دادگاه عالی تشکیل جلسه داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78342 منبع: پرینت

شورای عالی دادگاه عالی تحت ریاست محترم عبدالسلام عظیمی قاضی القضات تشکیل جلسه داد و روی موضوعاتی رسیدگی به عمل آورد.

به گزارش دادگاه عالی، شورا نخست طبع و نشر اولین سالنامه قضایی را که معرف کارکردها و فعالیت های دادگاه عالی در ساحات قضایی و اداری است، مهمترین دستاورد قوه قضا دانست و اذعان داشت که رهبری دادگاه عالی بارعایت پالیسی شفاف و روشن مجموعه ای از فعالیت ها و دستاوردهای کاری اش را متداوم از طریق انتشارات قضایی و صفحه اینترنیتی به آگاهی عامه می رساند و مطمین است که نشر سالنامه قضایی که در تاریخ نظام قضایی کشور سابقه ای ندارد، نیز در مسیر تحقق هدف فوق نقش مهم و ویژه ای را ایفا خواهد کرد.

شورای عالی نشر سالنامه قضا را با توجه به تمرکز آن روی وضعیت هفت سال گذشته قوه قضا و نیز بازتاب مشخص فعالیت ها و کارکردها در سال 1392 بااهمیت خواند و آن را منبع و ماخذ خوبی جهت استفاده علاقمندان دانست.

بعد طبق برنامه درخواست های واصله زیر مورد غور و رسیدگی قرار گرفت.
• درخواست ریاست محکمه استیناف ولایت کابل در خصوص تنازع صلاحیت رسیدگی دو پرونده حقوقی میان محاکم مربوط
• درخواست ریاست محکمه استیناف نظامی زون شمال پیرمون صلاحیت های قانونی محاکم استیناف در رسیدگی به فیصله های محاکم تحتانی
• درخواست دسک حقوقی وزارت محترم امور خارجه درمورد مشکلات مرتبط به احوال شخصی میان زوج و زوجه افغانستان در خارج از کشور

همچنان درخواست ریاست محکمه استیناف ولایت سرپل دایر بر مطالبه رد قاضی ازجانب طرفین دعوی که در تمامی موارد فوق در روشنایی احکام قوانین نافذه کشور رهنمایی های لازم قانونی به عمل آمد.

شورای عالی همچنان در برابر تقاضای دادستانی کل در خصوص استرداد یک تبعه افغانستان محکوم به حبس به کشور امارات متحده عربی در چهارچوب تفاهمنامه امضا شده میان دولت ها و نیز در مورد تقاضای رفع محدودیت سفر یک تن از تجاران ملی به کشور استونیا به منظور دفاع از حقوق وی، تصامیم لازم اتخاذ کرد.

به علاوه درجلسه روی 7 مورد تقاضاهای تجدید نظر خواهی بر فیصله های مـحاکم ثلاثه و نیز 4 مورد درخواست تبدیلی محکمه در قضایای مدنی و جزایی نیز رسیدگی صورت گرفت و در هر مورد تصامیم مقتضی اتخاذ گردید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اميد ازخداوند متعال دارم كه همه فيصله هاي شما مطابق به آمر سريع قران پاك واحاديث رسول اكرم صلى الله وسلم باشد وروزي برسد كه مطابق به قوانين الهى گرزي را به ميز حق وعدالت بكشانيد، چون اين انسان وطن را ومردم افغانستانرا بسيار فريب داده،از خداوند ارزو دارم كه هيچكاه به ناحق حكم نكنيد ؟
عبدالله ريحان

>>>   امید است که درمورد رشوت گرفتن قضات خود هم حرف زده باشند کار را بدون رشوت نمیکنند که رشوت هم بحساب دالر که هر کدام شان بلند منزل ها دارند یک مامور دولت کدام قاضی درسابق خانه داشته همه در خانه های کرایی بودند سر کاری های خوب رشوت دارد گپ زده شده که باید شعبه به شعبه روان شود که هر کدام حق خود را بگیرد.
مسافرجبری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است