این انتخابات با این آقایان، به سرانجام نمی رسد
اکنون با قهر کردن تیم داکتر عبدالله از کمیسیون انتخابات و حضور نیافتن تیم داکتر احمدزی بنا به درخواست سازمان ملل، نتیجه انتخابات در دستان یک گروه است که در کمیسیون گرد هم جمع آمده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۷    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78369 منبع: پرینت

صبح امروز چهارشنبه پنجم سنبله یکبار دیگر روند بررسی ویژه بیش از 6000 صندوق رای و ابطال آرای مشکوک متوقف شده و اکنون در مراکز بررسی آرا کار جریان ندارد.

گروه فنی ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی از صبح امروز به کمیسیون انتخابات نرفتند و روند را "از خانه‌های خود" دنبال کردند. علت این عدم حضور هم این بیان شده که مدت زمانی که برای رسیدگی به خواسته‌های‌ تیم اصلاحات و همگرایی در نظر گرفته شده کم بوده و برای همین به خواسته‌های ایشان رسیدگی نشده است.

دیروز ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله گفت از آن جایی که به خواسته‌هایشان در مورد چگونگی بررسی آرا و نحوه ابطال آرای مشکوک رسیدگی نشده، به بررسی آرا و شرکت در جلسات ابطال آرای مشکوک ادامه نمی‌دهند.

وقتی که نمایندگان داکتر عبدالله در کمیسیون انتخابات حضور نیافتند، سازمان ملل متحد نیز در اقدامی از تیم انتخاباتی اشرف غنی احمدزی خواست از آنجا که تیم انتخاباتی عبدالله در روند تجمیع حضور ندارند، آنان نیز در این روند حضور نیابند.

تیم داکتر اشرف غنی نیز اطاعت کردند و در جلسه اول ابطال آرای مشکوک دور دوم انتخابات حضور نداشتند و روند تجمیع و ابطال آرای مشکوک انتخابات با حضور ناظران ملی و بین المللی و تحت نظارت سازمان ملل متحد ادامه خواهد یافت.

نمایندگان تیم تحول و تداوم گفته اند: هرچند براساس توافقات، پس از این اگر یک تیم از روند بررسی و ابطال آرا خارج شود، تیم دیگر همراه با کمیسیون انتخابات و سازمان ملل به کار خود ادامه خواهد داد، با این همه، آنها درخواست سازمان ملل را قبول کرده‌اند.

در طرف مقابل سازمان ملل متحد وعده داده است که با شفافیت این روند را به خاتمه برساند و در آینده نزدیک نتیجه میزان ابطال آرا را اعلام نماید تا ببینیم از این صندوقچه اسرار آمیز کمیسیون انتخابات نام کدام یک از آقایان بیرون می آید. داکتر عبدالله یا اشرف غنی!

اما آنچه مسلم است اینکه هر قدر که این روند و جنجال‌های انتخاباتی ادامه پیدا کند تاثیرات منفی بیشتری روی ابعاد مختلف زندگی مردم خواهد داشت به ویژه در زمینه های اقتصادی که این روزها فشار زیادی بر گرده مردم وارد کرده است.

اکنون با قهر کردن تیم داکتر عبدالله از کمیسیون انتخابات و حضور نیافتن تیم داکتر احمدزی بنا به درخواست سازمان ملل، نتیجه انتخابات در دستان یک گروه است که در کمیسیون گرد هم جمع آمده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شعار کاندیدانی که دشمن ملت شده اند. یا ارگ برای من یا مرگ برای ملت.اینان شرم ندارد. برای خودشان آبرو نمانده است. خداوند هدایت شان کند. و اگر هدایت نمی شوند شر شان را از سر ملت کم کند.
افغان پشیمان از دادن راهی

>>>   اینهاباید به خاطر منافع وطن ازبرخی ملاحظات بگذرند.دادگاه عالی ونهادهای ناظر به انتخابات ومجلسین باید اعمال قدرت ووظیفه نمایندومتخلفان چه درکمیسیون وخارج ازآن رابه میزمحاکمه بکشند..حیثیت وآبروی افغانستان ازیکایک افغانهاست .
نواندیشان بلخ.شیوا

>>>   این انتخابات مسخره ترین انتخابات از زمان تولد حضرت آدم تا به امروز است و از نظر آلودگی و وقت کشی نظیر ندارد.

