رای و نظر آمریکا از اول هم با داکتر عبدالله نبود
اگر تصمیم گیرندگان کمیسیون انتخابات که نتیجه را به نفع دلخواه خود تا بدین جا پیش برده اند، نخواهند سهم لازم را به تیم اصلاحات و همگرایی بدهند، آنگاه داکتر عبدالله ناچار می شود با آن عده از اعضای تیمش که به فکر تشکیل دولت موازی هستند، بپیوندد و مشکلی جدی تر در کشور پدید آید 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۰    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78370 منبع: پرینت

اتفاقاتی که صبح امروز چهارشنبه افتاد و ناظران تیم اصلاحات و همگرایی به جهت برآورده نشدن خواسته هایشان در کمیسیون انتخابات حضور نیافتند و ناظران تیم تحول و تداوم نیز بنا به درخواست سازمان ملل محل ابطال آرا را ترک کردند، نشان داد که اختلافاتی که بر سر چگونگی ابطال برخی از آرایی که ناپاک تلقی می‌شد، بسیار عمیق است.

گفته های نزدیکان عبدالله نشان می دهد که وی به عنوان رهبر تیم اصلاحات و همگرایی به این نتیجه رسیده هر کاری بکند، باز هم از صندوق نام اشرف غنی بیرون می‌آید. زیرا تیم مخالف تقریباً روشن کردند که خیلی به توافقی که برای دولت وحدت ملی مد نظر بود و دو نامزد پذیرفتند هر که پیروز باشد رییس‌جمهور است و دیگری هم از قدرت حذف نمی‌شود، پایبند نیستند.

در واقع داکتر عبدالله بسیار ساده لوحانه اندیشید که باید روی صحبت‌های جان کری حساب باز کند. وی گمان می کرد اگر واقعاً آرای مشکوک برداشته شود، تیم اصلاحات و همگرایی برنده انتخابات خواهد بود. در حالیکه این ذهنیت ساده لوحانه را حتی مردم کوچه و بازار قبول ندارند که طرف مقابل که برای رسیدن به حکومت از هر اقدامی دریغ نورزیده، اکنون حاضر باشد به سادگی قدرت را واگذار کند.

اکنون هم این قهر و آشتی های تیم انتخاباتی عبدالله به این معنا است که به این معناست که می‌خواهند این نتیجه را نپذیرند. اگر نتیجه را نپذیرند، با توجه به اینکه قطعی است اشرف غنی احمدزی به عنوان رییس‌جمهور معرفی خواهد شد، می‌خواهند از این ابزار استفاده کرده و بتوانند سهم بیشتری از قدرت دریافت کنند.

اگر بازیگردانان انتخابات حاضر شوند، سهم مناسبی به عبدالله بدهند، او هم نتایج را خواهد پذیرفت ولی اگر زمزمه‌هایی که این روزها پررنگ تر از قبل مطرح می‌شود که هیچ سهمی به عبدالله داده نمی‌شود، جنبه واقعیت بگیرد، اوضاع پیچیده تر از این هم می‌شود.

حال یک نگرانی دیگر مطرح می شود آن هم اینکه اگر تصمیم گیرندگان کمیسیون انتخابات که نتیجه را به نفع دلخواه خود تا بدین جا پیش برده اند، نخواهند سهم لازم را به تیم اصلاحات و همگرایی بدهند، آنگاه داکتر عبدالله ناچار می شود با آن عده از اعضای تیمش که به فکر تشکیل دولت موازی هستند، بپیوندد و مشکلی جدی تر در کشور پدید آید.

البته عبدالله نشان داده که جسارت چنین اموری را ندارد و قهر و آشتی های هر روزه اش نشان از درماندگی وی است. عبدالله باید از همان ابتدا می دانست که رای آمریکایی‌ها از همان ابتدا با وی نبوده است. غرب ترجیح می داد کسی به حکومت برسد که بیشتر شبیه کرزی باشد.

به هر حال که گزارشات رسیده از تیم اصلاحات و همگرایی حاکی از آن است که آنها خود را باخته اند زیرا می بینند در توافق بین دولت کابل، تیم سازمان ملل و نیروهای آمریکایی جایگاهی برای آنها تعیین نشده است.

