روند را ترک می کنیم اگر...
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78351 منبع: پرینت

فضل احمد معنوی مسوول بخش تکنیکی تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی به رهبری محترم داکتر عبدالله عبدالله در نشست خبری ای در کمیسیون انتخابات اعلام نمود که اگر تا اول صبح چهارشنبه پنجم سنبله سال روان به همه خواسته های تیم اصلاحات و همگرایی رسیدگی نشود، انتخابات را تحریم و نتیجه آرا را قبول نمی کنند.

وی در ادامه تصریح نمود که کمیسیون انتخابات و سازمان ملل متحد از اول روند تفتیش آرا تا اکنون، هیچ یک از خواسته های قانونی و مشروع این ستاد را در نظر نگرفته و اعتنایی نکرده اند.

مسوول بخش تکنیکی تیم اصلاحات و همگرایی در کمیسیون انتخابات با بیان این مطلب که این ستاد با توجه به وضعیت حساس کنونی در کشور و مشکلاتی که مردم با آن مواجه اند، همواره تلاش نموده اند تا این روند مختل نشود و حکومت آینده از مشروعیت لازم برخوردار باشد اما هیچ یک از خواسته های ما در تطبیق لایه ابطال آرا در نظر گرفته نشده است.

وی با انتقاد شدید از جانب سازمان ملل در برخورد مبهم و مرموز با این ستاد افزود: از همان ابتدای روند تفتیش که با جانب سازمان ملل صحبت می کردیم، حرف های مان را گوش می کردند و می گفتند که سخنان تان شنیده شد و در مورد آن فکر می کنیم اما متاسفانه این فکر کردن تا هنوز نتیجه ای نداده است.

آقای معنوی از ارایه طرح پنج معیار به سازمان ملل متحد و کمیسیون انتخابات سخن می گوید که برای شفافیت روند ابطال آرا می توانست موثر باشد اما این نهاد ها هیچ اعتنایی به آن نکرده و در نهایت روند ابطال آرا را خلاف معیارها و توافقات قبلی به دور از ناظران هر دو تیم انجام داده اند. این عضو ستاد انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی همچنان از بی تفاوتی این نهادها در برابر طرح هایی که برای تطبیق طرزالعمل بررسی آرا از سوی این تیم ترتیب و تسلیم شده بود خبر داده می افزاید که در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که که این حرف ها جایی را نخواهد گرفت.

وی در همین حال هشدار می دهد: اگر خواسته های تیم اصلاحات پذیرفته شد، ما به همکاری خود با این روند ادامه می‌دهیم و نتیجه را می پذیریم و در غیر این صورت روند را خاتمه یافته می‌دانیم و ادامه نمی‌دهیم زیرا چنین روندی برای ما قابل قبول نیست و نتیجه‌اش هرچه که باشد برای ما ارزشی ندارد و مسوول پیامد های آن کسانی خواهند بود که در این چند هفته، ما و مردم افغانستان را فریب دادند و دیدگاه معقول ما را نپذیرفتند.

روند ابطال آرا که روز دوشنبه توسط کمیسیون انتخابات آغاز شد، هفتاد و دو محل را در نخستین نشست کاری و به دور از نظر نمایندگان هر دو تیم انتخاباتی باطل اعلام نمود که واکنش های شدید هر دوستاد را در پی داشت.

گروه فنی عبدالله عبدالله می‌گوید: روند بررسی آرا کاملا فنی انجام نشده و دریافته اند که بررسی آرا زیر یک هدف سیاسی دنبال می‌شود و مدارکی دارند که نشان دهنده تقلبات گسترده در انتخابات است.

گفتنی است در این مرحله در حالی کمیسیون انتخابات به ادامه تقلب هایش ادامه می دهد که حامدکرزی بخش دیگر از مثلثی که این سناریو را سازماندهی و مدیریت نمودند همچنان به پایان این روند تا چند روز دیگر تاکید می کند که این خود عاملی است بر جلوگیری از موفقیت روند تفتیش آرا و رسیدن حق به صاحبان اصلی آن که مردم افغانستان است و تیم اصلاحات و همگرایی که از حمایت اکثریت مطلق شهروندان کشور برخوردار است.


