بیشتر ساختمان های هرات غیر معیاری اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۶    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78352 منبع: پرینت

بیشتر ساختمان ها در شهر هرات غیر معیاری و فاقد استانداردهای مناسب ساختمان سازی هستند که این مساله تهدید بزرگی در برابر باشندگان این ولایت عنوان شده است.

شماری از استادان و دانشجویان رشته مهندسی در دانشگاه هرات با راه اندازی یک نمایشگاه زیر نام جوانه مهندسی تاکید می ورزند که در یک دهه گذشته هزاران خانه و ساختمان به گونه غیر معیاری و فاقد استاندارهای جهانی ساخته شده است که به هیچ عنوان در برابر حوادث طبیعی مانند طوفان و زلزله مقاومت نخواهند داشت.

بر باور آنان ساخت این گونه مسکن ها سبب هدر رفتن سرمایه های مردم است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با ابراز امتنان از اینکه زمینه ابراز نظر را مهیا ساختید ,بله یقینا یکی از مشکلات که اکثر باشنده گان با آن مواجه اند اینست که ساخت و بناه ساختمانها غیر استندرد بوده و سرمایه انگفت را هدر برده که بعد از مدت زمان اندک تمام نواقص احساس شده و بروز میگردد که علل و عوامل گوناگون ایجاد این نواقص عبارت اند از مواد ساختمانی بی کیفیت که بوسیله برخی تجاران بی کفایت وارد کشور میگردد, اینجینیران غیر مسلکی ,بی توجهی صاحبان املاک در انتخاب اینجنیران غیر مسلکی میباشد .

>>>   سلام!
سپاس از شما !
به امید روزیکه تمام ساختمانهای افغانستان تحت نظر مهندسین و انجینبران افغانی به صورت کامل ساخته بشه تا مردم افغانستان خانه داشته باشند ! این درحالیست ک 90 فیصد خانه های فعلی فقط اسمشان خانه است ولی درحقیقت سرپناههایی هستند ک فقط از افتاب و باد جلو گیری میکنند نه دیگر چیزها مثل زلزله و گرما و سرما و صدا و .....
به امید یک افغانستان اباد و محکم!!
زنده باد افغانستان ما !!!
حامد حبیبی ( دانشجوی سال سوم مهندسی دانشگاه هرات )


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است