به هر حال دیر یا زود نتیجه این انتخابات که به طولانی ترین انتخابات جهان معروف شده، مشخص می گردد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر داکتر عبدالله ذره ای اعتقاد به دموکراسی و انتخابات داشته باشد و اگر داکتر عبدالله ذره ای....در وجود خود داشته باشد باید این " قهر و ناز " !!!! کودکانه و " گدایی چوکی"!!! را کنار بگذارد و بعنوان یک مرد و شخصیت سیاسی با وقار به واقعیتها تسلیم شود و بیش ازاین نه بینی خود و نه بینی تیم خود و نه بینی این کشور را در جهان ببرد!!! شما باور کنید که من به راستی دلم برای اعضای تیم او مانند اوریا، رحیمی، صیقل و ... که در پرده های تلویزیونها بخاطر دفاع از مواضع طفلانه عبدالله مشهور به "گل مرجان" هر جفنگی که بر زبان شان میاید میگویند ، دلم میسوزد!!!!!دیگران را خو چه میکنی که اوغلی یک آدم با شخصیت چرا درین آخر گپ چرا درین گلیم بیمار خود را پیچاند!!!!!
م.م.م

>>>   استفاده از الفاظی مانند«وحدت ملی» و... دیگر مصرف داخلی یا خارجی ندارد این واژه برای مردم افغانستان دیگر هیچ جذابیتی ندارد باید دولت قدرتمند با برنامه های شفاف تشکیل شود.

>>>   صابت شد که افغانستان کشور مستقل نیست و نبود است کسانی که میگویده که اداره افغانستان به درست خارجی ها است راست میگویده این است که درانتخابات معاون دفتر یوناما دست کاری کرد حالا هم خود او است که برند انتخابان را تعین میکند به یاد شعری از خلیل الله خلیلی افتادم که این گونه است
زندگي در بردگي شرمندگي است
معنــي آزاد بودن زندگــي است
ســر كه خـــم گردد به پاي ديگــران
بر تن مــــردان بــود بــار گــران
بندة حق در جهـــان آزاده اســت
مســت وي فارغ زجام و باده است
خليل الله خليلی

>>>   نکولاس هایسم معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انتخاباتی در نشست خبری در کابل گفت که ستاد انتخاباتی آقای عبدالله دلایل عدم حضور خود در جریان بررسی آرا را با یوناما در میان گذاشته است. او گفت: "نمخواهم که این دلایل را به شما دانه دانه ارایه کنم اما چیزی که غیرمنصفانه است این که تمام این دلایل در جلسات ما و دو ستاد انتخاباتی مفصل بحث شده است."
مهاجر

>>>   رای اکثریت مردم هم هیچ گاهی با عبدالله نبود . این چوکره ها ناحق قوله سر داده اند.

>>>   داکتر عبدالله نامزد ریاست جمهوری پیشتاز آرای 45 فیصد ٬مسالۀ کشف رابطه میان ستاد اشرف‌غنی و با این تقلب گسترده ضیاء الحق امرخیل است. تصور می‌شود که تقلبی به این گسترده‌گی با ساخت و پاخت آقای اشرف‌غنی عام فریب صورت گرفته است. آقای اشرف‌غنی واقعاً در این تقلب گسترده دست دارد، بی‌هیچ تردیدی او باید از این پروسه کنار گذاشته شود. اشرف غنی نامزاد ریاست جمهوری که رسماً در یک پروسۀ ملی و دموکراتیک تبانی تقلب‌کاری را کرده و شایستگی زعامت کشور اسلامی که 3 میلیون شهد در راه آزادی کشور داد است ندارد. وهم غنی داماد یهود است زن یهودی غنی زن اول ملکه با عزت کشور اسلامی افغانستان در سطح کشور های اسلامی جهان شده نمی تواند.

