وقتی حکومت و ناتو از یکدیگر پیشی می گیرند
وقتی حکومت و ناتو از یکدیگر پیشی می گیرند جای تردیدی باقی نمی ماند که زندانیان مانده در بگرام چه برای چند ساعت و چه چند سال هم در صورت اسارت و هم در صورت آزادی، منافعی از هردو طرف درگیر را در خاک افغانستان، منطقه و حتی جهان تامین می کردند که اینک دیگر نیازی بدان ها نیست 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78312 منبع: پرینت

زندانیان بگرام ملعبه دست شورای امنیت ملی و نیروهای ناتو برای سبقت گرفتن از یکدیگر در رژه بر اعصاب ضعیف و آماده ی تحریک مردم ملکی شده اند که گاه مالکیت بر سر آنان، گاه رسیدگی به جرایم و پرونده هایشان، گاه رهایی شان و گاه تعدادشان به جنجال رسانه ای و سیاسی تبدیل می شود.

اینک که دور تند رهایی زندانیان توسط حامد کرزی به بهانه های مختلف به کندی گراییده است و دو فرض دارد یا دیگر اقارب رییس جمهور در زندان باقی نمانده اند و یا میزانی که وی برای ابرقدرت های شرق و غرب وعده داده بود به حد نصاب رسیده است؛ دور تند رهایی طالبان از بگرام آغاز گردیده!

در یک هفته مانده به ختم حکومت نیمه مشروع حامد کرزی بر جان و مال و آرمان های ملی میلیون ها تبعه افغانستانی، به دور تند سرنوشت سپید زندانیان بگرام در قبال سیاه روزی های مردم ملکی نزدیک شده ایم به گونه ای که حتی دیگر توجیهی برای رهایی فرماندهان طالبان و مخالفان مسلح نیز وجود ندارد.

در همین راستا، شتابزدگی عناصر داخلی و خارجی در سروسامان دادن به سرکردگان، جاسوسان و زندانیان سیاسی امنیتی واقع در زندان بگرام دهان متعجب و چشمان متحیر نهادهای مدنی و مردم ملکی را بسته نگه داشته است.

با این حال، آنچه جای تاسف و تاثر عمیق دارد اعتراض های واهی و نمایشی و حتی گاه مضحک حکومت و نیروهای ایتلاف بین المللی ناتو برای رهایی گاه و بیگاه زندانیان سیاسی و امنیتی از بگرام است به گونه ای که گویی منافع یک طرف در تضاد با منافع طرف مقابل قرار دارد حال آنکه چنین نیست.

وقتی حکومت و ناتو از یکدیگر پیشی می گیرند جای تردیدی باقی نمی ماند که زندانیان مانده در بگرام چه برای چند ساعت و چه چند سال هم در صورت اسارت و هم در صورت آزادی، منافعی از هردو طرف درگیر را در خاک افغانستان، منطقه و حتی جهان تامین می کردند که اینک دیگر نیازی بدان ها نیست.

بخت بلند و سرنوشت سپید زندانیان بگرام که هر از چندگاهی مورد توجه مطبوعات، رسانه ها، نهادهای بین المللی و ارگ نشینان کابل قرار می گیرند در مقابل بدبختی و بیچارگی و تیره روزی مردم ملکی و غیر نظامیان، ناخودآگاه آنان را بسمت سلاح بدست گرفتن و پیوستن به مخالفان مسلح حکومت سوق می دهد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدا هردویشان را بشرماند

>>>   فساد وعدم قاطعیت باجنایتکاران ازراس هرم قدرت است وماازدولت آینده امیدداریم قاطعیت راداشته باشد.
متاسفانه قوه عدلیه هیچ استقلال وقدرتی درتطبیق قانون ندارد.
نهاد نواندیشان بلخ .شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است