نایب خیل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام، من قبول دارم که شاید تیم اصلاحات و همگرایی( تیم اصلاحات و خمگرایی) برنده اصلی انتخابات باشد. ولی من از بزرگان این تیم و کسانی که در بخش های مختلف مسؤولیت دارند و همه روزه گزارش کار شان را به رهبر این تیم میدهند. میخواهم تا بیائید مردانه وار ایستاده شوید و نتیجه انتخابات را بپذیرید. زیرا روزکه تفتیش به نفع شما باشد همه شما خوش هستید و مهمانی های را هم راه اندازی میکنید ولی روزیکه تفتیش به نفع شما نباشد. مانند زنان پیر...بهانه جویی های مختلف میکنید. بل فرض اگر شما برنده انتخابات شدید که نمیشوید. همه چیز خوب است. ملل متحد هم خوب کار کرده و کمیسیون انتخابات هم خوب کار کرده است. وقتی که متوجه میشوید که ناکام هستید باز بهانه جویی میکنید. اگر یاد دوستان باشد رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته بود که اگر در انتخابات پیشرو داکتر اشرفغنی بازنده شود پس برای تمام جهانیان یک شخص تقلبکار معرفی خواهد شد. اما درصورتیکه داکتر عبدالله بازنده شود. برای تمام جهانیان یک شخص کاذب و دروغگو معرفی خواهند شد. حالاکه داکتر عبدالله مییبیند که ناکام است. و در دنیا به شخص کاذب و دروغگو معرفی میشود. پس تصمیم گرفته است که بهترین راه که خود را نجات دهم همین است که پروسه تفتیش آرا را در نیمه راه رها کنم و بهانه کنم که پیشنهادات ما قبول نشده است. چرا در اول به مردم اعلان نکردی که پیشنهادات ما قبول نشده است. وسلام.

>>>   همین حالا ترک کنید بروید...
عزیزان معلوم است کسیکه سابقه دزدی، چورو چپاول دارد، دزد است اگر طرفداران همگرایی باز هم نفهمیدند برایشان یک نقل میدهم دهه 70 بیت المال را کی غارت کرد، 75000 باشنده گان بیگناه کابل را کی به خاک وخون کشید، روزانه صد راکت بین کی ها تبادله میشد و ... البته که خداوند (ج) این گروه ... را به قهرو غضب خود گرفتار نمایند نمیدانم این چگونه وجدانی است که در زیر سایه تعصب هیچ بیدار نمیشود، ازاعضای... سابقه هیچ گیله نیست چون آنها تمام عمر شان درچور وچپاول و کشتار مردم گذشته متاءسفم به جوانانی امروزی که با وجود کسب تعلیم وتحصیل کور کرانه تیم خمگرایی را پیروی می کنند. عزیزان چشمان تان خوب باز نمایید دقیقاً فکر نمایید دهه 70 هیچ رهبری خوبی وقهرمان نداشتیم قتل و خونریزی قهرمان ندارد به امید بیدار شدن وجدان افراد فریب خورده ....