>>>   اگرداکتر عبدالله دوبارهٔ به فکردولت موازی باشد، اين هم يک اشتبآ بزرک سياسی خواهد بود، وقابل جبران نخواهد بود ، بهتراست فيصله ونتيجه انتخابات که تحت نظرسازمان ملل متحد وناظرين بين المللی وداخلی صورت ميگيرد بپذيرد ـ اضافه ازين باعث رنج وبد بختی ملت زجرکشيدهٔ نشود ـ

>>>   اقای داکتر صاحب عبدالله واقعا خودت را گذاشته که حتی دلم بحال مجا هدین پابرهنه افغانستان عزیز درد میکند که خودم یکی ازان پابرهنه ها هستم نمی گویم که در قسمت اعلی کلمت الله چه کرده ام اما همین قدرمیگویم که خودم (2) دفعه در زندان پلچرخی کابل محبوس بودم اما افسوس وصد افسوس که نام مجاهدین بالای یک تعداد ... نمی بود که حتی نام پاک مجاهدین را درسطح جهان بدنام کردند که ازاین ... درپهلوی خودت هم زیاد به مشاهده میرسد که ایشان ازنام مجاهدین واقعی استفاده نموده اند و از بدو کامیابی مجاهدین تا الحال درصدد پس انداز و ذخیره کردن پول هستند پس بیا امریکا خودت را نمی خواهد دیگر فریب این عناصر ابن الوقت را نخور و به توکل خداوند ج درفطب اپوزیسون خود را قرار بدهید و این قدرت را به یهودیان و یهود پرستان ببخش زیرا حال مردم ستمدیده افغانستان بسیار بد است که به هزاران خانواده نان شب خود را ندارد پس توکل به خدای منان کن امین

>>>   با سلام
بنده در این مورد مطلبی نوشته ام ولی خلاصه عرض کنم که آقای عبدالله با سرنوشت افغانستان بازی می کنند... با تشکر
وبلاگ ماد

>>>   آمریکا مرگ به نیرنگ تو قورباغه هم رنگ تو! ننگ به فرهنگ تو!

>>>   تمام بدبختی هایکه دیروز٬امروز و فردا گریبانگیر این ملت مظلوم گردیده است؛ همه نتیجه ضعف حکومتداری اقای کرزی میباشد. شاید او خود را قهرمان ۱۳سال گزشته بداند اما قضاوت بدست تاریخ است.
محمدازتهران.

>>>   من شخصا به داكتر عبدالله رايه دادم وخيلي علاقه مند بودم يك رييس جمهور شيك پوش داشته باشيم ولي هرگز نمي فهميدم كه عبدالله انقدر...وچوكي پرست است كه در مقابل چوكي از هر چيز خود ميگذرد.چوكي كه به گدايي وعذر خواسته شود بدتر از ان است كه ادم چوكي نداشته باشد. من اگر عوض عبدالله بودم مثل اشرف غني احمدزي ميگفتم اگ بردم رييس جمهور هستم واگر باختم به رييس جمهور منتخب تبريكي ميدهم وهمين است عرف ديپلوماسي .
نورمحمد

>>>   عبداللد اصلأ نه به فكر مردم است نه به سر مملكت فكر ميكند تنها مقصدش همين است خودش ريس جمهور شود وجوكره هايش چوكي ها و قدرت داشته باشند بس چه قسم مردم او را ريس جمهور قبول كنند و به او اعتماد كنند اينجا موضوع ملت است موضوع يك مملكت است اين جا خانه بو بوي عبداللد نيست كه مثل دوران طفلي خود سر بو بو جان خود ناز ميكند اين جا هم يك كميسون جدي نيست كه كار را پيش ببرند دهن اش باز بماند چون او لياقت ريس جمهور را ندارد

