دیدار معاون سفیر انگلیس در کابل با قاضی القضات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78320 منبع: پرینت

معاون سفیر انگلیس در کابل با عظیمی، قاضی القضات ملاقات کرد.

به گزارش دادگاه عالی، در این ملاقات ظرفیت ها و توانایی های مسلکی قوه قضا در ارایه خدمات قضایی مورد بحث قرار گرفت و قاضی القضات برنامه ها و طرح های استراتژیک قوه قضا را در زمینه تشریح نمود و افزود: نظام قضایی افغانستان با وصف چالش هایی فرا راه، وظایفش را به خوبی ایفا کرد و در راستای تطبیق قانون و عدالت قضایی تلاش مجدانه نمود.

قاضی القضات همچنان وظایف محاکم اختصاصی بویژه در بخش مبارزه بافساد و مواد مخدر را در رسیدگی به قضایای وارده رضایت بخش خواند و خاطر نشان کرد که قضات بیش از هرزمان دیگر در چهارچوب رسالت خطیر قضایی وجایب شان را بهتر درک کرده و رهبری دادگاه عالی نیز فرصت های زیادی را بخاطر ارتقای سطح آگاهی حقوقی، تخصصی و تبادل تجارب آنان در داخل و خارج از کشور میسر نمود که منتج به نتایج مفید و مثمری گردیده است.

متقابلا معاون سفیر انگلیس از پیشرفت ها در عرصه قضا اظهار خوشی نمود، جزییات برنامه های بخش حاکمیت قانون آن سفارت راکه معطوف بردعوت متخصصان آن کشور جهت اجرای برنامه های تخصصی آموزشی برای قضات است، تشریح کرد.

قاضی القضات از اجرای چنین برنامه هایی که در هماهنگی و تفاهم کامل با دادگاه عالی صورت گیرد، استقبال نمود و از همکاری در این عرصه اظهار امتنان کرد.

گفتنی است که در این ملاقات محترم داکتر عبدالله عطایی آمرعمومی اداری قوه قضا نیز اشتراک داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است