غرق شدن دو پناهجو در آب های ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78349 منبع: پرینت

از کنار شهر کرک قلعه ترکیه یک رودخانه به اسم قزل ایرمک می گذرد که در دو سال پی هم باعث مرگ سه پناهجوی افغانستان شده است.

یکشنبه تعدادی از خانواده های پناهجوی افغانستان برای اینکه لحظه ای غم های پناهندگی و غربت شان را از خودشان دور کنند و یک روز تعطیل شان را در کنار رودخانه بگذرانند. به کنار این رودخانه می روند.

فاطمه رحمانی 16 ساله و امین رضایی 20 ساله همراه با تعدادی دیگری برای سرد شدن وارد آب رودخانه شده و چند لحظه بعد ناپدید می شوند. بستگان این دو جوان از اطرافیان خواهان کمک می شوند ولی تا رسیدن نیروی کمکی از آنکارا دیگر خیلی دیر شده است.

یک ماهیگر محلی برای پیدا کردن آنها وارد آب شد و بعد از مدتی جستجو جسد بی جان این دو را در کنار هم در زیر آب پیدا می کند. برای تسلی خانواده این دو پناهجوی، شهردار شهر و رییس امنیت شهری به دیدن شان آمدند و مراتب تسلی خویش را ابراز داشتند.

جسد این دو جوان برای تحقیقات پزشکی قانونی به بیمارستان شهری منقل شد و از طرف دیگر پناهجویان هموطن افغانستان ساکن این شهر برای مراسم تدفین آمادگی می گیرند.

سال گذشته نیز در واقعه مشابه سرپرست یک خانواده جانش را از دست داد.

محمد رضا صمدی مرحوم نیز در 30 آپریل سال 2013 ساله گذشته بنابر سرعت بالای آب دریا، کنترل خویش را از دست داده و غرق شد. جسد وی بعد از رسیدن تیم نجات از آنکارا و بعد از جستجوهای زیاد پیدا شد و بعد از معاینه در طب عدلی شهر، در کرکاکله دفن می گردد. خانم وی همرا با یک دختر خردسال اش هنوز در شهر کیرکاله ساکن هستند.


هموطن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی آب بازی را یاد نداری چرا به آب داخل می شوید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است