>>>   دیدی که به این ملت مظلوم جفا شد
تکرار ستم بود ونه از سهوخطا شـــد
تدبیر نشد مسند کــرسی به لیا قت
نه ی منتخبی مردم این خطه روا شد
فرمانبر بیگانه بود حاکــــــم این ملک
از روز نخست کشور مزدور بنا شـــــد
افکار فرو شنده شجاع مانده به میراث
گفتار وطن دوستی از روی ریا شــــد
گــــردید عیـــان ازعملی کرزی طــــرار
واضیحست تقلب زکجا تا به کجا شد
تیمش بود از فاسد جاسوس و تبهکار
مشکل همه افزون تر از امروز صــــباشد
از دسته انسان کش خونخوارو ستمگر
کرزی شرکا ساخت بخود خوب سخاشد
هریک بزند دست صداقت به بری خویش
معلوم به ملت همه بی شرم وحیاشد
هنـــگامـــه مضحــک انتخــابات ملـــوث
مانور سیاسی چه پلشتانه بجـــــــاشد
این مردم زخمی و ستم دیده ی بیمـــار
نی حاذق دلـسوزو نه دارو نه دوا شــــــد
نشنید همان ارگ نشین نوحه ی مظلوم
فریاد رس اخر به یقین گوش خــــــداشــد
کــردم رقم از درد دلی توده ی محــــــروم
وجـــــدان نویسنـــــده ازین بندرهـــاشد
این سروده بیانگر ان واقعیتی ست که بصورت اختصار نگارش یافته تا هم زبانان و هم باوران با قبول هر نوع قربانی در برابر تقلبات .... حکومت فاسد نامشروع قلابی خود را بالای مردم تحمیل مینمایند رسالتمندانه دفاع حقوقی نمایند و با ایجاد یک دولت مستقل عاری از تعصب و تقلب صمیمانه مبادرت ورزید
مرزی

>>>   خواهش من از جناب داكتر صاحب عبدالله اين است كه به مشوره منفي و غلط بعضي از اعضاي تيم خود كوش نداده و با كميسيون همكاري نمايند فكر نمي كنم كه أمريكا و جامعه بين المللي با شما خصومت داشته باشد شما خود ملل متحد و جامعه ملل را وأدار ساختيد كه نظارت كنند. مردم خسته شده اند اقتصاد خراب ، نا أمني زياد و مردم شما و تيم تانرا مسول مي دانند. به نظر من كه به شما احترام زياد دارد نمي خواهم بي احترامي شود . قدرت و سهم كرفتن به زور و تهديد اينده خوب ندارد. مصاحبه شما را با hard talk از امريكا شنيدم زياد متأثر شده. مردانه آدامه دهيد و اكر خدا نخواسته باختيد بدون جنجال مثل دوره قبل شريفانه و ابرومندانه با دولت همكاري كنيد و يا به كار شخصي تان آدامه دهيد. إمكان ندارد رهيس جمهور صلاهيت خود را با شا تقسيم كند. اكر شما هم رهيس جمهور شويد تقسيم صلاهيت نخواهيم كرد. نفر اول اول و دوم دوم است. اطرافيان شما اشخاص خوب نيستند. براي منفعت شخصي خود شما را بد نام ساخته و هر واقعه منفي شما را بد نام مي سازد. به خاطر ما مردم مظلوم كاري نكنيد كه در اينده بشيمان شويد. داکتر صاحب شما اطراف تانرا ببینید چه کسانی جمع شده اند همه مردم از انها نفرت دارند که اگر سر قدرت بیایند از دوره کرزی بد تر خواهد شد. به خدا قسم که رهیس جمهور شدن اگر به خون ملت و جنگ و جدال بینجامد شما عمری بد نام می شوید. نماینده های شما از رای مردم دعوا دارند کدام رای مردم. اگر شما به رای مردم احترام دارید بگزارید رای شماری خلاص شود. بر حسب معلومات هر دو تیم تقلب کرده و اوازه است که تقلب شما زیاد تر از تیم دیگر است. از همین سبب اعضای تان غیر از بهانه راه دیگری نداشته و میخواهند بی نضمی خلق کنند. لطفا به مردم رحم کنید
ماري از خير خانه