>>>   خواهش من از جناب داكتر صاحب عبدالله اين است كه به مشوره منفي و غلط بعضي از اعضاي تيم خود كوش نداده و با كميسيون همكاري نمايند فكر نمي كنم كه أمريكا و جامعه بين المللي با شما خصومت داشته باشد شما خود ملل متحد و جامعه ملل را وأدار ساختيد كه نظارت كنند. مردم خسته شده اند اقتصاد خراب ، نا أمني زياد و مردم شما و تيم تانرا مسول مي دانند. به نظر من كه به شما احترام زياد دارد نمي خواهم بي احترامي شود . قدرت و سهم كرفتن به زور و تهديد اينده خوب ندارد. مصاحبه شما را با hard talk از امريكا شنيدم زياد متأثر شده. مردانه آدامه دهيد و اكر خدا نخواسته باختيد بدون جنجال مثل دوره قبل شريفانه و ابرومندانه با دولت همكاري كنيد و يا به كار شخصي تان آدامه دهيد. إمكان ندارد رهيس جمهور صلاهيت خود را با شا تقسيم كند. اكر شما هم رهيس جمهور شويد تقسيم صلاهيت نخواهيم كرد. نفر اول اول و دوم دوم است. اطرافيان شما اشخاص خوب نيستند. براي منفعت شخصي خود شما را بد نام ساخته و هر واقعه منفي شما را بد نام مي سازد. به خاطر ما مردم مظلوم كاري نكنيد كه در اينده بشيمان شويد.احترام.
ماري از خير خانه

>>>   الا گل دانه دانه دانه دانه - گلمرجان قار کده نمیایه خانه - الا گل دانه دانه معلوم شد که تهمتهایی که عبدلله در انتخابات قبلی هم زده بود دروغ بود. اما او زمان کرزی بود که نماند انتخابات به درازا بکشد و گلمرجان سیریشی را روانه خانه اش کرد.
مهاجر

>>>   او ... خجالت بکش نا متفکر این ضعف و ناکامی تو است اول خود را و فامیل ات را اصلاح بساز بعد قریه بعداٌ شهر و ولایت در اخیر کشور را. هنوز هم به جنرال صاحب چانس است که از سمت معاونیت اول .... کناره گیری کند. به خیر و صلاح ملت ازبک و هزاره است.

>>>   اگه این دوتا ... بود با آب روی مردم افغانستان مسلمان بازی نمیکردن
از این دولت هایی فساد فقد از خداوند بزرگ میخواهیم راهی راست هدایت فرماید
ما باید در برابر زورگویان بایستیم مسل غزه در برابر صهینستی ها کسی
اینها همه شان ... ابرویی مردم افغانستان بوردن همه شا حرام
خورد غیرت ازتن شان رفته بیرون بی ایمان شدن
شدن غیرت داشتن پاکستان داره راکت پران میکنه کسی نیست
ما مردم افغانستان با دست خالی درون پور از
ایمان شورویی بیرون کردیم چرا امروز هفت میلیون رای
ما از چند ماه طول بکشه خدایا خدایا خدایی بزرگ رحم کن

>>>   داکتر عبدالله از اول میدانست که بازنده انتخابات است اوکاملاء درک میکرد که چه کسانی به اورای میدهند. از عدم همکاری جامعه جهانی وعدم تمایل امریکا بخودش اگاه بود ولی لجوجانه پیش رفت خود. تیم خود ومردم خودرا یکسال وبیش سرگردان کرد وحس بد بینی های قومی وسمتی راچاق نمود و در فرجام بایک چهره حق بجانب به گوشه از زندگی ناتوان خزید وارام گرفت اکنون معلوم نیست به طرفدارانش که گلو پاره کرده اند چه میگوید.اما یک میراث بد هم ازخود ماند( قهر واشتی) این کارش باعث شد که اعطا محمد نور نیز زیر پایش راماهرانه خالی کند.
م.ا.کابل

>>>   داکتر جان سلام راستی ارگ ریاست جمهوری افغانستان خانه... تو استه یا آقای اوباما پدر اندر تو ... قهر می کنی نان نمی خوری...راستی تو اگر برنده شوی چند روز از دوران ریاست خود در ارک را به قهر وخانه نیشینی می گذرانی تا مردم بدانند در آن روز ها به دنبال کار اداری نیایند. تورا به خدا دست اسر بی موی (کچل) این مردم بردار. جناب داکتر صاحب می دانی که مردم به خاطر ازی کارای شما چند مدت است از بی کاری همان نان تر دوغ تورا هم دیگه ندارند پس تو از نان تر ماست دست بردار تا .... یادت نرود که زمانی که دردستت بود و می تانستی این تحول را به وجود بیاوری مخابره ره گرفتی گفتی بزن غرب کابل ره حالا ...

>>>   اگر این دوکاندیداتور محربان بخواطرخدمت به وطن وملت مبازه میکنند پس چرا یک راه حل برای برون رفت ازمعاصره اقتصادی را به پیش نمیگرند؟؟تاباشد که این ملت مظلو ازبیکاری وبی آب ونانی درامان باشند.!
اگر حدف ایشان خدمت به مردم افغانستان است چرا به توافق نمیرسند تاین پروسه به اتمام برسد.
اگر وقعا شماخواسته های ملت بیچاره را دنظر دارید چرا بخواطر چوکی این ملت گشنه ونتوان را قربانی هدف خودمیسازید؟
من فگر میکنم ملت افغانستان بعدازین تاریخ نه دروغ عبدالله عبدالله اعتماد میکنند ونه به فریب های اشرفغی احمدزی..
ادیب یار.بدخشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است