخالفان مسلح دولت کابل همکاری می‌کنند.

وزارت داخله نیز چندی پیش اعلام کرده بود: اسناد و مدارک کافی از حضور نظامیان پاکستانی در صفوف مخالفان مسلح دولت افغانستان را در اختیار دارد که عمده دلایل این افزایش حضور جنگجویان خارجی در صفوف گروه طالبان، عملیات اخیر وزیرستان شمالی، خروج نیروهای خارجی، عدم امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن اعلام شده است.

متاسفانه بیشتر این افراد از کشورهای آسیای میانه هستند که در کنار افراد طالبان، فعالیت می کنند و عمده نگرانی این است که ناامنی ها به طرف شمال و غرب افغانستان کشیده می شود.

در واقع دشمنان کشور تلاش دارند جنگ را از جنوب و شرق به شمال و غرب هم گسترش بدهند تا از یک طرف مناطق تحت نفوذشان گسترش پیدا کند و
از سوی دیگر از ضربات نیروهای امنیتی داخلی خود را نجات دهند و بدین طریق افغانستان را همچنان جنگزده و ناامن جلوه دهند

بنا به گفته ی آگاهان مسایل نظامی، شمال کشور که در زمان حاکمیت طالبان بر افغانستان، از مناطق مهم مقاومت علیه این گروه بود، پس از فروپاشی طالبان، همواره در وضعیت بهتر امنیتی قرار داشت، اما دست های پشت پرده آن مناطق را نیز ناامن نموده است. ولایات شمالی کشور اخیرا شاهد بروز ناامنی هایی بوده که از حضور محسوس طالبان در این مناطق خبر دارد.

البته باید این را نیز افزود که گروه طالبان به تنهایی توان تامین منابع مالی این چنین عملیاتهایی را ندارد و این کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند که با کمکهای مالی خود، زمینه تامین تسلیحات طالبان از پاکستان را فراهم می آورند.

این موضوعی است که متاسفانه هیچگاه دولت کرزی نخواست آن را باور نمایند که طالبان مسلح و یا به اصطلاح آنان طالبان تندرو در بیرون از مرزها منابع بزرگ مالی را در دست دارند که بیشتر از جانب عربها تامین می شود.

عربها و پاکستانی ها و برخی دیگر از کشورها هنوز از طالبان به عنوان گروه های مسلمان حافظ دین یاد می نمایند و کمک به برادران دینی خود را در جنگ علیه کفر بر خود فرض و واجب می دانند. البته ناگفته نماند که بسیاری از اینها برای ترویج تفکرات سیاسی و یا عقیدتی خود از طالبان حمایت کرده و از آنان استفاده ابزاری می نمایند.

اکنون بر کسی پوشیده نیست که بیشترین بهره از ناامنی در افغانستان نصیب غرب به ویژه آمریکا می باشد. زیرا بی ثباتی و نبود امنیت در مرحله اول بهانه ای برای حضور دایمی نظامیان آمریکایی در کشور ماست و ثانیا می تواند افکار عمومی را از جنایات و اقدامات غیر بشری که خارجی ها در حال انجام آن هستند، منحرف سازد.

لذا امیدواریم هرچه زودتر این جنجالهای انتخاباتی به پایان برسد و دولت آینده یک فکر اساسی در این رابطه انجام دهد تا آرامش و امنیت باری دیگر به کشور بازگردد. البته با این عبدالله و اشرف غنی و حامیان نزدیکشان بعید به نظر می رسد که چنین اتفاقی بیفتد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عربستان و قطر دو "ام الفساد" دنیای اسلام. 2 خائن به اسلام و مسلمین و همکار امریکا و انگلیس و اسرائیل.