>>>   انچه قطعی است انست که نمیشود خدا را فریب داد وقتی قران میگوید{یا ایها الذین امنوا ادخلوا فی السلم کافة ولا تتبعوا خطوات الشیطن الایه }ای مئومن ها باسلام کامل داخل شوید وراه های شیطان را متابعت نکنید نمیشود از گردن بالا مسلمان باشد وازان پائین تر تکنوکرات و دموکرات {دموکرات به معنی استعماری ان } خارجی ها تا توانستند اهداف استعماری خودرا بالای تیم شورای نظار اجرا نمودند ودرین راستا هرکدام جناب مرحوم مارشال فهیم و قانونی وعبدالله وبسم الله وعتیق الله بریالی وعارف سروری وامرالله صالح و.... هرکدام در پیش خدمتی مسابقه داشتند تا همه خسرالدنیا والاخره شدند زیرا قران کریم میگوید {یهود ونصاری از تو راضی نمیشود مگر اینکه به دین انها داخل شوی} اکثریت اینها که نام بردیم قلبا به داخل شدن به دین انها نیز راضی اند ولی از مردم وملت شرم دارند بهرصورت این ملا مرزا ها غلط کرده اند که میشود با تظاهر وتکنوکرات نمای خارجی ها را فریب داد درحالیکه انها ذره ذره حساب دارند ودر مورد هرکدام مطالعه ای جداگانه کرده اند واینها را برای غلامی حد اقل برای فعلا مناسب نمیدانند چون بحد کافی مزدور دارند مزدوران اصیل وازموده شده وناب که خود را به دسته به مجهول نمی اندازند
این بان معنی نیست که ما جانب دیگر را تائید نمایم در باب طالب وحکمتیار که مزدور دست دوم وباصطلاح مزدور مزدور اند هیچ جای شک نیست چون اینها مزدور ای اس ای وای اس ای هم مزدور مستقیم خارجی ها ولی غنی خان واتمر ودوستم واحدی و زاخیل وال و سلطان زوی و... و همه کافرها و بی دینها که گروپ تحول را تشکیل داده اند صرف و فقط در کافر بودن با هم اشتراک دارند وبعد از رسیدن به قدرت مانند خلقی ها وپرچمی ها بجان هم می افتند ویک بار دیگر ملت را بسوی تباهی وبربادی سوق میدهند
پس چه باید کرد ودرین گیرودار پر تلاطم ازین ورطه به که وبه چه باید دل بست وایا راه نجات هم سراغ است؟ بلی انشائالله بزودی یاحضرت مهدی {ع} ظهور خواهد کرد ویا نماینده ای ان عالی جناب تا ظهورش به سراغ مئومنین خواهد رسید وافغانستان اسلامی را ازین سیلاب کفروبی دینی وبدبختی های متراکم نجات خواهد داد انشائالله {الا ان نصرالله قریب}اگاه باشید که نصرت خداوند نزدیک است
شیخ علی از بلخاب سرپل

>>>   عالی جنابان باید بدانید که تحت عناوین مختلف و جلوه دادن حقوق مردم برای رسیدن به مقام و چوروچیاول دبگر ملت مظلوم فریب ندهید اکنون همه ملت میداند که این شهرک ها و بلند منزل ها و دیگر سرمایه گذاری متلق کی است بنا خواهشمندیم راه را انتخاب نکنید که ملت مظلوم به خاطر شوم تان اواره شوند باید بدانید که این اخرین گذینه برای بقای تان میباشد که بین تان سازش کنید همه میداند که هیچ یک تان درپی خدمت نیستید بلکه درپی قدرت و جمع اوری پول هستید وهمه تان روزمرگ و روز حشر را فراموش کرده اید فقط هدف تان خدمت به باداران و دشمنان اسلام و افعانستان میباشد دعای ما بدرگاه الله ج اینست که این ملت مظلوم را ازچنگال شما مافیا و ظالمان نجات دهد

>>>   آمریکا مزدور میخواهد که عبدالله نیست.
آمریکا فرمانبردار میخواهد که عبدالله نیست.
آمریکا فرد سیکولار میخواهد که از طریق آن انگیزه مبارزه را در وجود مردم خنثی کند.
رقیب عبدالله چنین خصوصیت ها را دارد سابقه زنده گیش سند محکمی است واینکه او13سال میشود به کشور بازگشته و...
شبگیر

>>>   یک بام ودو هوانمیشود. به نظرمن بایدبالای هردوی اینها خط بطلان کشده شودچراکه باعث اینقدرمشکلات دروطن درطی چندماه گذشته فقط همین دوگروه بوده اند واینها اگربرسرقدرت هم شوند به درد ملت ووطن نمیخرند صرف برای خودوکاسه لیس های خودکارمیکنند. وبایدشخص سوم انتخاب شود وبس.

