دهقان های پیشقدم دوره آموزش زراعی دیدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78343 منبع: پرینت

دوره آموزشی سه روزه جهت آموزش و راهنمایی برای کارکنان ساحوی و دهقان های پیشقدم از طرف پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برگزار گردید.

به گزارش وزارت زراعت، طی این دوره اشتراک کنندگان از فارم تحقیقاتی دارالامان بازدید نمودند و در جریان این بازدید کارهای تحقیقاتی که از طرف کارکنان بخش باغداری، پروژه ملی باغداری و مالداری صورت گرفته بود برای اشتراک کنندگان مفصلآ توضیح داده شد.

در این دوره دهقانان و کارکنان ساحوی این پروژه از مناطق مختلف کشور اشتراک نموده بودند و تجارب زراعتی و تبادل نظر نمودند.

هدف این دوره آشنایی کار کنان ساحوی و دهقانان پیش قدم از شیوه ها و روش های موثر و اقتصادی زرع انواع مختلف نباتات زراعتی بوده تا ایشان روش ها نوین را در قریه جات و مناطق خویش ترویج نمایند.

بنابر تجربه های پروژه ملی باغداری و مالداری این روش ها از نظر تولید و حاصل بسیار عالی بوده و می توانند از این طریق خانواده ها را خودکفا سازند. در جمع اشتراک کنندگان دهقان های زن نیز حضور داشتند که بتوانند بعد از ختم دوره در باغچه های خانگی خود از این روش ها استفاده نمایند.

در ضمن دوره، موضوع جلوگیری از آفات و امراض نیز مورد بحث قرار گرفت که دهقان های چگونه می توانند که از امراض نباتی و گیاهان هرزه جلوگیری نموده و همچنان به عوض روش های محلی از متدهای مدرن زراعت استفاده نمایند و با مصرف کمتر حاصلات بیشتر با کیفیت بهتر بدست آرند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است