>>>   شرایطی را که درابطال مهم است کمیسیون انتخابات درنظر نمیگیرد وکسانیکه رای داده اند می دانند بطور مثال صد ها هزار رای داکتر اشرفغنی بدون اینکه ورق رای دهی قات شده باشد پیدا شده اما کمیسیون میگوید این درقانون انتخابات نیست مشکل نیست که ورق ها قات شده باشد درحالیکه کسانیکه رای داده اند میدانند که هرکسی که رای میدهد ورق را قات نموده و داخل صندوق می انداخت مانند آن صدها صندوق فهرست نام رای دهندگان ندارد اما کمیسیون آنها را باطل نمیکند یا اینکه در صدها محل کارت کسانیکه رای داده اند شماره ها منظم از یگ شروع تا 50 است یعنی تمام نمرات یکی است و فقط دو حرف آخر نغیر خورده و بس که هر کسی که ببیند میداند که این تقلب است زیرا 600 نفر با نمبر های مسلسل شده نمیتواند که رای داده باشند اما کمیسیون ابطال آنرا قبول ندارد و صدها صندوق یک قسم بایک دست و یک نفر تک مارک شده بناء تیم اصلاحات و همگرایی هیچ ملامت نیست شما منحیث یک افغان و مسلمان قضاوت کنید که کی برحق است و چرادر چند ولایت از نفوس اصلی شان کرده زیاد رای دارند تمام نفوس خوست 400 هزار نفر است ولی رایش 450 هزار میباشد پس کابل هم باید 8 ملیون رای داشته باشد بخاطریکه 6 ملیون نفوس دارد هموطنان ما باید بدانند که کرزی کمیسیون واشرفغنی افغانستان را با این تقلبات ملیونی خود تجزیه میکنند وباعث قتل وخون ماافغان ها همین تقلب کاران خواهند میباشند وبس

>>>   این نظر دهنده اولی خیلی ادم خوب است رئیس کمیسون شکایات انتخاباتی کی است نفر درجه یک تیم تحول که شما از او نقل قول می کنید.افسوس به حال تان که هنوز هم به... اقرار نمی کنید که بوی ان تمام دنیا را گرفته افسوس به حال تان

>>>   دیگر به داکتر عبدالله که روزی سزاوار ریاست جمهوری می دانستمش هیچ ارزشی قایل نیستم. گروپ نامنسجم و بی خبر و زور گوی دیگر برای داکتر عبدالله وقاری نماند ه است. خداوند روز ملت بیچاره را بر گردانده است که حال هر کدام از محقق گرفته تا معنوی و معلم عطا چنان اخطار می دهند که فقط افغانستان و مردم آن مال ایشان باشد و سرنوشت ملت یدست اینان است. فراموش کرده اند که این ملت اگر امروز یتیم است ولی صدها هزاران چون شما بر ان حکومت کرده نخواهد توانست. چنانکه دیگران تا هم. بدانید که این ملت عاجز و آنقدر که شمافکر کردید هم بی چیز نیست.

>>>   نطر دهند سوم کاملا حقیقت رانوشته به همین اساس است که انتخابات افغانستان از گنده ترین خراب ترین پرتقلب ترین انتخابات های جهان درج تاریخ بشریت شد پس اگر رییس جمهوری ازین انتخابات به میان آید یک رییس جمهور نه بلکه یک دزد ویک خاین ملی خواهد بود که نافرمانی از اوامر آن بالای هرمسلمان وافغان فرض میباشد وکشتن همچو رییس جمهور متقلب ودزد رای مردم هم بالای مردم افغانستان فرض میگردد تاعبرتی گردد برای دیگر زمامدارانی که بخواهند توسط دزدی وتقلب وفریب قدرت را بدست بگیرند. وطراحی ومهندسی این انتخابات توسط رییس جمهور ما کرزی شده تا یک حکومت موقت طرفدار خودش رادرافغانستان حاکم سازد ویک سال بعد دوباره خودرا کاندید ریاست جمهوری نماید بناء کامندان کمیسیون انتخابات که هرکدام از خون این ملت هزاران دالر معاش ودیگر امتیازات راگرفتند ولی انتخابات را کنترول نکردند وکشور را به بحران بردند نیز مباح الدم اعلان شوند تادرآینده هیچ کارمند کمیسیون انتخابات کوشش نکند مانند امر خیل چوپان یک کاندید شده وگوسفندان آنرا چاغ کند

>>>   نظر دهنده دوم واقعیت ها را
بیان داشته اند. برای شما جوانان آینده باید مهم باشد. روندی را انتخاب نماید که برای فردای شما و هموطنان تان راه زنده گی را باز کند. رفتن به پشت بقایای قاتلان و زور گویان دیگر به مصلحت تان نیست. انان همان مردمان آزموده شده اند. تیم همگرائی برای تان چیزی نخواهد داد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است