>>>   زمانیکه اکثریت مردم افغانستان با یکدلی با برادری وبرابری در ۳۴ ولایت افغانستان به فرزند صدیق وبرومند خود داکتر عبدالله رای دادند ومی خواهند که او رییس جمهور شان باشد. خوشبختانه دیگر جایی برای کسانیکه بخواهند سنگ اندازی کنند از مردم ما به نام قوم استفادهء سوء نمایند باقی نه می ماند. داکتر صاحب عبدالله فردی است که دارای اکثریت قومی بوده و سوابق روشنی در امور اداره افغانستان وهم در عرصه سیاست داخلی و خارجی و هم در امور اقتصادی و امنیتی دارد

>>>   شرایطی را که درابطال مهم است کمیسیون انتخابات درنظر نمیگیرد وکسانیکه رای داده اند می دانند بطور مثال صد ها هزار رای داکتر اشرفغنی بدون اینکه ورق رای دهی قات شده باشد پیدا شده اما کمیسیون میگوید این درقانون انتخابات نیست مشکل نیست که ورق ها قات شده باشد درحالیکه کسانیکه رای داده اند میدانند که هرکسی که رای میدهد ورق را قات نموده و داخل صندوق می انداخت مانند آن صدها صندوق فهرست نام رای دهندگان ندارد اما کمیسیون آنها را باطل نمیکند یا اینکه در صدها محل کارت کسانیکه رای داده اند شماره ها منظم از یگ شروع تا 50 است یعنی تمام نمرات یکی است و فقط دو حرف آخر نغیر خورده و بس که هر کسی که ببیند میداند که این تقلب است زیرا 600 نفر با نمبر های مسلسل شده نمیتواند که رای داده باشند اما کمیسیون ابطال آنرا قبول ندارد و صدها صندوق یک قسم بایک دست و یک نفر تک مارک شده بناء تیم اصلاحات و همگرایی هیچ ملامت نیست شما منحیث یک افغان و مسلمان قضاوت کنید که کی برحق است و چرادر چند ولایت از نفوس اصلی شان کرده زیاد رای دارند تمام نفوس خوست 400 هزار نفر است ولی رایش 450 هزار میباشد پس کابل هم باید 8 ملیون رای داشته باشد بخاطریکه 6 ملیون نفوس دارد هموطنان ما باید بدانند که کرزی کمیسیون واشرفغنی افغانستان را با این تقلبات ملیونی خود تجزیه میکنند وباعث قتل وخون ماافغان ها همین تقلب کاران خواهند میباشند وبس

>>>   فكر كنم تمام اين اشخاص كه نظر دادند اصلان نميدانم. كه چي بنويسيد ،او مردم بي سواد غني بي وجدان تقلب كرده چرا يك انسان... از راه تقلب بالاي مردم حكومت كند،عبدالله يك كانديد است چرا از حق خود دفعا نكند بگزارت كه چند فاشيست افغانستان را به طالب تسليم كند؟
علي تهران

>>>   چطور دفاع می کند هر روز قهر کرده میره خانه ...

>>>   کشور هاییکه از تروریست ها وانتحاری ها حمایت میکنند هرگز نمیخواهند شخصیتی مانند داکتر عبدالله یک افغان واقعی حاکم افغانستان شود زیرا تیم داکتر عبدالله تیم مردمی است ومیتواند تمام طالبان وتروریستان رادرظرف چند ماه از افغانستان ریشه کن سازد اما برخلاف ملل متحد وکشور های حامی تروریزم و انتحاری وطالب میخواهند مانند اشرفغنی کرزی و... را از خارج وغرب درین کشور فراشوتی دیسانت کنند تا بتوانند زیر سایه این ها صد ها هزار افغان مارا زیر نام طالب وتروریست وسرباز ودولتی قتل عام کنند وباز هم این دشمنان افغانستان ومردم ما برادر گفته شوند واززندان ها بدون تحقیق با انعام های زیاد رها شوند اگر کسی هوشیار است باید بداند

>>>   قوله سر دادن کار شما ها است وهمیشه با قوله های مزبوحانه ومزدور صفت در طول مدت زمان که خراسان بنام افغانستان تغیر نام داده شدوجاسوسان یهودی مشرب در اریکه قدرت قرار گرفتند با خیانت وقسم خوری به قرانکریم ولی نه اعتقاد بران بلکه برای فریب واغوا قسم یاد کرده اند ولی عمل به قران نداشته وندارند ومانند ... قوله زنان پشت بادار خارجی خود رفته وبا بوسیدن بوت های شان کسب قدرت کرده اند وهیچگاهی رای ملت چه که نظر ملت را هم قومگرای معتصب چون عبدارحمن خاین وطنفروش واشرف غنی وامثال ان نداشت وندارند کمی غیرت وشرم کنید وعمل شرم اور خود را بدیگران نیندازید .

