شکایت با ارایه سند ثبت می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78356 منبع: پرینت

کمیسیون شکایات انتخاباتی می گوید که پس از فیصله در مورد نتایج تفتیش آرا تا ٢٤ ساعت شکایات نامزدها را ثبت می کنند و تا ٤٨ ساعت در مورد آن فیصله خواهند کرد.

در اثر اختلاف تیم های انتخاباتی، پروسه تفتیش آرا در تاریخ ٢٦ سرطان آغاز و تا کنون ادامه دارد اما کمیسیون انتخابات، قبل از ظهر روزگذشته اعلام کرد که سلسله ارزیابی نتایج شمارش تفتیش آرا را آغاز می کند.

در جریان ارزیابی نتایج تفتیش آرا که براساس طرزالعمل خاص از سوی هردو تیم انتخاباتی توافق شده است، آرای پاک و ناپاک ازهم جدا می شوند.

نادر محسنی سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی در کابل به خبرنگاران گفت این کمیسیون آمادگی دارد تا در مورد نتایج تفتیش آرا، شکایات نامزدان ریاست جمهوری را ثبت و بررسی نماید.

به گفته وی، نامزدان می توانند در مورد هر فیصله کمیسیون انتخابات، در پیوند به نتایج آرا، از اعلام فیصله تا ٢٤ ساعت، به کمیسیون شکایات انتخاباتی، شکایات شان را ثبت نمایند.

وی افزود که کمیسیون شکایات انتخاباتی، پس از ثبت شکایات تا ٤٨ ساعت، آن را در جلسات علنی خود بررسی می کند و ابراز امیدواری نمود که شکایات کمی ثبت خواهد شد چرا که پروسه تفتیش آرا در حضور نمایندگان هردو نامزد و ناظران ملی و بین المللی صورت گرفته است.

محسنی، از کمیسیون انتخابات خواست که تمام امور مربوطه را به طور شفاف پیش ببرد تا نامزدان مجبور به ثبت شکایات نشوند.

همچنین وی از نامزدان خواست که شکایات شان را با ارایه اسناد دقیق ثبت نمایند تا وقت کمیسیون ضایع نشود، پروسه انتخابات زودتر خاتمه یابد و کمیسیون انتخابات، بتواند نتایج نهایی آرا را به وقت تعیین شده اعلام نماید.

حامد کرزی گفته است که مراسم تحلیف رییس جمهور جدید، باید در تاریخ ١١ سنبله صورت گیرد.

به گفته محسنی، مردم افغانستان از نامزدان توقع دارند که مطابق قانون، به خاطر ختم هرچه زودتر پروسه انتخابات تلاش نمایند تا در کشور مشکلات سیاسی، اقتصادی و امنیتی خاتمه پیدا کند.

محسنی خاطرنشان نمود که هفته آینده، استیناف خواهی شکایات در مورد نتایج انتخابات شوراهای ولایتی آغاز می شود. انتخابات شوراهای ولایتی یکجا با دور اول انتخابات ریاست جمهوری، در ١٦ حمل صورت گرفت اما تا کنون نتایج نهایی آن اعلام نشده است.


ماریا جمال


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این تفتیش وابطال آرا همه دروغ است وفریب دادن مردمی است که یک رای پاک داده اند یک قصه مفت است

>>>   هر دو کمیسیون وابسته انتخابات خیلی بقول عوام چشم سفیدند مردم خود آن دو را قبول ندارند آنها میخواهند شکایات خود را ثبت کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است