مشکل دولت به هم ریختگی مسوولیت ها است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۹    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78361 منبع: پرینت

داوود مرادیان رییس موسسه مطالعات راهبردی افغانستان گفت: مشکل دولت به هم ریختگی مسوولیت ها است. در کشور ما پارلمان در بیشتر اوقات کار حکومت را مانند تعیین و انتصاب مقام ها انجام می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور به عنوان سرفرمانده اعلای قوای مسلح به جای این که شب و روز از نیروهای امنیتی کشور حمایت کند در بعضی مواقع به عنوان سخنگوی دشمنان نظام عمل می کرد. اپوزیسیون نیز به جای این که برنامه های چالش برانگیز برای حکومت اتخاذ کند تلاش می کرد در وزارتخانه ها سهم داشته باشد.

وی افزود: بنابراین ما باید ابتدا به سوی تفکیک وظایف برویم تا هر نهاد کار مختص خود را انجام دهد. قضات ما باید قضاوت کنند نه سیاست و سیاسیون ما باید سیاست کنند نه تجارت. تاجرین ما باید تجارت کنند نه سیاست. در حکومت بعدی نقش ها باید مشخص باشد.

گفتنی است بارها انتقادهایی نسبت به عملکرد دولت و حکومت صورت گرفته است. رییس جمهور در راس تمام این انتقادها قرار دارد. وی با سیاست های متناقض و عموماً در راستای دلجویی از طالبان و حمایت از گروه های مخالف دولت منتقدان حکومت را خشمگین ساخته است. متاسفانه عدم مدیریت و حتی عدم انجام وظیفه مقام های حکومتی و سایر موارد کشور را در شرایط بحرانی قرار داده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است