>>>   باز ديده شود كه همين غني كوچي چند روز حكومت ميكند، اينرا بياد داشته باشيد بدون عبدالله حكومت غني 5 ما تول نميكند هر منطقعه افغانستان يك حكومت اعلان ميكنند باز ميبيني .
سيغاني

>>>   به جواب شیخ علی از سر پل جناب شیخ علی
تو تا هنوز خبر نداری که مهدی در چاه جمکران قایم شده فعلاً نوبت افغانستان
آت آخر است در قدم اول مهدی چه کار دارد به انتخابات افعانستان تو عقل ومنطق نداری
واضح تر بگویم برایت در انتخابات افغانستان تقلب شده این میفهمی یا نه حالا ما مهدی را از کجا پیدا کنیم
از کدام غار بیرون بکشیم
با احترام بلخی

>>>   هرگاه اشرف غنی احمدزی برنده انتخابات اعلان گردد یقینآ ناامنی ها بیشتر ازپیش ادامه خواهد داشت مردم افغانستان این رنج را نه تنها تا 5 سال اینده متحمل خواهند شد بلکه باردیگر اشرف غنی از قدرت ونفوذ خود استفاده نموده در دوره بعدی هم برخلاف قانون مانند کرزی خود رابرنده خواهد ساخت ومردم افغانستان برای همیش مزدور پاکستان انگلیس واسرائیل خواهد بودبه نظر من بهترین گزینه فقط وفقط تجزیه افغانستان دیگر وراه وچاره ای وجود زیرا قبیله سالاران که داکتر عبدالله عبدالله نیمه پشتون است قبول دار نیستند سایر ملیت ها ولو که اکثریت قاطع نفوس کشور را تشکیل میدهند با استفاده از افزار قدرت خارجی ها که همواره با انها معامله نموده و وطن را برای همیشه فروخته نمی خواهند یک افغانستان آزاد روی کار آید بهتر خواهد بود کشوری بنام خراسان اعلام موجودیت نماید تا به این نا بسامانی ها برای همیش خاتمه داد شود

>>>   حالا که به سیاست امریکا پی بردید و دانستید که گپ ملت ارزشی ندارد. دل تان را سنگ ساخته از گپ های لاوبالی و بی فایده بپرهیزید. و با یک صدا به اشرف غنی تبریک بگوهید.
زنده باد زعیم مردمی ما داکتر صاحب اشرف غنی.
ولی

>>>   ولی از ما میخواهی که یک صدا به نوکر آمریکایی تبریک بگوییم ! هرگز

>>>   انتخابات به قهقرا رفت 4 اصل مضحک آمیز کاندیدان را وارد ریاست جمهوری میکند 1 فرمان بردار پاکستان وامریکا 2 اجرای سوگند وفا داری به تروستان وطالبان قبل ازریس جمهور شدن 3 ریشه مستحکم پشتونی و باور به فرهنگ وارزش های ناخود آنان 4 عدم اندیشه ومفکوره هم سان پذیری ملیت ها وقبیله های شهروندان کشور.
ســــــــــــــــیرت

>>>   هرکه میبرد زعیم ما بود ، به نظر مه در هردو شخص استعداد رهبری کشور نهفته است و بدون شک میتوانند خوبتر از کرزی رهبری کنند ، ولی هر انتخابات یک برنده ویک بازنده دارد اینبار همه قراین و شواهد نشان میدهد که اشرف غنی برنده است ، داکتر صاحب عبدالله باید ثابت قدم و بدون لغزش به او تبریک گفته و به اپوزیسیون بروند

>>>   امریکا هرګز نمیخواهد که یک پارتنر ضعیف ... را برای خود انتخاب کند به همین لحاظ بود که امریکا نمیخواست تا عبدالله قدرت سیاسی کشور را بدست بیګیرد
قاری زاده از هرات باستان

>>>   اگر این عبدالله ریس جمهور شود بداند که تمام کشور عادت های طفلانه را مخطل خواد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است