>>>   فرمان ها برای ازبین بردن شان ارطرف ارگ صادرشده است ازین به بعد سرکوب شده ونابود خواهند شد.
معاون سخنگوی

>>>   مردم افغانستان و طیف وسیعی از جهاد ګران این سرزمین و مجموعه بزرګی از عناصر سیاسی بیطرف این کشور به این پی برده اند که پدیده بزرګنمایی طالبانی و تهدیدهای آنها کاملا ساخته و فتنه اشرف غنی ، کرزی و انګلیس است و حتی امریکا از این وضعیت راضی نیست مګر این مثلث وانمود میسازد که ګویا در عدم موجودیت این مثلث وضعیت خراب میشود در حالیکه همه مردم و بخصوص افراد جهادی میدانند این ها همه صحنه سازی اند برای دست یابی به قدرت سیاسی؛ مګر خواهند دید سنګرداران و افراد جهادی همچنان به داعیه حفظ عزت و شرافت سرزمین شان ادامه خواهند داد و قدرت سیاسی مردم افغانستان را به صهیونیسم نخواهند داد.
عزت الله بدخشان

>>>   آنقدراسناد وآدم اسیرخارجی جمع کردید وآزاد کردیدکه 15سال گذشت. نمی دانیم کار امنیت ملی و اردو و دولت جمع آوری اسناد است یا مقابله و دفاع از مرزهای موقت دیورند و مرز ایران و یا نظارت بر تطبیق قانون توسط و مزدوران انها.
نواندیشان بلخ شیوا

>>>   حامد کرزی سعی داشت تا بهانه جنگ را از طالبان بگیرد. بهانه ای که اعراب و پاکستانیها ازان استفاده مبرند و طالبان و افغانستانیها از آن ضربه مخورند. این فکر غلطی است که دولت متواند که طالب را سرکوب کند و هرچه بیشتر طالب و یا هرگروه دیگر سرکوب شود انگیزه برای دفاع بیشتر مشود به واقع فکر ضد دولتی بین آنها رواج میابد و هرچه جنگ شدید تر شود اعراب و پاکستانیها از آب خیتی که درست کردن بیشتر استفاده مبرند و ما بیشتر در این آب غرق مشویم این گپی که مزنم حمایت از طالبان و کشتار آنهاست .. ادامه دار بودن جنجال عالیجنابان فرصت خوبی برای پاکستان بوده تا طالب را یکبار دیگر بر افغانستان مسلط بسازد و طالبان احمق با حملات خود کینه های قدیمی و فکر ضد طالبی را در افغانستان بیشتر مکنند.پاکستان نمخواهد تا طالبان به ای باور برسند که هرچی بیشتر بجنگند فکر ضد طالبی در میان مردم فراگیرتر خواهد شد و تلاش دارد تا مجال فکر کردن را از طالب بگیرد.
مهاجر

>>>   اینا خارجی نیستن اینا همونای هستن که ازدولت فعلی خسته شدن رفتن درصف طالب شما
نورالدین ازولایت فاریاب ساکن تهران

>>>   بلی ... برهردو-نه کل ماند نه کدو.

>>>   نیروی های امنیتی ما همه روزه 70الی 100نفرطالبان را درنبرد ازبین وهم دستگیرمیکند.بازهم ازتعداد شان کاسته نمیشود. بشمااطمینان میدهیم بعدازتعین ونشست ریس جمهور به ارگ که ان هم داکتراشرف غنی میباشد بامعاونیت اول جنرال صاحب دوستم قادربه این خواهدبودیم که همه طالب ها را ازفغانستان نابودبسازیم وصلح دایمی رادرکشور بوجودبیآوریم. ازهمین حال باجنرال صاحب دوستم گفتگوها راجع به مسایل امنیتی افغانستان جریان داردمیخواهیم یک پلان وطرح وراهکار مشخص را دررابطه به ازبین بردن تمامی گروه های تروریستی درافغانستان روی دست بگیریم جنرال صاحب دوستم بطور کل گفته میتوانیم دارای توانایی خوب وقدرت خوب میباشد ودرامنیت تاثیرخوب خواهدکذاشت.
ظاهرعظمی سخنگوی وزارت دفاع ملی

>>>   جهل و بیکاری برای دشمنان ملت ما عجب سرمایه‏ی شده؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است